پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آیت‌الله آیت‌اللهی نقش پدری را ایفا می‌کرد

خطیب نماز جمعه اهل سنت خور  با بیان اینکه آیت‌الله آیت‌اللهی نقش پدری را ایفا می‌کرد، گفت: ایشان پدری ایده‌آل و موفق برای همه بود، به همه نگاه پدری داشت…

خطیب نماز جمعه اهل سنت خور  با بیان اینکه آیت‌الله آیت‌اللهی نقش پدری را ایفا می‌کرد، گفت: ایشان پدری ایده‌آل و موفق برای همه بود، به همه نگاه پدری داشت و بین فرزندانش فرقی قائل نمی‌شد و همه را به یک چشم نگاه می‌کرد.

به گزارش میلاد لارستان، مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی که در حسینیه اعظم لار برگزار شد‌، شیخ دکتر سیداحمد هاشمی عالم برجسته اهل سنت و خطیب نماز جمعه اهل سنت شهر خور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی مرحوم آیت‌اللهی محبوبیت‌ ایشان بود اظهار داشت: محبوبیت ایشان نه فقط در شهر لار بلکه در کل منطقه لارستان، نه فقط در بین شیعه بلکه در بین اهل سنت بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل محبوبیت آیت‌الله آیت‌اللهی تواضع بود، افزود: ایشان با وجود جایگاه علمی و اجتماعی بالایی که داشت انسانی بسیار متواضع بود و به هیچ وجه خودشان را از دیگران بالاتر نمی‌دانست و شهروندان عادی می‌توانستند به راحتی با ایشان دیدار کنند و به همین دلیل، مردم احساس می‌کردند که آیت‌الله آیت‌اللهی از خودشان است و ایشان هم همین احساس را نسبت به مردم داشت.

امام جمعه اهل سنت شهر خور دومین ویژگی آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی، مهمان‌نوازی‌شان برشمرد و تصریح کرد: درِ خانه ایشان همیشه باز بود و افراد مدام در این خانه رفت‌وآمد می‌کردند و مهمان‌نوازی ایشان یکی از دلایلی بود که در دل مردم جا باز کرده بود.

این عالم دینی با اذعان به اینکه ویژگی دیگر آیت‌الله آیت‌اللهی ساده‌زیستی‌شان بود، خاطر نشان کرد: ایشان خانه‌ای ساده همچون خانه سایر مردم داشت و مردم احساس می‌کردند کسی که مرجع و بزرگ آن‌هاست همچون آن‌ها زندگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله آیت‌اللهی انسانی تقریبی و اصلاح‌گر بود، عنوان کرد: نگاهش اینگونه بود که وقتی اختلافی به وجود می‌آمد سعی می‌کرد که نقش اصلاح‌گر را داشته باشد و مردم به خاطر جایگاهی که ایشان داشتند به حکم و قضاوت‌شان گردن می‌نهادند و قبول می‌کردند.

شیخ هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله آیت‌اللهی نقش پدری را ایفا می‌کرد، یادآور شد: ایشان پدری ایده‌آل و موفق برای همه بود، به همه نگاه پدری داشت و بین فرزندانش فرقی قائل نمی‌شد و همه را به یک چشم نگاه می‌کرد.

وی رضایت و ذکر خیر علمای اهل سنت از ایشان را زبانزد دانست و اضافه کرد: اگر محبوبیت آیت‌الله آیت‌اللهی در بین اهل سنت بیشتر نبود کمتر نبود.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیت‌الله آیت‌اللهی نقش پدری را ایفا می‌کرد”

  1. خدا رحمت کند حضرت. آقا. اوزی گفت:

    صحبتهای امام جمعه خور. در باره حضرت آیت الهی مورد تایید جامعه اهل سنت شهرستان. اوز. هم است ایشان دربین آحاد مردم ومعتمدین شهر اوز به خوبی وداشتن عدالت وتقوا وبرادری معروف بودند وتکیه گاهی برای منطقه می دانستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین