یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مسئول آتش نشانی شهر لار خبر داد

انجام بیش از 640 عملیات/احداث مرکز کنترل آتش نشانی در لار

میلاد لارستان: مسئول آتش نشانی شهر لار از انجام بیش از ۶۴۰ عملیات موفق در آتش نشانی لار خبر داد و گفت: ساختمان مرکز کنترل آتش نشانی لار در حال احداث است.

مسئول آتش نشانی شهر لار از انجام بیش از ۶۴۰ عملیات موفق در آتش نشانی لار خبر داد و گفت: ساختمان مرکز کنترل آتش نشانی لار در حال احداث است.

اسحاق شاکری در گفت و گو با میلاد لارستان با بیان اینکه خدمات ایمنی و آتش نشانی از مشاغل سخت و پرخطر است، اظهار داشت: افرادی که در این شغل فعالیت دارند، انسان هایی مومن، پاک، ایثارگر، شجاع و نوع دوست هستند.

وی با برشمردن خدمات ارائه شده از سوی آتش نشانی لار، افزود: حوزه خدمات دهی آتش نشانی لار هر چند براساس قانون حوزه استحفاظی شهر لار است، اما به دلیل عدم برخورداری نقاط دور دست لارستان از امکانات خدمات ایمنی و آتش نشانی و به جهت حس بالای نوع دوستی همکاران، آتش نشانی لار مجبور است در موارد حاد و حساس تا شعاع ۱۷۰ کیلومتری خود را پوشش دهد.

مسئول آتش نشانی شهرداری لار با بیان اینکه این نهاد دارای دو ایستگاه در شهرقدیم و شهرجدید لار است، تصریح کرد: در مجموع این دو ایستگاه در سال گذشته بیش از ۶۴۰ عملیات در حوزه کاری حوادث آتش نشانی صورت گرفته است.

شاکری بیان کرد: از این تعداد ۳۳۳ مورد در بحث عملیات امداد و نجات، ۲۵۳ مورد عملیات اطفاء حریق و بیش از ۵۰ مورد عملیات های متفرقه بوده است.

وی با استناد به آمار خدمات ارائه شده در بحث کمک رسانی به همشهریان، گفت: در سال گذشته، ۳۹ مورد عملیات نجات افراد در گیرکردن در آسانسور، گرفتن ۱۱ مورد حیوانات موزی، ۹۷ مورد عملیات مارگیری، ۲۶ مورد نجات کودک، ۵۹ مورد رهاسازی خودرو از گل و لای، ۴۷ مورد کمک رسانی به آب گرفتگی منازل و ۳ مورد نجات افراد از ارتفاع در دو ایستگاه شهری لار انجام شده است.

مسئول آتش نشانی شهرداری لار با اشاره به آماری در خصوص مصدومین و فوتی های یک سال گذشته حوادث جاده ای و آتش سوزی در شهر لار، افزود: طی این مدت، تعداد مصدومین در تصادفات جاده ای ۱۷ نفر، تعداد فوتی در تصادفات جاده ای ۱۰ نفر، تعداد مصدومین در آتش سوزی شهری ۴ نفر و یک نفر فوتی در آتش سوزی شهری بوده است.

این مسئول با ابراز تأسف از فوت ۸ نفر از همشهریان لارستانی در یک حادثه ناشی از آتش سوزی، تصریح کرد: در تعطیلات عید امسال ۸ نفر از همشهریان در جاده های مواصلاتی کهنه اوز لارستان بر اثر تصادف و آتش سوزی خودرو جان خود را از دست دادند.

شاکری همچنین از احداث ساختمان مرکز کنترل آتش نشانی لارستان خبر داد و افزود: عملیات احداث این ساختمان از بهمن ماه ۹۴ با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان از اعتبارات این پروژه توسط خیرین و ۶۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات شهرداری لار تأمین شده است، ادامه داد: این بنا با ۶۰۰ متر مربع زیربنای اداری و ۲۷۰ متر مربع آشیانه در حال ساخت است و امید می رود این پروژه حداکثر تا پایان نیمه دوم سال جاری به اتمام برسد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “انجام بیش از 640 عملیات/احداث مرکز کنترل آتش نشانی در لار”

  1. لارستانی گفت:

    قراربود آتشنشانی لار ارتقا پیدا کنه و تبدیل به سازمان شود .چه شد پس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین