جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

فعالیت ۸۲ کتابخانه در مساجد جنوب فارس

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری جنوب فارس با اذعان به اینکه حدود ۸۲ باب کتابخانه مسجدی در سطح حوزه تابعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس وجود دارد،…

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری جنوب فارس با اذعان به اینکه حدود ۸۲ باب کتابخانه مسجدی در سطح حوزه تابعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس وجود دارد، گفت: از این ۸۲ باب کتابخانه حدود ۴۸ باب کتابخانه مخزن‌دار و ۳۴ باب کتابخانه باز شبستان مسجد است.

محمدابراهیم اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به مدیران و کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس، با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از اصلی ترین مراکز توسعه فرهنگ با صبغه دینی هستند که در سطح شهر و روستاهای ۶ شهرستان حوزه تابعه این ستاد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های بارز و چشم‌گیر این نهادهای فرهنگی هنری مردمی در دل مساجد، ایجاد و مدیریت و بهره برداری از کتابخانه های عمومی مساجد است.

وی با اذعان به اینکه حدود ۸۲ باب کتابخانه مسجدی در سطح حوزه تابعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس وجود دارد، افزود: از این ۸۲ باب کتابخانه حدود ۴۸ باب کتابخانه مخزن‌دار و ۳۴ باب کتابخانه باز شبستان مسجد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس با بیان اینکه در این ۸۲ باب کتابخانه باز و مخزن‌دار مساجد بر اساس سرشماری پايان سال ۱۴۰۱حدود ۱۵۰ هزار و ۹۵۸ جلد کتاب وجود دارد، تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در طول سال خدمت خود به ۲۹ هزار و  ۸۵۶ نفر عضو خود خدمت رسانی کرده اند.

این مسئول خصوصیات بارز کتابخانه‌های عمومی مساجد را بهره‌مندی از فضای علمی در کنار فضای معنوی مسجد دانست و خاطر نشان کرد: اینگونه فضایی باعث ایجاد آرامش جهت مراجعه‌کننده کتابخوان و مراجعه کنندگان می‌شود.

اخوت از مسئولان علی‌الخصوص شوراهای اسلامی شهر و شهرداران تقاضا کرد درخصوص تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی مساجد سطح شهر خود همت ویژه ای داشته و آنها را به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز توسعه فرهنگ و سواد جامعه مساعدت های مالی و معنوی بیشتری معطوف دارند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین