جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

حضور نخستین قاضی ورزش باستانی در ایران و اروپا در لارستان

بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، اجرای ورزش های زورخانه ای در زورخانه قمربنی هاشم (ع) لارستان مرکز آموزش زورخانه ای جنوب کشور با حضور نخستین قاضی ورزش باستانی در…

بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، اجرای ورزش های زورخانه ای در زورخانه قمربنی هاشم (ع) لارستان مرکز آموزش زورخانه ای جنوب کشور با حضور نخستین قاضی ورزش باستانی در ایران و اروپا و خردسال ترین ورزشکار باستانی کار از استان قم انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان به همراه محمدحسن طیبی رییس ورزش و جوانان لارستان، منصور اسماعیلی مدیر عامل نیک اندیشان هاشمی لارستان، سید علی مصطفوی رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای لارستان و جمعی از روسای ادارات شهرستان به زورخانه قمربنی هاشم (ع) لارستان مرکز آموزش زورخانه ای جنوب کشور رفتند و از نزدیک شاهد ورزش های زورخانه ای توسط پهلوانان و ورزشکاران گود زورخانه شدند.

در این مراسم مرشد امیر فردی نخستین قاضی ورزش باستانی در ایران و اروپا و رییس کمیته مرشدان ایران و رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قم و همچنین علی اصغر منصوری خردسال ترین ورزشکار باستانی کار ۶ ساله از استان قم ورزش های زورخانه ای را به زیبایی هرچه تمامتر اجرا کردند.

احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه در ورزش زورخانه ای اخلاق واحترام به بزرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: این روحیه باید در همه بخش های جامعه گسترش یابد.

در ادامه از مرشد امیر فردی نخستین قاضی ورزشی باستانی در ایران و اروپا و رییس کمیته مرشدان ایران و رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان قم و همچنین علی اصغر منصوری خردسال ترین ورزشکار باستانی کار ۶ ساله از استان قم با لوح سپاس و هدایایی تجلبل شد.

گفتنی است؛ ورزش‌ های باستانی به مجموعه‌ای از حرکات فیزیکی برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی برای ارتقای روح گفته می‌شود که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد و ورزش‌ های باستانی یا زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران به شمار می‌رود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین