شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

مرکز مهارت‌های بالینی فوق‌العاده‌ای در لارستان دارید که در برخی دانشگاههای بزرگ هم نداریم

در بازدید ارزیابان وزارتی از زیر ساختهای بهداشتی، درمانی، دانشجویی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان در رشته پزشکی عنوان شد: مرکز مهارت های بالینی فوق‌العاده ای دارید که ما…

در بازدید ارزیابان وزارتی از زیر ساختهای بهداشتی، درمانی، دانشجویی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان در رشته پزشکی عنوان شد: مرکز مهارت های بالینی فوق‌العاده ای دارید که ما در برخی دانشگاههای بزرگ هم نداریم و فضای فیزیکی مناسب مراکز بهداشتی درمانی، شما را در مسیر آموزشی شدن پیش می برد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، دکتر محسن سلمان‌پور رییس دانشکده در نشست پایانی بازدید ارزیابان وزارتی از زیر ساختهای بهداشتی، درمانی، دانشجویی و آموزشی دانشکده در رشته پزشکی که با حضور تیم هفت نفره وزارتی، دکتر مریم عبدالهی، معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری و اعضای هیأت علمی همچنین محمدعلی اسروش سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشکده و دکتر مینا حسنی، رییس مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان حضور داشتند، ضمن تشکر از حضور و زحمات اعضای تیم در بررسی مستندات اظهار داشت: سعی مجموعه علوم پزشکی لارستان در دوره های متعدد ارزیابی بر این بوده تا با همتی مضاعف در مسیر تغییر صحیح قرار گرفته و بتوانیم هر چه زودتر، در جهت تحقق اهداف آموزشی گام برداریم.

وی افزود: در این دوره که سومین دوره بازدیدهای ارزیابان وزارتی است، شما عزیزان می توانید شاهد این تغییرات محسوس بوده و بعد از این هم در تلاشیم تا بتوانیم هر چه زودتر مجموعه را به استانداردهای بین المللی آموزش پزشکی عمومی نزدیک کنیم.

در ادامه ارزیابان وزارتی نیز ضمن تشکر از مهمانوازی همکاران گزارشی از نتایج بررسی ها ارایه دادند.

دکتر علی دلیرروی فرد ، متخصص طب اورژانس از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نخستین عضو ارایه دهنده گزارش از تیم ارزیابان بود که اذعان داشت: بیمارستان امام رضا علیه‌السلام لارستان اعتبار بخشی یک ساله آموزشی گرفته که نشان از پیشتاز بودن آن دارد.

وی همچنین افزود: بیمارستان بسیار خوب، تمیز و با تنوع کیس است و مسیول و کارشناس EDU فوق‌العاده مسلط و دلسوز بودند.

دکتر دلیررویی ضمن بیان این مطلب که اعضای هیات علمی مجموعه پای کار هستند تاکید کرد: مرکز مهارت های بالینی فوق‌العاده ای دارید که ما در دانشگاه خود نداشته و حسرت آن را دارم.

دکتر مراد اسماعیل‌زالی ، دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دیگر عضو تیم ارزیابان ادامه داد: کتابخانه و سالن مطالعه دانشکده دارای فضای فیزیکی مناسب بوده و کتاب ها به روز است.

وی گفت : کارشناسان مربوطه، برنامه ها و فرایندها را بر اساس الگوهای آزموده، تدوین کردند و به قطع این مهم می تواند پتانسیل خوبی برای اجرا در ادامه باشد.

دکتر سلیمان احمدی متخصص آموزش پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران سومین عضو تیم افزود: کلاسهای درس مجهزی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. اتاق آکوستیک ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش مجازی است و با توجه به تعداد هیات علمی ها می توان از این فناوری استفاده کرده و تولید محتوا داشت.

وی گفت: با توجه به کمبود هیات علمی در دانشکده، در خلال همین بازدیدها، طی تماس با مرکز هیات علمی وزارت، قول مساعد همراهی جهت تامین نیروی متعهد را گرفتیم و هم اکنون این مرکز آمادگی کامل دارد تا نیروی هیات علمی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

دکتر احمدی ضمن اشاره به تعامل بسیار خوبی اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده بیان داشت: مرکز آزمون بازدید شده بسیار خوب بود و با توجه به شرایط و زیرساختها تا سالهای دیگر نیز قابل استفاده است.

دکتر مهین دیانت، دکترای فیزیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه گفت: آزمایشگاه‌های میکروب، انگل و ایمونولوژی در وضعیت بسیار خوبی است. برخی تجهیزات که دانشگاههای دیگر ندارند، در آزمایشگاه‌ فیزیولوژی شما دیده می شود.

وی نیز ضمن تاکید بر پاسخگویی فعال و مسلط کارشناسان و همکاران حوزه آموزش خاطر نشان کرد: در کنار مطالباتی که معمولا به عناوین مختلف در همه ی دانشگاههای علوم پزشکی کشور است، دانشجویان بسیار خوبی دارید و تاکید داشتند که از لحاظ آموزشی به آنان اهمیت می دهید.

دکتر ایرج جعفری انارکولی ، دکترای آناتومی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از فضای آزمایشگاه آناتومی و تنوع تجهیزات و مولاژها ابراز رضایت کرد.

دکتر علی دواتی سرپرست تیم و دارای دکترای پزشکی اجتماعی، از علوم پزشکی شاهد نیز فضای فیزیکی مراکز بهداشتی درمانی را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در این حوزه با این روند مثبت، به سمت پیشرفت های بیشتر پیش می روید.

دکتر ابوالفضل محمدی نماینده وزارت بهداشت از دبیرخانه پزشکی عمومی و آخرین عضو سخنگو در تیم ارزیاب بود که اظهار داشت: همه مسئولین و همکاران در مجموعه علوم پزشکی که مسئولیت آموزش و تربیت پزشک عمومی را به عهده گرفتند، از پایین ترین تا بالاترین رده، باید بدانند که مسئولیت چه امر خطیری را بر عهده دارند.

وی افزود: مجوز اعتبار بخشی رشته پزشکی عمومی یک مجوز بین المللی است که بر اساس مجوزهای فدراسیون بین المللی آموزش پزشکی اعتباربخشی ها انجام خواهد شد.

دکتر محمدی تاکید کرد: ارتقا کیفیت از طریق مشارکت و کار تیمی اتفاق می افتد لذا انتظار می روند مسئولین، اساتید، اعضای هیات علمی، کارشناسان و حتی دانشجویان در راستای اجرای بهتر دستورالعمل ها و ارتقا خدمات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مبنای اعتباربخشی دانشگاهها، استانداردهاست، گفت: استاندارها به کیفیت بیش از کمیت توجه دارد.

دکتر محمدی خاطر نشان کرد: استانداردهای وزارت بهداشت برای اعتبار بخشی یک سری استاندارد قابل دسترس بوده و باید توجه داشت که مهمترین قسمت فرایند اعتباربخشی، ارزیابی درونی است.

نماینده وزارت بهداشت از دبیرخانه پزشکی عمومی بیان داشت: نتایج اعتبار بخشی ها امکان استقلال دانشکده های نوپا از دانشگاههای مادر را برای ارائه آموزش و پذیرش دانشجوی پزشکی در آینده فراهم خواهد کرد.

وی همچنین افزود: زحمات شما برای آیندگان در مجموعه آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان بسیار مهم و ارزشمند است.

دکتر محمدی تصریح کرد: باید دانشجویان را در بحث اعتباربخشی به عنوان ذی نفعان اصلی درگیر کنید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین