جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

شهرستان خنج هم از آب دریا بهره‌مند می‌شود

دبیر شورای راهبردی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: موضوعی که در رابطه با از بین رفتن امتیاز شیرین سازی آب در طرح انتقال آب از…

دبیر شورای راهبردی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: موضوعی که در رابطه با از بین رفتن امتیاز شیرین سازی آب در طرح انتقال آب از خلیج فارس در شورای شهر شیراز مطرح شده بود را قویاً تکذیب می‌کنم و این اظهارنظر ناشی از ناآگاهی و بی‌‌اطلاعی می‌باشد.

به گزارش میلاد لارستان، محسن اردکانی با اشاره به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر شیراز مبنی بر توقف پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مجوز ۴۰۰ میلیون مترمکعب شیرین سازی آب با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب فعال است، افزود: سایت شیرین سازی آب ۲۰ درصد و همچنین خط انتقال چهار درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اردکانی بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس هزینه شده است و طی ۳۶ ماه، آب خلیج در گام نخست پس از طی مسیر از بندر پارسیان و شهرستان‌های خنج، لامرد و فیروزآباد، به شیراز می رسد.

دبیر شورای راهبردی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس خاطرنشان کرد: بخش های صنعت و کشاورزی از این پروژه کلان، منتفع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال پروژه به طول ۷۰۰ کیلومتر است، گفت: چهار حوزه کاری برای اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرهای استان فارس، در حال فعالیت هستند.

اردکانی با اشاره به موضوع مطرح شده در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: سازمان محیط زیست امتیاز شیرین سازی آب را ارائه نمی‌کند که اکنون آن را منع کند، بلکه ارائه این امتیاز با وزارت نیرو است، بنابراین ادعای مطرح شده در وجود خود، تناقض دارد.

وی افزود: هر فردی مدعی توقف پروژه است، می‌تواند برای بازدید از پروژه حاضر شود و ما آمادگی آن را داریم که بازدیدکنندگان را همراهی کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شهرستان خنج هم از آب دریا بهره‌مند می‌شود”

  1. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    خدا کند خنج بهره ند شود نه اینکه ازمسیر خنج فقط انتقال داده شود . سد سلمان هم برای لارستان زده شده بود ولی پس از چند سال …..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین