پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

واگذاری ۵۰۲ قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین واگذاری ۵۰۲ قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت با بیان اینکه یش از ۲ هزار و ۳۲۰ نفر متقاضی زمین برای طرح جوانی…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین واگذاری ۵۰۲ قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت با بیان اینکه یش از ۲ هزار و ۳۲۰ نفر متقاضی زمین برای طرح جوانی جمعیت در هفت شهرستانِ تحت پوشش هستند، گفت: در این طرح، ۲۰۰ متر زمین به صورت مجانی به متقاصیان واگذار می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان،  حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در “آیین واگذاری ۵۰۲ قطعه زمین از ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” که در سالن همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد، با تبریک ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت:

قانون حمایت از جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مصوب شد. دولت حداقل هزینه و کمکی که می‌توانسته، در این زمینه انجام داده است و ما اعتقاد داریم که باید بیش از این‌ها هم حمایت شود.

بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ متقاضی در هفت شهرستان تحت پوشش داشته‌ایم و این موضوع به خوبی حمایت شده است. تایید نهایی ما در حوزه جوانی جمعیت حدود ۸۴۰ نفر تا امروز بوده است که خوشبختانه زمین برای ۸۲۰ نفر از آن‌ها تاکنون تامین شده است.

امروز، به صورت نمادین، قرارداد واگذاری زمین را به ۵۰۲ نفر به میمنت میلاد پیامبر اکرم اهدا می‌کنیم، تقریبا تا ۲۰۰ متر می‌توانیم زمین مجانی در اختیار متقاضیان طرح جوانی جمعیت قرار دهیم؛ قانون می‌گوید اگر بیشتر از ۲۰۰ متر شد دو راه وجود دارد، یا متقاضی مابه‌تفاوت متراژ به قیمت کارشناسی را به صورت نقدی واریز کند و ۲۰۰ متر زمین هم به صورت مجانی به وی تحویل داده شود‌، یا اگر متقاضی بضاعت مالی نداشت و نمی‌توانست هزینه بیش از ۲۰۰ متر را بپردازد در فازهای بعدی موظفیم زمین ۲۰۰ متری تامین و تحویل متقاضیان دهیم.

آماده‌سازی زمین به قیمت روز برعهده متقاضی است، اما دو سال تنفس دارد و ۸ سال هم قسطی است. اگر کسی توان مالی در بحث متراژ بالای ۲۰۰ متر نداشت صبر کند تا زمین ۲۰۰ متری برایش تامین کنیم، اگر اراضی بالای ۲۰۰ متر باشد از نظر قیمت و ارزش بیشتر از ۲۰۰ متری است.

متقاضیان زمین برای طرح جوانی جمعیت باید در “سامانه سمن” ثبت‌نام کند، البته ممکن است افرادی در برخی از شهرها نتوانند ثبت‌نام کنند، دلیلش هم این است که رشد جمعیتی آن شهر بالای دو و نیم درصد است؛ این در حالی که این رشد باید دو و نیم درصد یا کمتر از دو و نیم درصد براساس آمار کشور باشد.

در بحث فرم ج، متقاضیان می‌توانند هم از طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند و هم از بحث ۲۰۰ متر، یعنی اگر فرم ج قرمز باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند، ضمن اینکه همزمان عده‌ای که تا قبل از این تاریخ برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند می‌توانند استفاده کنند، کسانی که بعد از این تاریخ تقاضا کردند الآن نمی‌توانند هر دو زمین را بگیرند، ولی در بحث ساخت و وام می‌توانند به صورت خودمالک ۵۵۰ میلیون وام بگیرند و شروع به ساخت کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین