چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 12

اورژانس هوایی لارستان حلقه واسط انتقال اعضای پیوند عضو از بندرعباس به شیراز

رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان گفت: همزمان دو مورد اهدای عضو در استان انجام شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمود حسین‌پور در…

رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان گفت: همزمان دو مورد اهدای عضو در استان انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمود حسین‌پور در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۰ بامداد روز پنجم خرداد، اعضاء دو فرد مرگ مغزی جهت پیوند به بیماران نیازمند، طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به مرکز پیوند جنوب کشور فرستاده شد.

وی در ادامه افزود: محمد عبدی پور، آقای ۶۷ ساله، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری با تشخیص ترمای ناشی از تصادف در بیمارستان خلیج فارس پذیرش و تخت مراقبت‌های ویژه قرار میگیرد. این جان‌آفرین گرانقدر به دنبال شدت آسیب‌وارده به سلول‌های مغری در تاریخ سوم اردیبهشت مرگ مغزی می‌شود.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان تصریح کرد: در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه، با رضایت خانواده ایثارگر عبدی‌پور، مبنی بر اهدا اعضاء عزیز از دست‌رفته‌شان، هماهنگی با مرکز پیوند جنوب کشور جهت اعزام دو جراح انجام و این جان آفرین عزیز در ساعت ۰۲:۰۰ بامداد جهت انجام عمل، به وسیله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از بیمارستان خلیج فارس به اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی منتقل و کبد وی جهت پیوند برداشت شد.

حسین‌پور همچنین ادامه داد: همزمان، اهداکننده دیگری نیز، در بیمارستان صاحب الزمان تحت عمل هاروست قرار گرفت.

وی گفت: احمد پورمقدری، اهدا کننده ۴۸ ساله که با سردرد شدید، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری به بیمارستان صاحب الزمان مراجعه و تحت مراقبت قرار می‌گیرد. متاسفانه به رغم تلاش کادر درمان، این جان‌آفرین گرامی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت، به علت شدت آسیب وارده به سلول‌های مغزی، دچار کاهش سطح هوشیاری و متعاقب آن در تاریخ ۳ اردیبهشت مرگ مغزی می‌گردد، با رضایت خانواده ایثارگر پورمقدری، جهت اهدای عضو، کبد و دو کلیه این عزیز، جهت پیوند به بیماران لیست انتظار برداشته شد.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان در ادامه افزود: با توجه به اینکه لازم است عضو‌های برداشته شده در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان مقصد منتقل و به بیماران پیوند زده شود.

حسین‌پور ادامه داد: با اداره اورژانس ۱۱۵ جهت انتقال اعضا با بالگرد هماهنگی شد و اعضاء برداشته شده به همراه تیم حراجی با بالگرد اورژانس هرمزگان از بندرعباس به لارستان و از آنجا با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

وی در انتها ضمن طلب آمرزش برای این دو عزیز مرحوم، از خانواده عبدی پور و پور مقدری به خاطر انجام این کار خدا پسندانه تقدیر نمود و گفت: این چهارمین و پنجمین اهدا عضو انجام شده در سال جاری و دومین عمل هاروست انجام شده در بیمارستان صاحب الزمان می‌باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین