شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تاسیس «کتابخانه کودک» در یک مدرسه‌‌ی درزسایبان

  گروه تور کتاب شیراز با همکاری ویهان لارستان، کتابخانه‌ای را با استاندارهای بین‌المللی در مدرسه شهید جاهدی درزسایبان تاسیس کردند. به گزارش میلاد لارستان، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی…

 

گروه تور کتاب شیراز با همکاری ویهان لارستان، کتابخانه‌ای را با استاندارهای بین‌المللی در مدرسه شهید جاهدی درزسایبان تاسیس کردند.

به گزارش میلاد لارستان، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی میان کودکان و توجه ویژه به مناطقی که دسترسی به کتاب باکیفیت و کتابخانه ندارند، گروه تور کتاب شیراز با همکاری ویهان لارستان، کتابخانه‌ای را با استاندارهای بین‌المللی در مدرسه شهید جاهدی درزسایبان تاسیس کردند.

مدرسه شهید جاهدی شامل ۱۵۰ دانش‌آموز است و بنابر استاندارد بین‌الملی ۱۰ برابر تعداد کودکان، یعنی ۱۵۰۰ کتاب در کتابخانه فراهم شد.

همچنین به هر دانش‌آموز یک کارت کتابخانه داده شد تا خود را عضوی از کتابخانه بداند و تعلق خاطر نسبت به فضای کتابخانه پیدا کند.

از طرفی دیگر به هر دانش‌آموز، ۲ کتاب هدیه داده شد. کتاب‌های اهدایی به دانش‌آموزان نیز حس خوب داشتن یک کتاب غیر از کتاب‌های درسی را به آن‌ها می‌دهد تا طعم کتاب‌های داستانی، علمی و… را در اکثر مواقع برای اولین بار بچشند.

این کتابخانه با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، یادمان زنده‌یاد پوراندخت ساعدی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ افتتاح شد.

لازم به ذکر است که گروه تور کتاب یک‌ نهاد مردمی می‌باشد که شاخه شیراز آن از سال ۱۳۹۵ به همت جوانان فرهنگ دوست و فعال شکل گرفته و آنها توانسته‌اند تاکنون بیش از ۳۰ کتابخانه را در نقاط مختلف استان فارس احداث نمایند.

همچنین گروه ویهان نیز به‌عنوان سازمان مردم‌نهاد فعال لارستانی در حوزه توانمندسازی کودکان و خانواده‌ها شناخته می‌شود که در حوزه کتابخوانی فعالیت‌های متنوعی را همچون بازطراحی کتابخانه تخصصی کودک حضرت سکینه(س) صورت داده است.

امید که با همراهی گروه تور کتاب شیراز و همت خیرین لارستانی، این کتابخانه‌ها در نقاط مختلف لارستان دایر گردد.

چنانچه افرادی را می‌شناسید که مایل به همکاری در این راه هستند و یا می‌خواهند هزینه احداث کتابخانه‌ای را وقف نمایند، می‌توانید با شماره ۰۹۳۶۴۲۳۲۹۴۴ در ارتباط باشید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین