چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آیا تاکنون شنیده‌اید یک بودایی، مسیحی یا یهودی هم‌کیش خود را بکشد؟!

  معاون مفتی اعظم سوریه، در لارستان گفت: هدف ما با سایر مسلمانان یکی و مشترک است، وحدت ما، راه پیروزی ماست، از اندونزی تا آفریقا همه می‌گویند مسلمان هستند،…

 

معاون مفتی اعظم سوریه، در لارستان گفت: هدف ما با سایر مسلمانان یکی و مشترک است، وحدت ما، راه پیروزی ماست، از اندونزی تا آفریقا همه می‌گویند مسلمان هستند، پس چه کسی به مسلمانان یاد داده که یکدیگر را بکشند، آیا تاکنون شنیده‌اید که یک بودایی یک بودایی را بکشد یا یک یهودی یا مسیحی هم‌کیش خود را بکشد؟ اما شاهد هستیم که اخبار مدام اعلام می‌کند که یک مسلمان یک مسلمان را کشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، معاون مفتی اعظم سوریه در همایش “وحدت، رمز پیروزی” که در سالن مرکز اسلامی فارس در لارستان برگزار شد گفت: هنگامی که امت اسلام دچار شکست شد از وحدت دور بود؛ ما فردا به پیروزی نمی‌رسیم مگر با وحدت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از فارس، شیخ دکتر علاالدین زعتری، معاون مفتی اعظم سوریه و دبیر اداره فتوا و تدریس دینی در وزارت اوقاف سوریه در این همایش که با حضور گسترده علما، مدیران و طلاب علوم دینی اهل سنت جنوب فارس برگزار شد اظهار داشت: اولین کاری که رسول‌الله بعد از هجرت به مدینه انجام دادند، ایجاد برادری میان مهاجران و انصار بود، ایشان دو نفر دو نفر را در راه خدا به عنوان برادر قرار می‌داد تا علاقه اجتماعی بین آن‌ها پایدار بماند و وحدت به وجود آید.

وی افزود: در اینجا کسی اختلاف ندارد که رسول‌الله با علی‌ابن‌ابی‌طالب برادری کرد.

معاون مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: اگر بخواهیم به وحدت از حیث عدد و قدرت نگاه کنیم، باید بگوییم که یک به تنهایی یک خواهد ماند و دو نمی‌شود، اما هنگامی که دو تا یک در کنار هم قرار گیرند دو می‌شود.

شیخ زعتری اضافه کرد: وقتی یک را منهای یک کنیم، صفر می‌شود و یک ضرب‌در یک هم یک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام از ما ضرب، جمع، منها یا چیزی بالاتر از این می‌خواهد؛ منها و تفریق از لغت مقبول نیست و جمع، قابل قبول است.

معاون مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: قرب بهتر از جمع است، اگر یک را کنار یک دیگر قرار دهیم و هیچ علامتی بین آن نباشد ۱۱ خوانده می‌شود و هر چه این یک‌ها بیشتر شوند قدرت ما بیشتر می‌شود؛ قرآن هم به همین مسئله اشاره دارد، انگشتان دست هر چه از هم دورتر شوند در نهایت در ساعد به هم ختم می‌شوند، همه ما هم در نهایت به هم می‌رسیم، پس چرا اجازه دهیم دشمن بین ما جدایی بیندازد.

شیخ علاالدین زعتری اظهار داشت: وحدت ما، راه پیروزی ماست، به عنوان نمونه زمانی که در جنگ بدر مهاجران و انصار باهم جمع شدند پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما با سایر مسلمانان یکی و مشترک است، وحدت ما، راه پیروزی ماست، از اندونزی تا آفریقا همه می‌گویند مسلمان هستند، پس چه کسی به مسلمانان یاد داده که یکدیگر را بکشند، آیا تاکنون شنیده‌اید که یک بودایی یک بودایی را بکشد یا یک یهودی یا مسیحی هم‌کیش خود را بکشد؟ اما شاهد هستیم که اخبار مدام اعلام می‌کند که یک مسلمان یک مسلمان را کشته است.

معاون مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: من الآن در بلاد سلمان فارسی از صحابه رسول‌الله هستم، آیا سلمان اولین کسی نبود که به دنبال حقیقت می‌گشت، ایشان از آتشکده به کنیسه و سپس مدینه رفت تا صحبت رسول‌الله را بشنود.

شیخ زعتری گفت: هنگامی که در مورد حافظ، سعدی، سیبویه و فیروزآبادی صحبت می‌کنیم، آیا این بزرگان باهم اختلاف داشتند؟ حافظ و سعدی هر کدام در ادب و لغت چیزهای جدیدی آوردند و سیبویه و فیروزآبادی لغت قرآن را برای امت حفظ کردند و هنگامی که به علمای حدیث، فقه و سایر علوم شریعه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که از بلاد مختلفی بودند؛ بنابراین تاریخ باید مصدری برای پیروزی آینده باشد.

وی افزود: نباید از تاریخ برای تفرقه و دور شدن از هم استفاده کنیم.

معاون مفتی اعظم سوریه اظهار داشت: وحدت، رمز پیروزی است؛ وحدت در زمان رسول‌الله وجود داشت و این جمله (وحدت، رمز پیروزی) در مراحل مختلف تاریخ صحیح است.

شیخ علاالدین زعتری تصریح کرد: هنگامی که امت اسلام دچار شکست شد از وحدت دور بود؛ ما فردا به پیروزی نمی‌رسیم مگر با وحدت.

وی خاطرنشان کرد: خواندن علم واجب و دانستن اقوال علما درست است، اختلاف آرا صحیح و یکی از نشانه‌های خداست.

معاون مفتی اعظم سوریه افزود: اختلافات علمی و مذهبی از آیات و نشانه‌های خداست، اما هنگامی که در یک سنگر قرار داریم همه ما باهم هستیم.

شیخ زعتری اظهار داشت: کار دشمن این است که بین برادران مسلمان تفرقه بیندازد و دشمنی ایجاد کند؛ دشمن به خاطر این کارهایش سرزنش نمی‌شود، اما باید خودمان را ملامت کنیم که به حرف دشمن گوش دادیم و برادرمان را اذیت کردیم.

 

لارستان بزرگ، جایگاه علمای بزرگ اهل سنت و شیعه است

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدلقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی فارس ضمن خوش‌آمد‌گویی به حضار و مهمانان ویژه این مراسم به ویژه شیخ دکتر علاءالدین زعتری معاون مفتی اعظم سوریه اظهار داشت: به کشور ایران با مردمان اصیل و کهن و نیز به استان فارس، استان علم و ادب خوش آمدید.

وی افزود: به لارستان بزرگ، شهر جهاد و نوع‌دوستی خوش آمدید. این شهر مامن علمای مجاهد آقایان آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری و آقای بزرگ، عارف بالله، محبوب بین خلایق آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی و آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری است که خداوند مقام شریف‌شان را ارتقا بخشد.

مدیر مرکز اسلامی فارس تصریح کرد: این منطقه جایگاه علمای بزرگ اهل سنت نیز است که نام‌شان با تاریخ منطقه پیوند خورده است و همگی اهل تقوا، ایمان و امر خیر هستند. خداوند همه آنها را بیامرزد.

حجت‌الاسلام مدیح خاطرنشان کرد: کشور شما سوریه، کشور مقاوت و شهادت، که در جهان اسلام و در سراسر جهان به سخاوت و ایمان شناخته شده اند. بوی کشور شما بوی بهشت است، زیرا با عطر شهدا پر شده است، این برای مردم ایران عزیز است، زیرا عطر و خون شهدای شما با عطر و خون شهدای ما بویژه با عطر و خون سالار شهیدان مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی آمیخته شده است و این برای مردم شما و ما و همه امت اسلام کمال افتخار است.

وی گفت: در پایان از خداوند سبحان درخواست می‌کنم که پیروزی کامل را نصیب شما گرداند و خداوند درهای برکات آسمان و زمین را به روی شما و همه مسلمانان و مومنان بگشاید، همانطور که خداوند در قرآن کریم وعده داده است “اعوذ بالله من الشیطان رجیم و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.”

 

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت: علم در جنوب فارس سابقه دیرینه دارد

شیخ سیدمسعود وخشوری عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت  نیز در این مراسم اظهار داشت: علم در جنوب ریشه‌ای دیرینه دارد و اگر امروز در امنیت و آسایش هستیم قطعا در سایه دیرینه‌ای روشن و بزرگ به وجود آمده است.

وی افزود: علم در جنوب فارس هم سابقه دیرینه‌ای دارد به ویژه در خنج، اوز، هرم، بستک، بندر لنگه، بندر خمیر و…؛ این‌ها شهرهای دارای سابقه علمی هستند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی، مدارس‌مان در این شهرها محدود نمانده، بالاتر رفته و به بقیه شهرها و کشورهای اسلامی نیز رسیده است.

شیخ وخشوری خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار طالب‌العلم در علوم اسلامی داریم که ۵۰۰ نفر از آن‌ها دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند و بیش از پنج رشته دانشگاهی نیز داریم.

وی اظهار داشت: جنوب، متشکل از شیعه و سنی است، این دو در این بخش از استان فارس مصداق کامل “و اعتصموا بحبل الله” هستند و این آیه را عملی و مثال‌زدنی کرده‌اند که با جهد و تلاشِ علما و مدارس علوم دینی به دست آمده است.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: وحدت در جنوب، یک شعار و استراتژی نیست، بلکه زندگی است و ما با آن زندگی می‌کنیم.

شیخ سیدمسعود وخشوری خاطرنشان کرد: امیدواریم این وحدت و برادری همچنان پابرجا بماند و علما و مسئولان منادی وحدت باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۵:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آیا تاکنون شنیده‌اید یک بودایی، مسیحی یا یهودی هم‌کیش خود را بکشد؟!”

  1. لارستانی دانشجو گفت:

    بیشتر جنگ. وجدالهای دنیا در همین منطقه. خاورمیانه است علت چیست ؟؟

  2. لاری معلم گفت:

    ایشان می‌فرمایند که. مسیحی. یهودی. وبودایی همکیشان خود. را نمی. کشند. اما در بین مسلمانان. این چنین نیست. درست میگویند. اما. باید. علت. را در نگرش ونوع. تفکر انسانها. در ادیان مختلف. جستجو وبررسی کرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین