جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

رونمایی از کتاب «زائر کوی دوست» در لار

  از کتاب «زائر کوی دوست» که گلچینی از نوحه های مداح اهل بیت حاج نعمت الله زائر است و توسط صمد(یعقوب) کامجو جمع‌آوری شده، رونمایی شد. به گزارش میلاد…

 

از کتاب «زائر کوی دوست» که گلچینی از نوحه های مداح اهل بیت حاج نعمت الله زائر است و توسط صمد(یعقوب) کامجو جمع‌آوری شده، رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان، همایش “یاحسین(ع) ” شامگاه دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در حسینیه میر عبدالعظیم محله قنبربیگی لار با حضور پیر غلامان و پیشکسوتان و جوانان مداح اهل بیت و جمعی از مسئولین برگزار شد.

در این همایش سیدعلی هاشمیان و کاظم رحیمی نژاد در خصوص ویژگی های مداحی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ عاشورایی سخنرانی کردند.

همچنین مداح جوان شهر لار حاج محمد روشن ضمیر نیز در این مراسم مرثیه سرایی کرد و حاج محمد زارع اشعاری که در وصف نعمت الله زائر سروده بود، قرائت کرد.

همچنین کلیپ هایی از سینه زنی سنتی لاری و مرحومین مداح پخش شد.

این مراسم که توسط هیات امنای محله قنبربیگی و همکاری کانون مداحان لارستان برگزار شد از تعدادی از پیشکسوتان مداح و تعدادی از پیرغلامان محله قنبربیگی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پایان بخش این مراسم رونمایی از کتاب *زائر کوی دوست* بود که گلچینی از نوحه های مداح اهل بیت حاج نعمت الله زائر است و طی ۵۰ سال گذشته از کتاب های آیینی و شاعران برجسته کشور و لارستان جمع آوری شده و حاج نعمت الله زائر آنها را به صورت نوحه اجرا کرده است این کتاب به اهتمام صمد(یعقوب) کامجو تدوین و منتشر شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رونمایی از کتاب «زائر کوی دوست» در لار”

  1. از دوستان شهرهای همسایه گفت:

    مسجد و حسینیه قنبر بگی از مکانهای مهم وخاطره انگیز حاج آقا مویدی. است. که از ایام جوانی. ومخصوصا در ایام ماه. رمضان از آنجا صحبت‌ها وخاطرات. دارند. یادم. است. در دوران. سربازی ایشان چه خاطراتی. از این حسینیه
    تعریف میکردند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین