شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پرواز بالگرد برای اهدای جان به پنج بیمار/دومین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در مجموعه علوم پزشکی لارستان

بانوی ۲۷ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود به پنج بیمار جان دوباره بخشید. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، در ‌پی مرگ مغزی خانم ۲۷…

بانوی ۲۷ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود به پنج بیمار جان دوباره بخشید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، در ‌پی مرگ مغزی خانم ۲۷ ساله و اعلام وضعیت خانواده وی در خصوص اهدای اعضا، پیکر او توسط بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی به شیراز منتقل شد.

دکتر محمد آزادگان در این خصوص اظهار داشت: اهدای عضو امری است خداپسندانه که برای پاداش آن نمی توان حدی قائل شد، تنها آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده است که در آن خداوند متعال نجات یک شخص را معادل با نجات جان همه انسانها دانسته و این مهم بهترین توصیف از این اقدام ایثارگرانه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان با اشاره به سلامتی اعضای بانوی جوان فوت شده تصریح کرد: با توجه به سن کم بیمار و سلامتی اعضای پیکر او، بر اساس نظر تیم پیوند اعضا، مقرر شد جهت بهره مندی حداکثری از این اقدام نیکو، پس از اعلام رضایت خانواده وی، جهت انجام مراحل پیوند، پیکر این بانوی بزرگوار به بیمارستان پیوند شیراز منتقل شود.

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با اورژانس پیش بیمارستانی لارستان، بالگرد اورژانس هوایی با ایجاد شرایط ایمن برای حفظ حیات بیمار، او را به شیراز منتقل کرد.

دکتر آزادگان خاطر نشان کرد: پس از انتقال موفق وی، دو کلیه، کبد، قرنیه و پوست آن مرحوم به بیماران نیازمند پیوند زده شده و به آنان عمری دوباره بخشید.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین