دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

افزایش ۳۰ درصدی آمار اهدای عضو در مجموعه علوم پزشکی لارستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان از افزایش ۳۰ درصدی آمار اهدای عضو در مجموعه علوم پزشکی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان اهدای…

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان از افزایش ۳۰ درصدی آمار اهدای عضو در مجموعه علوم پزشکی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان اهدای عضو یکی از اقدامات موثر برای جان بخشی به بیمارانی است که سالیان دراز زندگیشان با درد و رنج اجین شده است. با توجه به فرهنگ سنتی حاکم بر جامعه جنوب فارس و لزوم فرهنگ سازی در راستای انجام این اقدام موثر، مجموعه علوم پزشکی لارستان طی یکسال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند این فرهنگ انسان دوستانه را در جامعه خود گسترش دهد.

دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: مرگ مغزی به قطع غیرقابل بازگشت همه عملکردهای مغز گفته می‌شود. در چنین وضعیتی همهٔ نورونهای مغز در نتیجهٔ هیپوکسی تخریب می‌شوند. مرگ مغزی یکی از معیارهای قطعی تعیین‌کننده مرگ بوده و در آن تمامی اعمال مغزی به صورت غیرقابل‌برگشت از بین می رود.

معاون درمان دانشگاه خاطر نشان کرد: بعد از مرگ مغزی به صورت طبیعی تا ۴۸ ساعت نسوجی مانند قرنیه چشم، دریچه قلب، کلیه، کبد، استخوان و تاندون قابل اهدا است لذا توجه به زمان طلایی برای حفظ اعضای قابل اهدا یکی از اقداماتی است که باید پس از مرگ مغزی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تیم پیوند اعضا در مجموعه علوم پزشکی لارستان ضمن ارتباط مستمر و تنگاتنگ با تیم پیوند اعضا در مرکز استان، در تلاشند تا ضمن توجه به زمان طلایی موجود و رعایت حال روحی خانواده هایی که بیمار مرگ مغزی دارند، با حفظ اعضای سالم بیمار آن را به بیماران نیازمند پیوند اعضا برسانند.

دکتر آزادگان اذعان داشت: با تلاشهای انجام شده در حوزه درمان دانشگاه، طی شش ماهه نخست امسال با انجام ۱۵ مورد پیوند عضو و نسوج شامل کبد، قلب، کلیه، قرنیه و پوست از ۴ مورد بیمار مرگ مغزی توانسته ایم پیشرفت ۳۰ درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته باشیم که بی شک این موفقیت را مرهون تلاش انسان دوستانه و شبانه روزی همکاران این حوزه هستیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “افزایش ۳۰ درصدی آمار اهدای عضو در مجموعه علوم پزشکی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    وضعیت ورودی بیمارستان امام رضا بسیار نازیبا و ناشکیل هستش ،انگار وارد گاراژ اتوبوس میشی، لطفا بفکر زیبا سازی و المان قسنگ برای ورودی جدید بیمارستان باشید

  2. ناشناس گفت:

    اینهمه امتیاز این مجموعه علوم پزشکی داره چرا اقدامی برای تشکیل دانشگاه علوم پزشکی نمیشه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین