چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سرمایه‌گذاری مردم اِوز در حوزه کتاب نشان از دوراندیشی مردم است

سرپرست کتابخانه های عمومی فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اِوز سرمایه‌گذاری خیرین اِوز در حوزه کتاب و کتابخوانی را نشان دوراندیشی مردم این شهر دانست. به گزارش میلاد…

سرپرست کتابخانه های عمومی فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اِوز سرمایه‌گذاری خیرین اِوز در حوزه کتاب و کتابخوانی را نشان دوراندیشی مردم این شهر دانست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اِوز، به ریاست محمد محمدی، فرماندار و با حضور محمدحسین فیروزی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد.

محمدحسین فیروزی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست، ضمن اشاره به فرهنگ دیرینه شهر اِوز عنوان کرد: نام اِوز همواره در حوزه فرهنگ می درخشد و نام اِوز به واسطه کتاب ملی شده است.

وی به سرمایه گذاری مردم نیک اندیش اِوز در حوزه کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری مردم اِوز در حوزه کتاب و کتابخوانی چشمگیر است و نشان از دوراندیشی و نیک اندیشی مردم این شهر دارد. نیاز است انجمن خیرین کتابخانه ساز اِوز تشکیل شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌ها به کتابخانه ام‌الخیر نیز اشاره کرد و گفت: با تامین نیروی انسانی، این کتابخانه به زودی بازگشایی خواهد شد. همچنین اگر خودرو کتابخانه سیار و بخشی از هزینه های تجهیز آن از سوی شهرستان تامین شود، اداره کل کتابخانه‌ها، کتابخانه را تجهیز کرده و به بهره برداری می رساند تا روستاهای شهرستان نیز از نعمت کتابخانه برخوردار شوند.

فیروزی ضمن اشاره به شهر جدیدالتاسیس کوره عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهر در حال حاضر کتابخانه ندارد، زمین کتابخانه و مقداری از هزینه ساخت کتابخانه توسط خیر تامین شده است؛ لازم است که انجمن کتابخانه شهر کوره هر چه زودتر تشکیل شود تا به روند ساخت کتابخانه در این شهر بیشتر کمک شود.

محمد محمدی، فرماندار اِوز، ضمن اشاره به سابقه فرهنگی شهر اِوز عنوان کرد: فرهنگی بودن شهر اِوز به همه خصوصیات آن ارجحیت دارد. مشارکت مردم در امور فرهنگی بسیار چشمگیر است و یکی از نمادهای افتخار این شهر ، کتابخانه است.

محمدی به نامزدی این شهر برای پایتخت کتاب اشاره کرد و گفت: به جد درحال پیگیری امور برای پایتختی کتاب هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و صحیح این مهم محقق شود.

فرماندار اوز ادامه داد: پروژه بخش مادر و کودک کتابخانه اندیشه که توسط خیرنیک اندیش در حال ساخت است، استاندار فارس نیز در سفر به شهرستان، بر حل مشکلات پروژه و اتمام آن تاکید کرد.

وی همچنین به کتابخانه کوره اشاره کرد و گفت: زمین این کتابخانه توسط خیر اهدا و بخشی از هزینه ساخت نیز توسط خیر تامین شده است. با شروع به کار این پروژه، مابقی هزینه ساخت این کتابخانه نیز از محل خیرین تامین خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین