پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

برگزاری نشست بصیرتی حماسه ۹ دی در لارستان

نشست بصیرتی جهاد تبیین بمناسبت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه…

نشست بصیرتی جهاد تبیین بمناسبت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، نشست بصیرتی جهاد تبیین بمناسبت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، معاونین وی، اعضا شورای تامین و اداری لارستان و قشرهای مختلف مردم در سالن اجتماعات شهید نوبخت شهر لار برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ عیسی افسری فرماندهی سپاه ناحیه لارستان در خصوص یوم الله ۹ دی مطالبی را مطرح کرد.

در ادامه سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان لارستان هم ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت و سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی بیان داشت: خداوند در قرآن ۳ سه بار تاکید می کنند که این قرآن کتاب بصیرت افزا برای مومنین است.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر نمازی نهم دی ماه را روز نقش آفرینی آحاد ملت شریفِ ایران اسلامی، در پس زدنِ فتنه ی سنگین و پیچیده ی سال ۸۸ را روز ســرنوشت ساز مردم بابصیرت ایرانی اسلامی دانست و به ابعاد مختلف حماسه ۹ دیماه، هزینه ها، راهکارها، و شیوه های متعدد دشمنان انقلاب برای فتنه آن سال پرداخت.

وی ضمن بررسی حوادث فتنه ۸۸ از نگاه تاریخیِ صدر اسلام تا کنون، بصورت کوتاه به این بیان رهبری خطاب به جامعه اسلامی دانشجویان در سال۱۳۹۲ اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شما سربازانی با بصیرتی شبیه عمار و استقامتی مانند مالک اشتر باشید.»

عمار شخصیتی بود دارای ایمانی قوی که در برابر باطل با توجه به ترور شخصیتی که می شد کوتاه نمی آمد و در سن ۹٠ سالگی در رکاب ولی خدا، امام علی بن ابیطالب علیه السلام به دست فئه ی باغیه همانگونه که رسول خــدا(ص) وعده داده بودند به شهادت رسید.

نمازی در ادامه به تبیین شخصیت مالک اشتر پرداخت، شخصیتی که حضرت علی علیه السلام بعد از شهادت او فرمودند: جایگاه او برای من همانند جایگاه و نسبت من به رسول خدا(ص) بود.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شهرستان لارستان ادامه داد: مالک اشتر فردی بصیر، مستحکم، غیر قابل نفوذ از طرف دشمن و عوامل آنان، شجاع و ولایتمدار بود و همیشه بر اساس رضا و امر ولایت حرکت و اقدام می کردند.

وی تصریح کرد: امروزه با تأسی از عمار و مالک اشتر باید در خود بنگریم که آیا برای راهبردهای رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات بسیار حساس و مهم اسفندماه امسال راهکاری هم داریم؟

نمازی خاطر نشان کرد: هر فرد برای فعالیت خود، خانواده و یا مجموعه ای که در آن فعال است چه راهکاری در راستای انتخاباتی همراه با سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری دارد؟

نمازی تاکید کرد: وظیفه هر کدام از ما در هرجا و جایگاه که هستیم به عنوان دوست دار ایران اسلامی، امام راحل”ره”، ولایت و عاشق راه، مرام و مسیر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب، امنیت و ۸سال دفاع مقدس، دلگرم کردن مردم، خدمت جهادی و خالصانه،خدمت همراه مهر و محبت باچارچوب دینی و وجدانی است.

وی همه را به رعایت قانون دعوت کرد و افزود:گاهی یک پارتی بازی لطمه سنگینی برای فرد، یا یک طایفه ای ویا نظام دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام حسین علیه السلام به امام سجاد علیه السلام در مورد دلیل جنایات کوفیان و ریختن خون اصحاب آن حضرت فرمودند:« شکم هایشان از حرام پر شده بود.»، پس پُستی که با پارتی بازی بدست می آید یعنی همین، سلب و محرومیت حق دیگری!

حجت الاسلام نمازی در پایان سخنانش وقت گذاشتن برای مردم و ارباب رجوع، راه انداختن کار مــردم و راه اندازی جلسات گفتگو محور ورفع شبهات، مخصوصا با هجمه های رسانه ای بالایی که این روزها شاهدیم، را از مهمترین وظایف مسوولین و کارمندان دانست و اظهار کرد: این انتخابات در ابعاد مختلف سیاسی، بین المللی و امنیتی از حساسیت چندین برابری برخوردار است.

پخش کلیپ و قرائت شعر و مقاله از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین