یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

گردهمایی سالروز زلزله ۴ اردیبهشت ۱۳۳۹، در مسجد جامع لار

دومین گردهمایی سالروز زلزله ۴ اردیبهشت ۱۳۳۹، در مسجد جامع لار برگزار شد. به گزارش میلاد  لارستان، دومین گردهمایی سالروز زلزله مرگبار ۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۹ لار که باعث ویرانی‌های…

دومین گردهمایی سالروز زلزله ۴ اردیبهشت ۱۳۳۹، در مسجد جامع لار برگزار شد.

به گزارش میلاد  لارستان، دومین گردهمایی سالروز زلزله مرگبار ۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۹ لار که باعث ویرانی‌های شدید و کشته شدن صدها نفر در لار شد، عصر امروز، با حضور فرماندار ویژه لارستان، قشرهای مختلف مردم، معتمدان و مسئولان در مسجد جامع لار برگزار شد.

در این مراسم، دکتر داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، دکتر رسول احمدلو پژوهشگر برجسته تاریخ، دکتر حیدر قادری استاد دانشگاه، داریوش الهامیان دهیار چاه‌نهر، دکتر علی نخبه‌الفقهایی استاد زمین‌شناسی و عبدالحمید اخوان مهندس عمران و مدیر آموزش و پرورش لارستان به بیان نقطه نظرات و تحلیل خود از زلزله مرگبار سال ۳۹ لار پرداختند.

در این مراسم، آقایان یونس بهشت‌رو، صمد کامجو، خسرو کامجو، محمد گلخنی و علی‌اصغر وفاپور از معتمدان، بازاریان و کسبه لارستان نیز به بیان خاطرات خود از لحظه وقوع زلزله و مشاهدات‌شان از وضعیت شهر در آن زمان پرداختند.

عبدالرضا مفتوحی شاعر شناخته شده لارستانی نیز در این مراسم اشعاری در مورد زلزله و حال و هوای آن روزهای لار سرود.

در این مراسم، آژیر زلزله، راس ساعت ۱۵:۴۴:۳۴، همزمان با سالروزِ وقوعِ زلزله ویرانگرِ سال ۳۹ به صدا در آمد.

گفتنی است پس از این مراسم، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه مردم، معتمدان و مدیران از مکان‌های آسیب‌دیده از زلزله و محلات لار بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان، ۶۳ سال پیش یعنی در اردیبهشت سال ۱۳۳۹ غرشی وحشتناک از عمق زمین بالا آمد، زلزله ای مهیب، دهشتناک و ویرانگر که تازیانه های بی رحمش بر عمق جان کهن دیار لارستان همچنان باقی است، رخ داد.

آن زلزله مهیب و دردناک بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند، بخش عظیم و حدود ۷۵ درصد خانه و کاشانه لارستان قدیم را ویران کرد و فاجعه ای دلخراش و جانکاه برای این دیار و مردمانش رقم زد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین