جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

عملکرد مجمع خیرین سلامت لارستان در 15 ماه اخیر چگونه بوده است؟!

با نگاهی به اقدامات عمرانی صورت گرفته طی سالهای گذشته در منطقه لارستان بزرگ و با مروری بر اخبار خروجی رسانه ها می توان به نقش بی بدیل خیرین منطقه…

با نگاهی به اقدامات عمرانی صورت گرفته طی سالهای گذشته در منطقه لارستان بزرگ و با مروری بر اخبار خروجی رسانه ها می توان به نقش بی بدیل خیرین منطقه در توسعه و عمران شهر و روستای خود اذعان نمود. خیرینی که با اقدامات ماندگار خود مسئولین کشوری را نیز به تعجب واداشته اند.

به گزارش میلاد لارستان این مهم خصوصا در حوزه سلامت بسیار زبانزد می باشد تا انجا که اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استانها مجمع خیرین سلامت کشور در آئین تجلیل از خیرین سلامت شهرستانهای لارستان و خنج که دیماه ۹۵ در تالار وحدت شهر لار  برگزار می شد در سخنانی با بیان اینکه “در جای جای ایران اسلامی نقش و اثر لارستانیها در انجام امور عام المنفعه به وفور مشاهده می شود” اظهار داشته بود: کار ایجاد مجمع خیرین سلامت هم از استان فارس کلید خورده  و در حال حاضر(سال۹۵) در بیش از ۲۵۰ نقطه کشور این مجمع شکل گرفته است.

دو سال بعد در مهرماه ۹۷ حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور  طی سخنانی در استان زنجان با بیان اینکه نیاز به خیرین در حوزه تحقیقات و پژوهش سلامت احساس می‌شود اظهار داشته بود  در زنجان کارهای خیر زیادی در حوزه سلامت انجام شده است و ظرفیتی که در این استان وجود دارد هم رتبه با استان فارس (لارستان) است .

ذکر دو جمله فوق کافی است تا بتوان بیان اظهار نمود: نقش خیرین سلامت لارستان در کشور نیز طی سالهای اخیر نقشی بی بدیل بوده است.

 در ادامه خدمات خیرین سلامت لارستان در منطقه و کشور و در فروردین ۱۳۹۹، منصور محتاجی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان طی گزارشی با بیان اینکه  در  ۶ ماهه نخست سال ۹۸ حدود دویست میلیارد ریال از سوی خیرین جهت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی لارستان هزینه گردیده و در ۱۰ ماه اخیر نیز حدود ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون ریال تنها در خصوص کرونا از سوی خیرین منطقه تامین اعتبار شده بیان داشت: مبالغ فوق جهت خرید دستگاه آزمایشگاه، تجهیز بیمارستان، تهیه مواد اولیه و بسته های بهداشتی  در خصوص مبارزه با ویروس منحوس کرونا و پیشگیری از آن از سوی خیرین داخل و خارج از کشور تامین گردیده و خیرین جهت تامین نیازها باز هم اعلام آمادگی نموده اند.

با ذکر این مقدمه و با گشت و گذاری در اخبار منتشر شده در حوزه فعالیت خیرین سلامت منطقه و با عنایت به اینکه اعضای هیئت مدیره چهارم مجمع خیرین سلامت لارستان در شهریور ۱۴۰۰ انتخاب شدند  اولین جلسه رسمی دور جدید مجمع خیرین سلامت لارستان نیز  در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ با انتخاب اعضای اصلی هیات مدیره برگزار گردید.

برگزاری  نشست هم اندیشی اعضای جدید هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت با رئیس و معاونان وقت دانشکده علوم پزشکی لارستان در مهرماه ۱۴۰۰ و نیز  تجلیل از ۲۸ نیک اندیش مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان و  بیان مسائل، مشکلات و چالش های پیش رو با حضور مسئولین علوم پزشکی لارستان در آذرماه  ۱۴۰۰ از دیگر اقدامات و مواردی است که در کارنامه اقدامات مجمع چهارم خیرین سلامت لارستان  به چشم می خورد. در آن جلسه حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لار  بیان داشته بود که امید است با همراهی خیرین بتوانیم دانشکده علوم پزشکی لارستان را به جایگاهی که در شان و شایسته مردم منطقه باشد برسانیم.

اما از آن زمان تاکنون یعنی طی حدود ۱۵ ماه اخیر عملا گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و برنامه های انجام گرفته از سوی مجمع خیرین لارستان لااقل در رسانه ها مشاهده نشده است. این انتظار از مسئولین محترم مجمع خیرین لارستان می رود که جهت اطلاع مردم منطقه از فعالیت های صورت گرفته طی مدت اخیر گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط خیرین حوزه سلامت ذیل این مجمع (بیلان کاری) را ارائه نمایند. میلاد لارستان امادگی دارد جهت نتویر افکار عمومی اقدامات این نیک اندیشان را پس از ارائه و به جهت حمایت بیشتر از اقدامات خداپسندانه منتشر نماید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین