یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حکایت استخر شهرقدیم لار و وعده های مکرر مسئولان لارستان

  استخر روباز شهدای گمنام شهر لار یکی از قدیمی ترین استخرهای استان فارس است. این استخر در سال ۱۳۴۸ احداث شده است. از این استخر خاطرات و نوستالوژی های…

 

استخر روباز شهدای گمنام شهر لار یکی از قدیمی ترین استخرهای استان فارس است. این استخر در سال ۱۳۴۸ احداث شده است.

از این استخر خاطرات و نوستالوژی های فراوانی در ذهن مردم مانده است. چه نوجوانانی که در این استخر شنا یاد گرفته اند و چه مسابقات شهرستانی و استانی که در این استخر برگزار شده است.

تابستان که فرا می رسید نونهالان ، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان از کل منطقه لارستان بخصوص اهالی شهرقدیم لار از آن به عنوان سرگرمی و یاد گرفتن شنا استفاده می کردند.

در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۷ اعلام شد که یکی از مصوبات سفر این بوده که استخر شهرقدیم لار به استخر سرپوشیده تغییر یابد یک یا دوسال بعد از سفر مقام معظم رهبری استخر دایر بود ولی به یکباره به بهانه سرپوشیده کردن، استخر را تعطیل کردند و تجهیزات اطراف استخر هم به شکل عجیبی برچیده شد. حالا از آن سال ها حدود ۱۵ سال می گذرد.

هر چند سالی یک بار مسئولین لارستان قول و وعده استخر سرپوشیده به مردم می دهند ولی تا به حال در حد شعار و قول بوده است و از عمل هیچ خبری نیست.

طی این مدت که مسئولین وعده های اینچینی می دادند شاهد بودیم که ارگان های دولتی در شهر جدید لار استخر سرپوشیده احداث کردند. از یکی به دوتا و از دوتا به سه تا.

از قول و وعده های مسئولین برای بچه های شهرقدیم فقط خرابی استخر روباز مانده که به خرابات تبدیل شده است.

هر چند شهرجدید هم پاره ای از شهر لار است ولی سوالی که باقی می ماند این است که آیا طی این مدت مسئولین شهرستان لارستان عدالت از نظر امکانات تفریحی و رفاهی و آموزشی بین این دو بخش شهر برقرار کرده اند؟

آیا سزاور است که شهرجدید سه استخر سرپوشیده داشته باشد ولی مردم شهرقدیم از استخر روبازی که داشتند؛ بیش از یک دهه محروم باشند؟

نگارنده: صمد کامجو

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “حکایت استخر شهرقدیم لار و وعده های مکرر مسئولان لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    جناب آقای کامجویی با این تعصب بی جا شهر قديم و شهر جدید زمین چمن استادیوم شهر جدید رو چندین سال تعطیل کردید و هزینه هنگفتی رو به اداره ورزش تحمیل کردید لطفا از این طرز فکر دست بردارید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین