چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین برای لارستان موجب پیشرفت با برنامه می‌شود+نظرخواهی

تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین برای لارستان موجب پیشگیری از کارهای بی‌برنامه، بی نتیجه یا کم‌اثر خواهد شد. به گزارش میلاد لارستان، با استناد به ماده ۱۰ سند آمایش…

تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین برای لارستان موجب پیشگیری از کارهای بی‌برنامه، بی نتیجه یا کم‌اثر خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان، با استناد به ماده ۱۰ سند آمایش استان فارس، طرح تدوین اسناد توسعه و آمایش شهرستان‌ها در حال بازنگری و تطبیق با سند ملی آمایش سرزمین مصوب اسفند ۱۳۹۹ شورایعالی آمایش سرزمین است.

به منظور اجرایی نمودن جهت گیری ها و اهداف آمایش سرزمین و همچنین برقراری ارتباط منطقی و رفع تعارضات بین سلسله مراتب اسناد توسعه ای استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، همزمان در حال انجام مطالعات توسعه شهرستان های ۳۷ گانه استان و تدوین اسناد توسعه و آمایش شهرستانی است.

آمایش سرزمین، بهترین بهره گیری پایدار از بستر‌ها و استعداد‌های محیطی و انسانی لارستان است که تعاملات اقتصادی، محیطی و انسانی را تنظیم می کند.

طرح هایی که با زیست بوم لارستان سازگار است باید در سند آمایش پیش بینی شود.

سند چشم‌انداز باید با دقت و در نظر گرفتن تمامی جوانب و ظرفیت‌های لارستان برای چشم انداز آینده تدوین شود.

اگر در‌ گذشته برای لارستان، آمایش سرزمینی و چشم انداز تدوین شده بود‌ شاهد مشکلات و آسیب های موجود در بحث کشاورزی، صنعتی، اقتصادی یا حتی سیاسی نبودیم، بنابراین با اهمیت چشم انداز و برنامه ریزی برای آینده باید جلوی آسیب ها بگیریم تا آیندگان خرده به ما نگیرند و بتوانیم بیشترین بهره برداری از ظرفیت ها داشته باشیم.

در تدوین سند آمایش بایستی تمام آحاد جامعه از جمله دانشگاهیان، کارمندان، شهروندان و … مشارکت داشته باشند، تدوین این سند یک کار بسیار علمی و کارشناسی است و از مراکز علمی و دانشگاهی شهر توقع ویژه است.

ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لارستان خصوصا کشاورزی، تجاری، حمل‌ونقل، فرهنگی و غیره بسیار ویژه است و نمی‌شود در سند آمایش نادیده گرفت، پس می‌بایست کارگروه‌های مختلفی در حوزه تدوین سند آمایش در لارستان از سوی شورای اسلامی شهر و شهرستان، فرمانداری ویژه لارستان با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های ذیربط راه اندازی شود.

به منظور بهره برداری حداکثری از نظرات کلیه صاحبنظران، خبرگان، ذینفعان و جلب مشارکت مردمی در فرآیند انجام مطالعات و تدوین یک سند توسعه ای طی اقدامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به عنوان میثاق تمام دستاندرکاران توسعه شهرستان ها و استان، برگزاری جلسات تخصصی و تکمیل پرسشنامه های مرتبط با موضوع در دستور کار است.

لذا با توجه به تخصص گران بهای صاحب نظران لارستانی در بخش‌های مختلف، از همه شهروندان تقاضا می‌شود برای مشارکت در تدوین سند آمایش با پاسخ به سوالات در سایت B2n.ir/amayesh مدیران را در برنامه‌ریزی بهتر و اثرگذار یاری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین