یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

سیراب شدن شَهر و روستاهای اوز

  تأمین آب جمعیت سه هزار نفری ۲روستای کهنه و توحید شهرستان اوز و پیشرفت ۶۵ درصدی مخزن ذخیره شهر فیشور در این شهرستان از مهمترین اقداماتی است که اخیرا…

 

تأمین آب جمعیت سه هزار نفری ۲روستای کهنه و توحید شهرستان اوز و پیشرفت ۶۵ درصدی مخزن ذخیره شهر فیشور در این شهرستان از مهمترین اقداماتی است که اخیرا برای تأمین آب شُرب در استان فارس انجام شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، رویکرد تأمین آب شرب پایدار در استان فارس نیز با جدیت در حال پیگیری است به گونه‌ای که هشت طرح بزرگ آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در بیست و یکمین روز از مهرماه ۱۴۰۲ با حضور رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از این طرح‌ها در حالی انجام شد که عملیات آبرسانی به روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

تأمین آب جمعیت سه هزار نفری ۲روستای کهنه و توحید شهرستان اوز و پیشرفت ۶۵ درصدی مخزن ذخیره شهر فیشور این شهرستان نیز از مهمترین اتفاقاتی است که اخیرا با هدف آبرسانی و توسعه روستایی در استان فارس رخ داده و موجبات رضایت و شادی مردم این مناطق را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در این باره گفت: طرح آبرسانی به روستای کهنه و شهرک توحید شهرستان اوز به منظور تأمین پایدار آب شُرب اهالی این منطقه و با صرف اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

علی جان صادق پور که به منظور بررسی وضعیت آبرسانی به شهرستان‌های جنوب استان سفر کرده بود، درباره مشخصات فنی این طرح افزود: تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه، اجرای سه هزار متر خط انتقال آب با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر ۱۶۰میلیمتر و سه هزار متر خط انتقال برق، احجام عملیات اجراء شده در اجرای این پروژه است که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم با اتمام این پروژه وضعیت آب شرب سه هزار نفر اهالی این مناطق به شرایط پایداری برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس همچنین ضمن بازدید از مراحل پایانی احداث مخزن ۲هزار و۵۰۰ متر مکعبی شهر فیشور که در ۴۰ کیلومتری شرق شهرستان اوز و در ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد، از پیشرفت ۶۵ درصدی این مخزن خبر داد و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را در مساعد کردن آبرسانی به مردم این منطقه مؤثر دانست.

صادق‌پور ابراز کرد: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که با مشارکت مالی خیرین منطقه در حال اجراست، آب شُرب مردم این شهر به وضعیت پایدار برسد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس به بیان مشخصات فنی این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب شرب با ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰متر مکعب همراه با اجرای چهار هزار متر خط انتقال رفت و برگشت با استفاده از لوله‌های فولادی در اقطار ۳۱۵ و ۲۵۰ میلیمتر است که پیش‌بینی می‌شود با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: احداث این مخزن که به کمک خَیِر در حال انجام است، حدود ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شرکت آبفا فارس نیز در تدارک و تهیه و اجرای خطوط انتقال و دیگر ملزومات این مخزن است و پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای آن منتفع شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس در این سفر همچنین مرحله مقدماتی طرح آبرسانی به نهضت مسکن ملی شهر اوز را نیز بررسی کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین