شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

رونمایی از موزیک‌ویدئوی تازه «فریاد خواجوی» در شورای شهر لار

از موزیک‌ویدئوی تازه «فریاد خواجوی» در شورای شهر لار رونمایی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از کانال‌ اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر لار در نشست شنبه ۱۰ دی‌ماه، «فریاد…

از موزیک‌ویدئوی تازه «فریاد خواجوی» در شورای شهر لار رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از کانال‌ اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر لار در نشست شنبه ۱۰ دی‌ماه، «فریاد خواجوی» خواننده سرشناس لارستانی، تولید موزیک‌ویدئوی جدید خود را به اطلاع و رویت شورای شهر لار رساند.

این موزیک‌ویدئو، بیشتر در بافت سنتی شهر قدیم لار و در کنار بناهای تاریخی آن ضبط شده است.

اثر جدید فریاد خواجوی با نام «بـَـزالِ قـِـَـیصَـری»، در کنار فضای نوآور موسیقی‌اش، ترانه‌ای متفاوت و عاشقانه نیز دارد که توسط «عبدالرضا مفتوحی» شاعر نامی لارستان و با زبان مردم شهر لار سروده شده است.

خواجوی در حاشیه این دیدار گفت پس از تولید آهنگ‌هایی به گویش‌های اوزی، گراشی و فیشوری، این‌بار به سراغ گویش لاری رفته و هدف از تولید این آثار را هم پاس‌داشت فرهنگ و زبان مشترک و غنی منطقه؛ و هم ایجاد خودباوری در مادران و پدران بیان کرد که در عمل ببینند زبان مادری مانعی برای فعالیت گسترده و کشوری نیست تا با فرزندان خود به این زبان سخن بگویند و آن را تکریم کنند.

وی افزود: همچنین در این موزیک ویدئو، درکنار برجسته کردن زبان مادری، میراث‌های تاریخی شهر لار همچون «بازار قیصریه»، «قلعه اژدهاپیکر و برج ننه نادر»، «حمام باغ نشاط»، «دهن‌شیر برکه»، «فلکه گــَـپو» و «حلوا مسقطی لاری» نیز به نمایش گذاشته شده است.

این خواننده کشوری، در ادامه تاکید کرد که در این اثر، تلاش کرده‌ام تا نماینده به‌حقی برای مردم و زبان لاری باشم و نهایت توانم را گذاشته‌ام که واژگان و اصوات را مثل مردم لار ادا کنم.

فریاد خواجوی در پایان اضافه کرد: تمام عوامل تولید این اثر، اعم از تنظیم‌کننده، نوازندگان ساز‌های زنده، طراح لباس، خوشنویس، طراح لوگو، تصویربرداری و تدوین و… همه از نخبگان کشوری و منطقه استفاده شده تا در حد توان بالاترین کیفیت را به مخاطب تقدیم کنیم و قرار است پخش و انتشار این موزیک‌ویدئوی لاری نیز به‌صورت کشوری و جهانی باشد.

در این نشست همچنین آقایان صمد کامجو، عبدالرضا مفتوحی و مسلم زرگری درباره این اثر توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است این موزیک‌ویدئو در اسفندماه امسال، همزمان با مناسبت‌های «روز جهانی زبان مادری» و جشنواره «حلوامسقطی لاری» به‌صورت رسمی، عمومی و مردمی، رونمایی و منتشر خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رونمایی از موزیک‌ویدئوی تازه «فریاد خواجوی» در شورای شهر لار”

  1. اندر حکایت فریاد خواجوی گفت:

    فریاد خواجوی خواننده سر شناس. اهل شهرستان اوز. است که اجراهای مهمی در فارس. وهرمزگان. دارد وتعلق خاطر خاصی به زبان و گویش محلی منطقه دارد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین