شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سردار کوشکی: شهید سنی و شیعه ندارد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه داشتن «بصیرت» یکی از خواسته‌های شهدا از مردم است گفت: بصیرت به معنی شناختن درست زمانه و رفتار متناسب با زمان…

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه داشتن «بصیرت» یکی از خواسته‌های شهدا از مردم است گفت: بصیرت به معنی شناختن درست زمانه و رفتار متناسب با زمان است و شهدا با بصیرت در راه اعتلای نظام اسلامی و امنیت مردم گام برداشتند از این رو باید در این برهه حساس از زمان بصیر بود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در عماد شهر لارستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید ولایتمدار این استان اظهار داشت: خداوند باری تعالی در وصف انسان‌هایی به پیامبر گرامی اسلام که در راه پروردگار شهید می‌شوند فرمود که نپندارید شهیدان مرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد آفریدگار خویش روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت تنها به زمان پیامبر (ص) ختم نمی‌شود، اظهار کرد: در همه زمان‌ها و مکان‌هایی که دفاع از مظلومان مطرح باشد، مجاهدان با رشادت وارد میدان شده و پس از پیکار با ظالمان به فیض شهادت نائل می‌آیند.

سردار کوشکی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم لارستان با قلب و روح خود در استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام، تاکید کرد: شهیدان چهل سال پیش برای دفاع از دین خدا و سرحدات ایران اسلامی قیام کرد و در نهایت با تقدیم جان خود حامی حیات انقلاب اسلامی و جان مردم ایران شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: امروز در منطقه غزه مسلمانان اهل تسنن برای دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی به مبارزه برخواستند و ۲۱ هزار انسان مظلومانه به دست جنایت کاران عالم و سربازان رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند بنابراین شهید سنی و شیعه ندارد چراکه شهید برای دفاع از مظلوم جان خود را در طبق اخلاص فدا می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خداوند متعال برای شناخت شهیدان ۴ ویژگی شاخص را مطرح کرده است، اظهار کرد: شهیدان مملو از ایمان و عشق به خداوند تبارک و تعالی بوده و پیروان حقیقی پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند؛ شهیدان برای حفاظت از دین خدا قیام کردند و این شهیدان بودند که نترسیدند و نهراسیدند بلکه با اعتقاد راسخ و عمل خالصانه خود به آیات الهی تحقق بخشیدند.

وی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم، مدافع وطن و… از امامین انقلاب اسلامی تبعیت کردند، گفت: مسلمانان از هر گروهی در گوشه گوشه جهان برای عزت اسلام به مبارزه پرداختند و امروز وحدت هر دو گروه شیعه و سنی در منطقه لارستان زبان زد خاص و عام است.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی یکی از ویژگی شهدا است، بیان کرد: امروز سردمداران کشور‌های عربی در مقابل کشتار جمعی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر قدس ساکت نشسته اند و تنها ندای حمایت از جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به عنوان قبله گاه اسلام بلند است.

این استاد دانشگاه افزود: طی ۲۰۰ سال گذشته به دلیل خیانت پاشاهان و نقشه‌های شوم کشور‌های استکباری نظیر آمریکا، انگلیس و شوروی سابق، دو سوم ایران به یغما رفت، اما در طول تاریخ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شهیدان در مقابل دشمن ایستادند و ۳۵ کشور در برابر رشادت و مقاومت شهدای ما سرخم کردند.

سردار کوشکی با اشاره به شهادت ۲۰۰ هزار شهید برای سرافرازی ایران و حفظ ارزش‌های الهی، اضافه کرد: نخستین خواسته شهیدان از ما ایمان به خداوند متعال بوده و خدا در جایگاه نصرت از بندگان قرار دارد از این رو در ۴۵ سال گذشته پروردگار عالم اجازه نداد که آسیبی از سوی دشمنان به انقلاب اسلامی برسد.

وی تبعیت از اهل بیت (ع) و تمسک به قرآن کریم را خواسته شهیدان از همه آحاد اقشار جامعه عنوان کرد و ادامه داد: ویژگی شاخص شهیدان تبعیت از ولایت فقیه است و در جنگ نرم دشمن بدون تاسی به قرآن کریم و آیات الهی نمی‌توانیم پیروز شویم از این رو باید به کتاب وحی توجه ویژه داشته باشیم.

بنابه گفته این استاد دانشگاه، شهید با اقامه نماز در برابر پروردگار ادب کرده است بنابراین نماز باید سرلوحه همگان باشد چراکه راه رسیدن به خدا تبارک و تعالی نماز بوده و بالاترین سنگر حافظ انسان از فساد و فحشا خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان سخنان خود داشتن «بصیرت» را یکی از خواسته‌های شهدا برشمرد و بیان کرد: بصیرت به معنی شناختن درست زمانه و رفتار متناسب با زمان است و شهدا با بصیرت در راه اعتلای نظام اسلامی و امنیت مردم گام برداشتند از این رو باید در این برهه حساس از زمان بصیر بود همچنین یاری ولی فقیه همواره جزو تاکیدات همه شهیدان بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین