جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

آب دریا ۱۸ ماهه به بیرم می‌رسد

مدیرعامل آبفا گفت: ۶از زمانی که موضوع انتقال آب دریا از خلیج‌فارس به مرکز کشور جدی شد منطقه بیرم و پنج شهر جنوبی در اولویت قرار گرفته و پروژه هم…

مدیرعامل آبفا گفت: ۶از زمانی که موضوع انتقال آب دریا از خلیج‌فارس به مرکز کشور جدی شد منطقه بیرم و پنج شهر جنوبی در اولویت قرار گرفته و پروژه هم اکنون در حال اجراست و حداکثر ۱۸ ماه زمان می برد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، طبق نظر کارشناسان، خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی به بیرم مقرون به صرفه نیست.

اعتبار چند هزار میلیارد تومانی و حداقل پنج سال زمان لازم دارد و مسیر بسیار طولانی و صعب‌العبوری دارد.

یک شهروند بیرمی دراین باره گفت: واقعا ۶۵ میلیارد تومان در کشور نیست که مشکل آب شرب منطقه بیرم و پنج بخش جنوبی فارس حل کنند؟

آقای نماینده از اعتبارات نفت اختصاص دهید، آقای استاندار به داد ما برسید.

مدیرعامل شرکت ابفا فارس در بازدید میدانی از منطقه تشنه بیرم گفت: مسئولان در حال پیگیری موضوع اجرای خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی به منطقه بیرم هستند، حتی ماده ۲۳ پروژه گرفته شده است.

صادق‌پور افزود: این پروژه باتوجه به کمبود اعتبارات دولت، حداقل پنج ساله زمان لازم دارد، اعتبار چند هزار میلیارد تومان و مسیر طولانی است که طبق نظر کارشناسان انشعاب آب دریا جهت منطقه بیرم نسبت به انتقال آب از خط دوم سد سلمان فارسی سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

وی افزود: اکنون ظرفیت خط شماره یک سلمان فارسی با اضافه شدن شهرستان قیر پر شده است.

صادق پور افزود: از زمانی که موضوع انتقال آب دریا از خلیج‌فارس به مرکز کشور جدی شد منطقه بیرم و پنج شهر جنوبی در اولویت قرار گرفته و پروژه هم اکنون در حال اجراست و حداکثر ۱۸ ماه زمان می برد.

او ادامه داد: ما باید جهت اختصاص آب به منطقه بیرم و پنج بخش جنوبی فارس یک خط فرعی به طول ۱۶ کیلومتر اجرا کنیم که برعهده ابفا بوده و اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان لازم دارد که هنوز تامین نشده است.

رئیس شورای اسلامی بخش بیرم نیز خطاب به مدیرعامل آبفا فارس گفت: آیا اعتبار ۶۵ میلیارد تومان هزینه تامین آب شرب منطقه بیرم و شش بخش جنوبی از دریا در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده شده است؟

مدیرعامل آبفا در پاسخ گفت: ما هم پیگیری می‌کنیم شما هم پیگیری کنید که اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی انشعاب از خط انتقال آب دریا به منطقه بیرم در مصوبات سفر رئیس جمهور گنجانده و تامین اعتبار گردد.

وی در پایان اظهار داشت: آب کیفی در منطقه بیرم نیست و ما با کمبود آب مواجه هستیم و باید از طریق دریا آب شرب بیرم را تامین کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین