چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

از اعضای چند خانواده‌های اهداکننده عضو تجلیل شد

  همزمان با هفته اهدا عضو و در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان، معاون فرمانداری ویژه لارستان و امام جمعه شهر لار، از تنی چند از خانواده…

 

همزمان با هفته اهدا عضو و در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان، معاون فرمانداری ویژه لارستان و امام جمعه شهر لار، از تنی چند از خانواده های اهدا کننده عضو تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، به مناسبت هفته اهدای عضو، دکتر محسن سلمان پور رئیس دانشگاه به همراه معاون درمان و تنی چند از مدیران مجموعه به همراه معاون فرماندار ویژه لارستان، ضمن حضور در دفتر امام جمعه شهر لار، از جمعی از خانواده های اهدا کنندگان اعضا در سالهای گذشته تجلیل کرد.

در این نشست دکتر محسن سلمان پور رییس علوم پزشکی لارستان ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و گرامیداشت روز اهدا عضو اظهارداشت: اهدای عضو جلوه ای از ایثار و فداکاری است که یک خانواده در شرایطی سخت این تصمیم را میگیرد و باعث نجات جان انسان های دیگر می شود.

وی افزود: از خانواده های حاضر در این نشست و همچنین همه خانواده هایی که اهدا عضو داشتند بابت این عمل خداپسندانه تشکر میکنم و میخواهم که ترویج کننده این امر فداکارانه باشند.

دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اظهارداشت: خداوند در قرآن می فرماید هرکس جان یک نفر را نجات دهد، گویی جان همه مردم را نجات داده و کسانی که اهدا عضو کرده اند، با رضایت بر انجام این عمل خداپسندانه جان یک تا چند انسان را نجات داده اند.

وی آمار مرتبط با اهدای عضو در لارستان را مطلوب خواند و گفت: لازم است این فرهنگ گسترش یابد تا هنگام رخداد حوادثی که منجر به مرگ مغزی یک فرد میشود، بتوان جان چند نفر دیگر را نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمختار موسوی خرم امام جمعه لار، نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد بانوی کرامت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر اظهارداشت: اسلام همواره به دنبال حیات طیبه انسان بوده که این حیات را در گروه اطاعت از خدا و رسول قرار داده است.

وی با اشاره به احادیث ائمه معصومین مبنی بر اینکه دنیا همچون پلی برای عبور است تشریح کرد: کسی بر روی پل سکنی نمی گزیند و برنامه بلند مدتی را برای خود در نظر نمیگیرد، بلکه شاید استراحتی و تاملی داشته باشد و سپس عبور کند.

امام جمعه شهر لار خاطر نشان کرد: در منابع دینی ایثار جایگاه والایی دارد و اهدا عضو یک ایثار است و باید دانست که این موضوع خود یک سنت حسنه است و کسی که سنتی حسنه را برپا کند، همچون کسی است که اعمال نیک و حسنه را بجا آورده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین