یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

روحانی فعال لارستانی که مسجد را تبدیل به خدمت به مردم کرده است

امام جماعت فعال لارستانی طی ۵ سال خدمتش در مسجد النبی این شهر اقداماتی همچون ایجاد سرپناه برای ایتام، رسیدگی به فقرا، تسهیل امر ازدواج همچون تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها…

امام جماعت فعال لارستانی طی ۵ سال خدمتش در مسجد النبی این شهر اقداماتی همچون ایجاد سرپناه برای ایتام، رسیدگی به فقرا، تسهیل امر ازدواج همچون تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها و نیز ایجاد شغل برای بانوان انجام داده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مساجد بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انسان‌ساز و تمدن‌ساز محسوب می‌شوند؛ به این صورت که این اماکن مقدس همواره محلی برای اجتماع مؤمنین جهت کسب معنویت و معارف الهی و نیز مکانی برای حل معضلات اجتماعی و سیاسی بوده است. با مروری در صفحات تاریخ اسلام می‌توان با این نوع از کارکردهای مساجد پی برد.

بنابراین مسجد در هر محله‌ یا منطقه‌ای، ظرفیتی گرانبها در راستای ارتقای معنویت و نیز افزایش سطح فرهنگی و حل معضلات اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود. سوگوارانه در این سالیان اخیر شاهد افت کارکرد مساجد بودیم، امری که بارها مورد هشدار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. درباره برخی از ریشه‌های این چالش گزارش‌هایی از همین خبرگزاری منتشر شد. در این میان برخی مساجد و ائمه جماعات به‌صورت خودجوش و جهادی دست به اقدامات سازنده‌ای در حوزه تقویت کارکرد مساجد زده‌اند.

 

حجت الاسلام محمد غلامی متولد سال ۱۳۵۹ و از طلبه‌های فعال در مسجدالنبی(ص) خیابان معلم‌شهر لارستان است که دارای مدرک سطح ۳ حوزه علمیه است. وی مدت ۲۰ سال در زمینه تبلیغ فعالیت می‌کند. طی پنج سالی که در مسجد النبی لارستان خدمت می‌کند، توانسته منشأ تحولاتی در این محله و شهر شود. فعالیت‌های عمرانی از جمله ایجاد سرپناه برای ایتام، رسیدگی به فقرا، تسهیل امر ازدواج همچون تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها و نیز ایجاد شغل برای بانوان از جمله اقدامات این امام جماعت است. وی مدتی است که توانسته مجوز کمیته امداد جهت تأسیس یک مرکز نیکوکاری را دریافت کند.

وی می‌گوید: بعد از فعالیت‌های فرهنگی یکی از مسائل مهم از دید من ، ساخت یک سقف و سر پناه برای ایتام است. در همین زمینه مسجد ما بسیار فعال است و تاکنون در حوزه عمرانی موفق عمل کرده‌ایم؛ چون توانسته‌ایم در روستا‌ها پنج خانه برای ایتام بسازیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

این امام محله می‌گوید: در یکی از روستاها قرار است برای یکی از ایتام خانه‌ای بسازیم. هزینه ساخت آن برآورد و کمک‌های مردمی برای انجام اینکار جمع آوری شده است و به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

وی درباره فعالیت‌هایی که در مرکز نیکوکاری خاتم الأنبیا انجام می شود، می‌گوید: فعالیت‌های متنوعی در این مرکز انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک به فقرا و افراد بی‌بضاعت، کمک به بیماران سرطانی و بیماران دارای بیماری خاص اشاره کرد. تهیه جهیزیه و تهیه اقلام ضروری منزل از جمله اقدامات دیگری است که در این مرکز نیکوکاری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامی در زمینه تأمین جهیزیه برای عروس و دامادهای جوان نیز بسیار فعال است و تاکنون توانسته با یاری بانیان خیر، برای ۱۰ زوج جوان جهیزیه فراهم کرده است.

وی کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت را از دیگر اقدامات معرفی کرد و گفت: این اقدام برای حمایت از خانواده‌ها انجام می‌شود و امسال برای شروع مدارس ۱۰۰ بسته کامل شامل کیف و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۸۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت آماده کردیم و به دست آن‌ها رساندیم.

حجت الاسلام غلامی همچنین می‌گوید: در زمینه امور فرهنگی برای رده سنی مختلف کلاس روخوانی و روانخوانی برگزار می‌شود تا نوجوانان و جوانان با کلام وحی الهی مأنوس شوند.

وی از طریق مسجد برای زنان نیز اشتغال ایجاد کرده که در این باره می‌گوید: برای زنان که استعداد خیاطی داشتند، پنج چرخ خیاطی فراهم کردیم. سه تا از چرخ‌ها برای تولید و فروش تولیدات خودشان است و درآمد حاصل از تولیدات دو چرخ خیاطی دیگر برای کارهای عام‌المنفعه مسجد صرف می‌شود.

حجت الاسلام غلامی تمام خرج و مخارج نیکوکاری و ساخت خانه‌ها و رسیدگی به بیماران نیازمند را توسط خیرین فراهم می‌‌کند و می‌گوید: وقتی نیازمندی رجوع می‌کند، اگر مشکل و نیازش مثل ساخت خانه باشد، گروه جهادی در زمینه عمران را فعال می‌کنیم و این گروه جهادی کارهای ساخت خانه را انجام می‌دهد. یکی از رخدادهایی که باعث شد خانه‌های روستاییان تخریب شود، سیل سال ۱۳۹۸ بود که بخش زیادی از خانه‌های روستایی را تخریب کرد و از طریق مرکز نیکوکاری به آن‌ها کمک شد تا خانه‌های خود را برای سکونت تعمیر کنند.

کمک به زلزله‌زدگان افغانستان و غزه نیز جزو فعالیت‌های مسجدالنبی بوده که هفته گذشته برای مردم غزه و افغانستان کمک‌هایی جمع آوری شده و قرار است کمک‌ها را به دست متولیان برسانیم.

وی در انتها می‌گوید: کمک به مردم در نزد خداوند کاری بسیار پسندیده است و من در ملاقاتی که با نیازمندان دارم، از زبان خود آن‌ها می‌شنوم که می‌گویند ما شما را دعا می‌کنیم که به فکر ما بودید و همین برای ما کافی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “روحانی فعال لارستانی که مسجد را تبدیل به خدمت به مردم کرده است”

  1. ناشناس گفت:

    قابل توجه روزنامه وزين ميلاد،اولا شهر لار ميباشد ونه لارستان،ثانيا مسجد نبي نيز در شهر لار ميباشد.مطلع ميباشيد كه شهرلار مركز منطقه لارستان بزرگ بوده ونبايد لارستان بزرگ را كوچك كنيم.گرچه مسولين استاني و كشوري دنبال كوچك كردن لارستان بزرگ ميباشند خداي بزرگ از انان نمي گذرد

  2. ناشناس گفت:

    مسجد النبی از کی تا حالا در خیابان معلم است که ما خبر نداریم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین