شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره گلستان خوانی

از دانش آموزان برگزیده جشنواره گلستان خوانی با موضوع دامنی از گل در لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور…

از دانش آموزان برگزیده جشنواره گلستان خوانی با موضوع دامنی از گل در لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، عبدالحمید اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان و عنایت موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، از برگزیدگان جشنواره گلستان خوانی با موضوع دامنی از گل که بمناسبت روز بزرگداشت سعدی توسط اداره فرهنگ و ارشاد لارستان و کانون فرهنگی تربیتی عدالت وابسته به مدیرت آموزش و پرورش لارستان برگزار گردید، تجلیل شد.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان گفت: ایجاد اعتماد به نفس در شما دانش آموزان یکی از اهداف مهم اجرای این طرح بوده که امروز نیز شاهد گوشه ای از هنر نمایی شما عزیزان با اجرای حکایات سعدی هستیم و این مهم نشان از قدرت خود دانش آموزان و البته آموزگاران و مربیان در کلاس درس است.

داریوش دهقان تصریح کرد: بسیار خوشحالم از اینکه می بینم دانش آموزان در آموختن کتاب گلستان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار، این قدر مهارت پیدا کرده اند.

وی مهمترین اثر گلستان خوانی بر دانش آموزان را کمک به آشنایی با مواریث ارزشمند فرهنگی دانست و افزود: این دارایی فرهنگی مختص به استان فارس و لارستان بزرگ نیست، بلکه یک ارزش والا برای کل سرزمین ایران و حتی بشریت است که باعث می شود یک هویت غنی ملی را به دست بیاوریم.

فرماندار ویژه لارستان درتشریح برخی از اهداف گلستان خوانی بیان کرد: این برنامه باعث تقویت مهارت سخنوری و استفاده از مفاهیم ارزشمند آثار فرهنگی در زندگی دانش آموزان و توسعه آن می شود.

دهقان خاطرنشان کرد: افزایش مهارت روان خوانی در دانش آموزان باعث تقویت مهارت های نوشتن، گوش دادن، مصاحبه کردن، کتاب خواندن و دیگرمهارت های یادگیری می شود که می تواند به آنها کمک کند.

عنایت موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان هم گفت: این دوره از مسابقات، در سه بخش حکایت، غزل و نظیره نویسی ویژه دانش آموزان دبستان و متوسطه اول و دوم در سه مرحله برگزار شد.

وی افزود: کل آثار ارسالی ۹۰ اثر بوده که در مرحله اول ۴۲ نفر و در مرحله پایانی ۱۲ نفر انتخاب و از آنها تجلیل به عمل آمد.

در ادامه عبدالحمید اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز به ایراد سخن پرداخت.

گفتنی است در بخش غزل خوانی ویژه پسران، محمد طاها پروین مقام اول، پارسا بیابانی و آرش زرگری مشترکا دوم و محمد مرادی مقام سوم شدند.

در بخش ابتدایی حکایت ویژه پسران، محمد متین موحدی مقام اول و مهبد جهانپور مقام دوم و در بخش ابتدایی حکایت ویژه دختران ، صبا صادقی مقام اول و تبسم ماهرو و سیده ریحانه هاشمی مشترکا مقام دوم شدند.

در بخش متوسطه اول حکایت ویژه دختران، سلما خامه برگزیده و در مقطع متوسطه دوم بخش نظیره نویسی دختران سما اسفندیاری و سارا علیرضایی برگزیده شدند.

داوران این دوره از مسابقات نیز نادر نیرومند ، امیر حسین نصراللهی و فیروزه دری بودند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره گلستان خوانی”

  1. لاری. ۳۸. ساله گفت:

    عمر ما جوانها میگذرد وکم کم به طرف پیری می رویم همه اش مشغول این کارها. شده ایم نه برنامه ای برای حال ونه برای آینده مان در زمینه اقتصادی واجتماعی. دیده میشود. سال به سال گرانی. ومشکلات بیشتر میشود خدا شاهده. نا امید میشویم وزندگی خیلی سخت شده است. این برنامه ها هم دیگر. نمی چسبد به دلمان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین