جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

اختصاص ۴۲۰ میلیارد به محور لار-لامرد/فاصله لار-بستک ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس با بیان اینکه۵ کیلومتر از محور جهرم-لار-بندرعباس زیر ترافیک رفته است، گفت: مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس با بیان اینکه۵ کیلومتر از محور جهرم-لار-بندرعباس زیر ترافیک رفته است، گفت: مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس برای کل حوزه لارستان، سه هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، حسن شبانی در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس که با حضور “دکتر غلامرضا سقندلی” مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و “مهندس علی‌اکبر محمدی” مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب صورت گرفت، اظهار داشت:طول محور لار-جهرم-بندرعباس ٣٨٤ کیلومتر است که با کمربندی لار حدود ۴۰۵ کیلومتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۵ کیلومتر از این ۴۰۵ کیلومتر در حوزه لارستان، ۵۳ کیلومتر در حوزه جهرم و مابقی نیز در حوزه هرمزگان است؛ افزود: ۶۵ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته است و تقریبا ۱۴۰ کیلومتر از آن باقی مانده است. از اين ٦٥ كيلومتر از زمان شروع طرح تا سال ١٤٠٠ صرفا ٣٢ كيلومتر آن به بهره بردارى رسيده بود و در دو سال اخير نيز ٣٣ كيلومتر ديگر به اتمام رسيده است.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت، تقریبا تمام قطعات به پیمان رفته، به جز دو سه قطعه که پیمان‌سپاری شده است؛ فقط نیاز است که کمربندی به این طرح الحاق (اضافه) شود، چون کمربندی شلوغ‌تر از سایر جاهاست و نیاز است که چهارخطه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه حدود ۱۳ کیلومتر از محور لار-بستک، تا امروز زیر ترافیک رفته است، ۳ کیلومتر از آن در سال‌های گذشته و ۱۰ کیلومتر از آن هم آماده افتتاح است، خاطر نشان کرد: حدود ۶۷ کیلومتر از این محور در حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان است که با زدن واریانت و تونل پاسخند، ۱۰، ۱۲ کیلومتر از آن کاهش پیدا می‌کند و با اتفاقاتی هم که در بستک می‌افتد ۳۰ کیلومتر کاهشِ مسیر خواهیم داشت، یعنی مسير فعلى به ٩٠ کیلومتر کاهش پیدا خواهد كرد.

وی ادامه داد: مطالعات محور آبکنه انجام شده، این محور مسیر را کوتاه می‌کند و یک پروژه توجیهی است و اميدواريم مجوز ماده ٢٣ آن اخذ شود.

شبانی با اذعان به اینکه محور لار به سمت درز و سایبان، زاهدمحمود و حاجی‌آباد هرمزگان و استان‌های شرقی کشور، فاصله را نسبت به مسیرهای دیگر ١٠٠ کیلومتر کاهش می‌دهد، اما مشخصات راه فرعی درجه دو دارد که باید به راه اصلی ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: در مورد مسیر فدامی-چاه‌نهر، با توجه به اینکه در حال حاضر راه روستایی را اجرا می‌کنیم، ۱۵ کیلومتر از آن در حوزه ما قرار دارد که ۱۰ کیلومتر از آن اجرا شده است و فقط ۵ کیلومتر از آن باقی مانده است؛ ١٥ کیلومتر از این مسیر نیز در حوزه فارس است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه محور حاجی‌آباد به لارستان کد راه کویری دارد و در حال کار شدن است، اما نیاز به ارتقا دارد و باید بیشتر به آن توجه کرد، گفت: اگر این راه درست شود با توجه به اینکه در این مسیر تونل وجود ندارد، تمام بارهای ترافیکی روی این مسیر می‌افتد، چون گردنه ندارد و دشت است.

وی یادآور شد: ۱۹ کیلومتر از محور لار-بندرعباس سال‌ها رها شده بود، الآن ۹ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته و برای ۱۰ کیلومتر دیگر پیمانکار گرفته‌ایم که به شدت کار می‌کند.

شبانی با بیان اینکه محور خنج به کاریان ۴۰ کیلومتر است که با یکی از خیرین تفاهم‌نامه بسته‌ایم و و در حال كار است، تقریبا ۳۰ درصد کار انجام شده است، ۷۰ درصد آن باقی مانده، برای آسفالت آن هم با سازمان راهداری تفاهم‌نامه بسته‌ایم، ۵ کیلومتر از آن را آسفالت کرده‌ایم و زیر ترافیک رفته است، افزود: تونل شهداى خليج فارس(بالنگستان) چند سال تعطیل شده بود؛ محور لار-لامرد ردیف دارد، ۴۲۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم و الآن به شدت کار مى شود . همچنين در اين محور براى تل تله هاى بيرم پيمانكار گرفته شده و عمليات اجرايى آن آغاز شده است.

وی با اعلام این خبر که در سفر اول رئیس جمهور به استان فارس، مصوبات سفر برای کل حوزه لارستان حدودا ۱۵۰ میلیارد و در سفر دوم حدود سه هزار میلیارد تومان پيش بينى شده است؛اين يعنى حدودا ۲۰ برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: محور اوز-کهنه-شرفویه ۳۰ کیلومتر است که خیرین راهساز ٥٠ درصد آن را کار مى كنند، ۵، ۶ کیلومتر از آن هم آماده شده و الآن به دنبال ماده ۲۳ ملی هستند.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین