جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نوید فرماندار ویژه لارستان از افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی در هفته دولت

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ابراز ر امیدواری کرد که در هفته دولت امسال ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ابراز ر امیدواری کرد که در هفته دولت امسال ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویزه لارستان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لارستان به ریاست داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و با حضور ابراهیمی دادستان لارستان، خیل تاش معاون سیاسی فرمانداری، منصور جعفری رییس شورای شهرستان، مهدی معتمدیان رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان و اعضا جلسه در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی راهکار رهایی از بسیاری از معضلات جامعه ما است که از این رو باید برای تحقق این امر همه دست به دست یکدیگر دهیم.

داریوش دهقان تاکید کرد: مسئولین می‌توانند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند و امیدواریم که با حضور در کتابخانه‌ها، کمک به اجرای برنامه‌های ترویجی حوزه کتاب و حمایت از فعالان این حوزه بتوانیم گامی اثربخش در این زمینه برداریم.

فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: منبع و سرچشمه دانش، خرد، اندیشه، تفکر و عقلانیت، خواندن و مطالعه است؛ لذا باید به فرزندان خود خواندن و مطالعه کردن را بیاموزیم.

وی ضمن تقدیر از تمامی افرادی که در راه توسعه کتاب و کتابخوانی گام برمی دارند، بیان کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی مسئولین شهر قرار گیرد و کتابخانه های عمومی در این مسیر پیشرو است و برنامه‌های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی را برگزار ‌کند.

دهقان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف شامل مسئولین، خانواده، اصناف، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب فروشی‌ها، باید با رفع مشکلات موجود، هم سو و هم هدف، به سمت مشخصی حرکت کنند.

وی نقش خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و از مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان خواست که هر فصلی مسابقات کتاب و کتابخوانی برای مدیران، اصناف، زندانیان و کارمندان ادارات شهرستان برگزار نماید و این مهم در ارزیابی مدیران هم لحاظ می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام معضلات جامعه به دلیل دوری از کتاب است و با تاکید بر نقش والدین گفت: کتاب خواندن باید از دوران کودکی به فرزندان آموخته شود و به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه تصریح کرد: ادارات فرهنگی شهرستان می بایست نویسندگان بومی شهرستان را شناسایی و کتاب های آنها را به مردم معرفی کنند.

معاون استاندار فارس در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که انشاالله در هفته دولت امسال ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح شود.

در ادامه دادستان لارستان، معاون سیاسی فرمانداری، رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان و اعضا جلسه هم راهکارها و پیشنهادهایی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نوید فرماندار ویژه لارستان از افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی در هفته دولت”

  1. ناشناس گفت:

    امید است اینگونه جلسات کاربردی شود و ساخت کتابخانه مرکزی لار بعد از ۱۰ سال به پایان برسد. واقعا شرم اور است ساخت یک کتابخانه معمولی در شهر ما ۱۰ سال طول بکشد .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین