جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

همایش «حبل الله» در روستای کاریان برگزار شد

  همایش حبل الله، با هدف اتحاد شیعه و سنی در روستای کاریان از توابع بخش هرم شهرستان جویم برگزار شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم،…

 

همایش حبل الله، با هدف اتحاد شیعه و سنی در روستای کاریان از توابع بخش هرم شهرستان جویم برگزار شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، همایش حبل الله در راستای اتحاد بین شیعه و سنی، با حضور رییس سازمان دانش آموزی فارس و هیئت همراه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جویم، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران هرم و جویم، مدیریت آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع، روسای شورای شهرستان و ورزش و جوانان، جمعی از معتمدین، دهیاران و شوراهای روستاهای تابعه شهرستان، فرهنگیان و دانش آموزان در سالن خیرساز خاور دانشی روستای کاریان از توابع بخش هرم شهرستان جویم برگزار شد.

در این همایش بزرگ که به همت سازمان دانش آموزی فارس و اداره آموزش و پرورش شهرستان جویم برگزار شد، جعفر معماری مدیریت آموزش و پرورش جویم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم و مسئولین در این برنامه وحدت آفرین افزود: اتحاد مثال زدنی در شهرستان جویم زبانزد خاص و عام است و امیدواریم همواره این وحدت ادامه داشته باشد.

همچنین شیخ عبدالمجید صدیقی امام جمعه اهل سنت کاریان با بیان اینکه همه باید در راستای وحدت تلاش کنیم و از تفرقه و جدایی بپرهیزیم چرا که خداوند متعال در قرآن می فرماید: از الله و رسول اطاعت کنید و منازعه و کشمکش نداشته باشید زیرا شوکت مسلمانان از بین می رود، گفت: آن چیزی که وحدت بین مسلمانان را به هم می زند و دشمن نیز در این راستا حرکت می کند فتنه است، پس بایستی در مقابل فتنه ها حق و باطل را از هم تشخیص دهیم.

وی افزود: علمای اهل سنت جنوب در زمان فتنه و اغتشاشات و در مقابل اظهار نظر دیگران سکوت کردند و این صبر باعث شد حق و باطل از هم تشخیص داده شود و لطف الهی منجر به رهایی از دسیسه ها شود.

در ادامه علی رجبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جویم با اشاره به اینکه دشمنان بدانند که برادران اهل سنت و تشیع همیشه و در همه جا وحدت دارند، اظهار کرد: اگر بین ما کدورت و اختلافی به وجود آید، لذت آن برای دشمن است و در همین راستا، وحدت بهترین و مقاوم ترین سلاح در مقابل تفرقه افکنان است.

وی تصریح کرد: در بحث اختلاف، علمای اهل سنت و تشیع در برخی موارد شاید اختلافات جزئی داشته باشند، اما کدورت و مشکلی با هم ندارند و امیدواریم وحدت بین تشیع و تسنن روز به روز بیشتر شود.

مرتضی کریمی رییس سازمان دانش آموزی فارس نیز در سخنانی با اذعان به اینکه وحدت و یکی شدن، از اصول اساسی و ارزشمندی است که دین مبین اسلام به آن اشاره جدی دارد، گفت: چنگ زدن به ریسمان الهی، کنار هم بودن برادران و خواهران اهل سنت و شیعه، نمودی از آغاز حرکت تمدن نوین اسلامی است.

وی تأکید کرد: قطعا دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل، بعنوان دشمن مشترک جهان اسلام هر لحظه به دنبال این است که مانع از وحدت مردم باشد.

اجرای شعر، سرود و تجلیل از خیرین، دست اندرکاران حوزه ورزشی و دانش آموزان خبرنگار از خبرگزاری پانا، تجلیل شد.

خبرنگار: آرزو جهان پیما

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “همایش «حبل الله» در روستای کاریان برگزار شد”

  1. ناشناس گفت:

    هفته وحت هم تاریخش عوض شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین