جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تصاویر: نجوای عارفانه دعای عرفه در لارستان

همزمان با روز دعا و نیایش، مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور مردم مومن و ولایت مدار لارستان در مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، همزمان…

همزمان با روز دعا و نیایش، مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور مردم مومن و ولایت مدار لارستان در مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، همزمان با سراسر کشور و در روز عرفه، روز نیایش و دعا، محفل معنوی قرائت دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار لارستان برگزار شد.

در این آئین معنوی دعای پرفیض عرفه توسط مداحان اهل بیت (ع) قرائت شد.

علاوه بر آن آئین قرائت این دعای معنوی در اماکن مقدس، مساجد و تکایا در روستاهای لارستان با حضور مردم خداجو برگزار شد.

روز عرفه که مطابق با نهم ذی‌الحجه و روز قبل از عید قربان و از روزهای با فضیلتی است که در این روز حجاج در نزدیکی مکه در منطقه‌ای به نام عرفات توقف کرده و بعضی از مراسم حج را به جا می‌آورند.

روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است که در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می‌کند و پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی این روز، مردم را به راز و نیاز، تقویت و پیوند با سرچشمه کمالات تشویق و ترغیب می‌کردند.

امام حسین (ع) روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرده و مرسوم است که این دعای شریف در بین شیعیان در این روز بزرگ قرائت می‌شود و با استفاده از دعاهای ملکوتی حضرت امام حسین (ع) مردم در تقویت رابطه با خداوند تلاش می‌کنند.

علاوه بر دعای عرفه از مهمترین اعمال این روز بزرگ روزه گرفتن، زیارت امام حسین (ع)، غسل کردن، خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز ظهر و عصر و قبل دعای عرفه و تسبیحات عشر بیان شده است.

در ادامه تصاویری از این مراسم را از لنز دوربین علی یگانه لاری می‌بینیم:

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین