شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پاسخ به مردم؛از فعال‌سازی شیف عصر درمانگاه هاشمی‌ تا جذب و توزیع پزشکان و راه‌اندازی کلینیک قلب

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: کلینیک قلب و آنژیوگرافی حداکثر پایان سال به بهره برداری می رسد. به گزارش میلاد لارستان، موضوع درمان یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم…

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: کلینیک قلب و آنژیوگرافی حداکثر پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش میلاد لارستان، موضوع درمان یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود به طوری که این مسئولیت بیشترین ارتباط مستقیم با مردم را دارد. به جهت اهمیت موضوع و اطلاع از آخرین اخبار کم‌وکیف ارایه خدمات، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با دکتر «محمد آزادگان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان» انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

-با توجه به استقبال بیماران از خدمات درمانگاه هاشمی‌زاده، چرا در نوبت عصر درمانگاه فعال‌تر نمی‌شود؟

شیفت عصر با توجه به اینکه غالب پزشکان در قالب پاره وقت در مجموعه علوم پزشکی فعالیت می کنند و پزشک پاره وقت موظف به حضور در درمانگاه عصر نمی باشد به همین جهت پوشش کمتری دارد اما در رشته های مادر مثل داخلی، اطفال و زنان سعی شده درمانگاه عصر فعال باشد در عین حال سیاست های تشویقی در حال پیاده سازی می باشد تا همکاران با تمایل خودشان در شیفت های عصر حضور فعال تری داشته باشند.

در عین حال باید به این نکته اشاره کنم که شیفت عصر بیمارستان های تابعه در اغلب رشته ها و اکثر روزها توسط متخصصین پوشش داده می شود.

-با وجود تعداد زیاد مراجعه به درمانگاه هاشمی زاده، میزان نوبت دهی و پذیرش بیماران توسط پزشکان بسیار کم است. چرا این میزان افزایش نمی‌یابد؟

در این مسئله نکته اول میزان عرضه و تقاضا است و هر چه تقاضا بیشتر باشد میزان حضور و تعداد پذیرش بیماران بیشتر می شود و در عین حال همانطور که در سوال قبل عرض شد برنامه های حمایتی در نظر داریم که پزشکان با تمایل بیشتری در کلینیک هاشمی زاده فعالیت کنند. چرا که بیلان مالی این مجموعه در حال حاضر منفی بوده و باعث تاخیر در پرداختی این مجموعه به همکاران شده است.

– طبق اخبار از چندی پیش، کار ساخت ورودی جدید بیمارستان آغاز شد. لطفاً در این خصوص توضیح دهید: (هدف از ساخت ورودی جدید، مدت زمان ساخت، بودجه پیش‌بینی شده و…)

ایرادات ورودی فعلی بیمارستان بر هیچ کس پوشیده نیست چه از نظر فنی چه از منظر زیبایی شناسی و در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده و پیگیری شخص ریاست دانشکده توافقات خوبی با سایر ادارات ذیربط انجام شده و طبق برنامه ساخت سردر جدید در ۲ فاز صورت می گیرد و هزینه کل پروژه در حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است که فاز اول با مبلغ یک میلیارد تومان از جابجایی منابع دولتی در حال انجام است و فاز دوم آن جهت تسریع در انجام نیاز به مشارکت های اجتماعی می باشد که خوشبختانه مذاکرات خوبی در این خصوص با خیر بیمارستان و نماینده ایشان در حال انجام است.

-علت طولانی بودن زمان نوبت‌دهی MIR چیست و چه تدبیری برای کاهش زمان آن در نظر دارید؟

دستگاه MRI در دو سال اخیر تقریبا هر روز هفته خدمات رسانی می کند اما باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه نیاز به سرویس اساسی و آپگرید دارد که قرارداد آن بسته شده و مبلغ آن توسط مجمع خیرین سلامت واریز گردیده اما علیرغم پیگیری های انجام شده در سطوح مختلف شرکت مرتبط هنوز این کار را به انجام نرسانده است.

-کلینیک قلب و آنژیوگرافی چه زمانی فعال می‌شود و علت تأخیر در شروع بکار آن چیست؟

در مورد پروژه کلینیک قلب و آنژیوگرافی ذکر چند نکته حائز اهمیت است. اولین نکته این هزینه این پروژه در حدود ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است که در حدود ۳۰ درصد آن توسط بنیاد هاشمی زاده تامین شده است که همینجا جا دارد از زحمات این بنیاد تشکر ویژه داشته باشم و مابقی آن توسط بخش دولتی تامین گردیده که مابقی آن تا حدود ۲۰ میلیارد تومان می باشد تا حدود زیادی تامین اعتبار شده است و انشاا… تا حداکثر پایان سال به بهره برداری می رسد اما به عرض می رسانم حتی با وجود تامین اعتبار ممکن است در واردات بعضی تجهیزات به علت تحریم ها با مشکلاتی مواجه شویم که با عنایت خداوند انشاا… به زودی این موارد حل می گردد.

-وضعیت پرداختی پزشکان و پرستاران به چه شکل است و علت تاخیر در پرداختی‌ها چیست؟

به اطلاع می رسانم پرداخت مطالبات همکاران پزشک و پرستار و همچنین حقوق نیروهای شرکتی شاغل در بیمارستان ها ازمنابع مشخصی مانند درآمد اختصاصی بیمارستان ها و حواله های مشخص شده در حوزه درمان می باشد که با توجه به تعداد زیاد افراد شاغل به عنوان شرکتی در بیمارستان ها و این نکته که اولویت اول پرداخت حقوق این عزیزان می باشد با مشکلاتی مواجه شده ایم اما در کل از متوسط کشوری عقب تر نیستیم. ضمن اینکه در طول این مدت سعی شده با ابتکار عمل هایی که با حمایت ریاست محترم دانشکده و پشتیبانی معاون محترم توسعه انجام شده، سعی شده رضایتمندی پرسنل نسبتا جلب شود مثل پرداخت اضافه کار به روز که چهارمین ماه است که انجام می شود و ایجاد بسته های حمایتی مثل پرداخت حق محرومیت از مطب به پزشکان تمام وقت که همکاری بیشتری در خدمات رسانی به بیماران داشته اند و هم چنین تاخیر کمتر در پرداخت کارانه پزشکان تمام وقت نسبت به همکاران غیر تمام وقت. در عین حال همان طور که همکاران تغییر سرعت پرداخت معوقات را متوجه شده اند نوید خبرهای خوشحال کننده ای در طی این چند روز به همکاران دلسوز و سخت کوش خودم می دهم و جا دارد همینجا صمیمانه به تک تک ایشان خسته نباشید عرض کنم که هیچ گاه این تاخیر ها در پرداخت حقشان مانع تداوم خدمت رسانی ایشان به مردم عزیز منطقه نشده است.

-درخصوص جذب متخصصان جدید، چه اقدامی شده است؟ نحوه توزیع پزشکان به چه شکل است؟

همان طور که در دو سال اخیر مشاهده شده، تیم مدیریتی فعلی با رایزنی های زیاد و تلاش شبانه روزی همیت جدی در جذب پزشکان جدید داشته به طوری که سال قبل حدود ۴۰ پزشک متخصص و سال جاری حدود ۳۰ پزشک متخصص برای خدمات رسانی در بیمارستان های تابعه جذب شد تا بیشترین پوشش تخصصی در بیمارستان ها اتفاق افتد.تقسیم و توزیع پزشکان به صورتی است که سعی شود در رشته های پایه مثل بیهوشی ، داخلی ، اطفال ،جراحی حتی الامکان کلیه بیمارستان و در بیشترین روز ممکن پوشش داده شده اما همچنین در سایر رشته ها نیز بیمارستان های تابعه مورد پوشش قرار گیرند.

– با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به خنج وجود دارد، در توزیع پزشکان جدید، اخیرا سهم اندکی در نظر گرفته شده بود. با توجه به توقع مردم به این مهم، بفرمایید علت اختصاص فقط دو پزشک برای خنج چه بود؟

همان طور که توضیح داده شد هدف و رسالت معاونت درمان پوشش حداکثری رشته های پایه در بیمارستان ها بوده است و در حال حاضر جز رشته بیهوشی که به عنوان مسیله کشوری با کمبود در این رشته مواجهیم هیچ کمبودی در بیمارستان خنج وجود ندارد و اگر تعداد کمتری متخصص به این بیمارستان اختصاص یافت به علت کمبود کمتری بود که این بیمارستان با آن موجه بود.در عین حال با همکاری همکاران متخصص بارها شده از پتاسیل یک نفر جهت پوشش بیمارستانی غیر از بیمارستان اصلی محل خدمت استفاده شده و مصداق این عرض بنده ضریب اشغال تخت حدود ۷۰ درصدی این بیمارستان می باشد که به واسطه پوشش مناسب رشته های تخصصی انجام شده است و امید بنده بر این است تصمیمات غیر کارشناسی باعث لطمه با ساختار مناسبی که در این بیمارستان شکل گرفته نشود.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که کم کم حرکت ما به سمت ارایه خدمات فوق تخصصی می باشد و همینجا خبر خوش اختصاص فوق تخصص رشته نوزادان را به مردم فهیم منطقه می دهم.

-با توجه به نبود پزشک فوق تخصص گوارش، این تخصص چه زمانی به جمع پزشکان افزوده می‌شود؟

تمام تلاش بنده بر این است که ایشان قبل از شروع ماه آینده شروع به فعالیت کنند.

-برخی پزشکان برای درمان بیماران برخلاف قانون به شکل زیرمیزی و غیرقانونی دریافتی‌های دارند. مردم چگونه با این نوع موارد برخورد کنند؟

همان طور که در خبرهای دانشکده منعکس شده با برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۱ به طور ماهانه و هم چنین برگزاری ۲ جلسه قرارگاه نظارت سلامت تمام تلاش خود را برای مقابله با این مشکل انجام داده این و بسیاری از پرونده ها در بررسی های داخلی در اداده نظارت بر درمان این معاونت به نتیجه مطلوب رسیده اند.

هم چنین مردم فهیم می توانند این موارد از طریق سامانه های نظارتی مثل سامانه ۱۹۰ یا مراجعه حضوری به اداره نظارت به اطلاع دانشکده جهت پیگیری برسانند.

-برای تغییر و تحول در معاونت درمان، آیا برنامه‌ای برای تغییر مدیران زیرمجموعه خود دارید؟

تغییر و تحول لازمه پویایی یک مجموعه می باشد و هر جا بنده احساس کنم نیاز به تغییر وجود دارد تا عملکرد مناسب تری در آن مجموعه پدیدار شود حتما انجام می شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین