جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی لارستان خبر داد:

تشکیل پرونده سلامت برای بیش از 18 هزار دانش‌آموز لارستانی

میلاد لارستان: مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: برای ۱۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز شهری و روستایی در لارستان پرونده سلامت تشکیل شده است.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: برای ۱۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز شهری و روستایی در لارستان پرونده سلامت تشکیل شده است.

عبدالله عباسی  در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان؛ بابیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه در ۱۵ مرکز بهداشتی درمانی لارستان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود، اظهار داشت: ۲۱ دندان‌پزشک در این مراکز مشغول ارائه خدمات به بیماران و همشهریان هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ نفر طرحی هفت نفر رسمی و ۲ نفر به‌صورت قرارداد بیمه روستایی مشغول به خدمت هستند. مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه درگذشته فقط هفت نفر دندان‌پزشک رسمی در این شهرستان مشغول به خدمت بوده‌اند، تصریح کرد: نیروهای طرحی و قراردادی طی سال ۹۴ جذب شده‌اند. این مسئول از فعالیت چهار کاردان دهان و دندان در مراکز بلغان، جویم، بنارویه و لار خبر داد و خاطرنشان کرد: این نیروها نسبت به ارائه خدمات سطح یک به کودکان زیر یک سال، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و مادران باردار مشغول‌ هستند.

عباسی با اشاره به اینکه در راستای طرح کشوری دندان‌پزشک خانواده برای تمام دانش‌آموزان پایه اول تا ششم ابتدائی پرونده سلامت تشکیل شده است، تصریح کرد: در این مدت درمجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز شهری و روستایی در لارستان توسط دندان‌پزشکان و کاردان‌های دهان و دندان و اقدامات پیشگیری موردنیاز انجام‌شده و مشخصات آن‌ها از نظر خدمات موردنیاز در سامانه دهان و دندان ثبت شده است.

وی بابیان اینکه با شروع طرح دندان‌پزشک خانواده که از ابتدای سال ۹۴ در مراکز روستایی و شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به لحاظ کیفی و کمی خدمات دندانپزشکی در لارستان ارتقا یافته است، ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال ۹۴ تمام این مراکز به‌طور کامل تجهیز شده است.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه مرکز شادروان زمانی واقع در شهر جدید لار به‌صورت ویژه و با نصب چهار یونیت پیشرفته تجهیز شده است، افزود: این مرکز در دو نوبت صبح‌ها و عصرها با حضور چهار دندان‌پزشک خدمات کامل دندانپزشکی با نرخ مصوب دولتی ارائه می‌شود.

وی با توصیه به مردم برای مراقبت مستمر از دندان‌های خود گفت: با شروع طرح دندان‌پزشک خانواده فرصت مناسبی برای آموزش و درمان خانواده‌ها فراهم آمده و امید می‌رود همشهریان در جلسات آموزشی که توسط خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز دارای دندان‌پزشک برگزار می‌شود، حضور فعال داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان عباسی در پایان با تشکر از رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان، مدیران و مربیان بهداشت مدارس و مسئولان بیمه سلامت که در راستای طرح دندان‌پزشک خانواده همکاری داشته‌اند، اضافه کرد: مرحله نخست طرح کشوری وارنیس فلوراید در آبان‌ماه سال ۹۴ انجام و مرحله دوم آن از ۱۵ فروردین ۹۵ ویژه دانش‌آموزان شروع شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین