جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اجرای طرح اضطراری در فرودگاه لارستان

  تمرين کامل (دوسالانه) طرح اضطراري فرودگاه بین‌المللی لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان، در این تمرین…

 

تمرين کامل (دوسالانه) طرح اضطراري فرودگاه بین‌المللی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان، در این تمرین طرح اضطراری که با حضور حجیری کارشناس بازرسی دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیف‌زاده نماینده اداره کل کنترل و مدیریت ترافیک هوایی، شیخی نماینده اداره کل حراست و امنیت فرودگاهی، طیبی‌نیا نماینده اداره کل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما، گودرزی نماینده دفتر مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، صولتی مدیرکل فرودگاه لارستان، دلاور معاون فرماندار ویژه و رئیس ستاد بحران لارستان، مدیران اجرایی دستگاه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران در فرودگاه لارستان برگزار شد.

مديركل فرودگاه بین‌المللی لارستان در تشریح چگونگی اجرای اين مانور گفت: بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده؛ يك فروند هواپيمای ماکت پرتابل با ۱۸ نفر مسافر و ۵ نفركروی پروازی، درحین نشستن از باند ۰۹ خارج و به سمت راست باند منحرف می‌شود.

وی ادامه داد: پرواز مورد نظر در حین نشستن، دچار آتش‌سوزی در موتور شماره ۲ می‌شود و به سمت راست منحرف و متوقف می‌گردد که پس از اطلاع‌رساني برج مراقبت پرواز و اعلام وضعيت اضطراري به واحدهاي ذيربط طبق نمودار اطلاع‌رساني تمامي ارگانهای داخل و خارج فرودگاه در حال آماده باش و حركت به سمت فرودگاه شدند.

این تمرین که در ساعت ۹ آغاز و در ساعت ۱۰ به پایان رسید، تیم آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه لارستان به عنوان اولین تیم با ورود به محل حادثه کمتر از ۲ دقیقه پس از حادثه برای اطفای حریق و امداد و نجات این حادثه هوایی وارد عمل شدند و گروه‌های امداد و نجات نیز به عنوان دومین تیم‌های حاضر در صحنه متشکل از امدادگران هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی به امدادرسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی پرداختند.

در این تمرین همچنین نیروهای امنیتی و حفاظتی یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه لارستان با ایجاد حلقه امنیتی و ایجاد پوشش حفاظتی در باند پرواز این فرودگاه توان عملیاتی خود را در این تمرین ارزیابی و به نمایش گذاشتند.

وی در پایان گفت: اجراي چنين تمرین‌هایی حداقل در هر دو سال يک‌بار مي‌تواند آمادگي و توانايي نيروهاي عملياتي را براي مقابله با سوانح و کاهش خسارات ناشي از آن بيش از پيش افزايش دهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین