سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شرایط اعزام و انتقال بیماران بین مراکز درمانی چیست؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان شرایط اعزام و انتقال بیماران بین مراکز درمانی سایر شهرها تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از بدا لارستان، اگر از نزدیک…

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان شرایط اعزام و انتقال بیماران بین مراکز درمانی سایر شهرها تشریح کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از بدا لارستان، اگر از نزدیک با موضوع انتقال بیمار به مراکز درمانی دیگر یا شهر دیگر مواجه نشده باشید، احتمالا شما هم در اخبار دیده و یا در صحبت های دیگران در خصوص اعزام بیمار از یک مرکز درمانی به بیمارستان و مرکز درمانی در شهری دیگر شنیده‌اید.

در این خصوص سوالات مختلفی به ذهن میرسد که علت اصلی این کار (اعزام بیمار به مرکز درمانی دیگر) چه میتواند باشد و یا اینکه انتقال بیمار چه شرایطی دارد و آیا همراه بیمار میتواند هر زمانی که بخواهند بیمار خود را منتقل کند؟

برای پاسخ به این سوالات با دکتر محمد آزادگان، معاون درمان مجموعه علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه هدف اصلی از اعزام بیمار، دریافت خدمت فوق تخصصی یا روش‌های تشخیصی پیشرفته‌تر است اظهار داشت: زمانی که بیماری در مرکز درمانی و بیمارستان بستری میشود، چنانچه امکانات آن مرکز برای ارایه خدمت مورد نیازش کافی نباشد و یا نیاز به اقدام تخصصی و فوق تخصصی موجود در مرکز درمانی دیگر یا روش تشخیصی پیشرفته تر پیش آید، موضوع اعزام بیمار مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند عوامل متعددی است تصریح کرد: بی شک نظر پزشک معالج در خصوص اعزام بسیار حائز اهمیت است ولی صرفا این موضوع نیست و باید مرکز درمانی مقصد نیز پذیرش را انجام داده و با حضور بیمار در آن مرکز موافقت کند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اهمیت وضعیت بیمار در تصمیم به اعزام و انتقال وی افزود: تصمیم گیری در خصوص اعزام با پزشک و کادر درمان است و علت آن بررسی وضعیت بیمار بوده چرا که گاهی بیمار در شرایط پایداری برای انتقال نبوده و چنانچه فرایند انتقال آغاز شود، می‌تواند خطرات جدی را برای بیمار ایجاد کند که در این خصوص لازم است حتما شرایط بیمار برای اعزام مناسب و پایدار شود.

دکتر آزادگان خاطرنشان کرد: اصرار خانواده ها برای اعزام به مرکز دیگر برای درمان بیماران قابل درک است اما خانواده‌ها و همراهان بیمار باید با غلبه بر احساسات خود، متوجه باشند که الزاما اعزام بیمار به نفع او نیست و باید شرایط پایدار برای بیمار وجود داشته باشد، آنگاه در صورت نیاز به خدمات بیشتر در مرکز دیگر، در صورت موافقت با پذیرش بیمار در مرکز مقصد، مقدمات انتقال به سرعت فراهم می‌شود.

وی افزود: عدم موافقت با اعزام بیمار با توجه به شرایط او، الزاما به معنای بهبود حال وی در آن بیمارستان نیست و گاهی به این معناست که اعزام بیمار میتواند به مراتب خطرناک تر از عدم اعزام او باشد که در چنین مواردی از مشورت اساتید در مراکز پیشرفته تر استفاده میشود.

شایان ذکر است مسیول انتقال بیماران بین مراکز بیمارستانی واحد MCMC از زیر مجموعه‌های مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین