یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

کاشت درخت اکالیپتوس در لارستان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود

کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در لارستان با توجه به صرفه اقتصادی و توسعه کشت این درخت در استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی…

کاشت درخت اکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در لارستان با توجه به صرفه اقتصادی و توسعه کشت این درخت در استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پیشنهاد شود.

به گزارش میلاد لارستان، درخت اکالیپتوس از جمله گونه‌های نهالی است که در قالب این طرح در استان کاشته می‌شود و در بخش‌های مختلف صنعت چوب برای لارستان سودآور است.

درخت اکالیتپوس در مدت زمان کوتاه به ثمر می‌نشیند و سودآوری زیادی برای خواهد داشت به همین دلیل برای کاشت این درخت در لارستان باید از سرمایه گذاران کمک گرفته شود تا برای کاشت این درخت سودآور ورود کنند.

ازتمام اجزای درخت اکالیتپوس می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله تهیه کود، زغال، اسانس و تولید ام دی اف و صنایع چوبی استفاده کرد به همین دلیل یکی از گونه‌های درختی مدنظر در اجرای این طرح برای لارستان است.

طرح زراعت چوب با اولویت کاشت نهال اکالیپتوس به دلیل مثمر بودن دربازه زمانی کوتاه و داشتن توجیه اقتصادی در اولویت قرار دارد.

کاشت این گونه درخت که با اقلیم لارستان نیز سازگار است در برطرف‌سازی برخی از بحران‌های طبیعی و ایجاد درآمد در بخش‌های مختلف بسیار اثرگذار است.

در کنار کاشت درخت راه‌اندازی صنایع وابسته به زراعت چوب نیز در لارستان در دست پیگیری و بررسی قرار گیرد.

پیاده‌سازی و به نتیجه رسیدن این‌گونه طرح‌ها نیازمند حمایت مسوولان و دادن مشاوره به سرمایه‌گذاران و همچنین تأمین درخت برای آنان است.

به گزارش میلاد لارستان، طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال به مدت چهار سال با دستور مقام معظم رهبری از امسال آغاز شده و به مدت چهار سال ادامه دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کاشت درخت اکالیپتوس در لارستان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود”

  1. 2 گفت:

    اکالیپتوس یک درخت مهاجم وارداتی است که ضرر و زیان بیشماری دارد و این طرحها نقشه صهیونیستها برای آب و خاک کشور است گر چه در ظاهر آب کمی مصرف می کند اما به شدت از منابع آب زیرزمینی تغذیه و آنها را نابود می کند این درخت آلرژی زا بوده و منبع گسترش آفات گیاهی و بیماریهاست ضمنا در خاکی که اکالیپتوس رشد می کند هیچ درختی بغلش سبز نمی شود یا بسیار کند رشد می شود چرا که آللوپاتی دارد باید از درختان بومی استفاده شود کمی تحقیق کنید و رسانه را جولانگاه افراد سیاسی بیخرد نکنید کتاب شهید محقق خانم مجتهد نجفی را بخوانید تا فجایعی که بر تولید غذا وارد می شود درک کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین