شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سند راهبردی شهر لار با نگاه تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی تدوین شود

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: سند راهبردی شهر لار با نگاه تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی تدوین شود. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان دکتر محمد حسن‌زاده،…

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: سند راهبردی شهر لار با نگاه تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند در لارستان اظهار داشت: بنده معتقدم همان‌گونه که دیجیتالی کردن، مقدمه ورود به تحول دیجیتال و تحول مجازی است، در نهایت انسان دنیا را در قالب یک دنیای مجازی بازنمایی خواهد کرد و تحول مجازی یعنی متحول کردن فرایندها به کمک فناوری برای شکل‌گیری واقعیت مجازی.

وی افزود: دنیا در حال تحول است و شاید بخش عمده آن فناوری دیجیتال باشد. سامانه‌های هوشمند زمان ۲۴ ساعته ما را به ۳۶ ساعت ارتقا داده است.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: تحول دیجیتال یعنی ما بدنه‌های فرایندی را با استفاده از فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات طوری سیال کنیم که از روزنه آن به دنیای بزرگ قابل عبور باشد.

این کارشناس حوزه علم و فناوری ادامه داد؛ تغییر با تحول متفاوت است. تغییر یک برنامه‌ریزی با تداوم گذشته است ولی تحول دیجیتال یعنی برنامه‌ریزی مبتنی بر انقطاع از گذشته. چیز دیگر شدن و خلق چیز دیگر.

وی یادآور شد: امروزه با ورود به مقوله تحول مجازی، هدف‌گذاری، ارزش‌گذاری و پایدارسازی مهم شده است. انسان برای نخستین بار در طول تمدن به عنوان راهبر به طبیعت رحم می‌کند. چون تسلط او بر طبیعت تکمیل شده است.

حسن‌زاده تأکید کرد: قرارگیری لارستان در کنار دریا، کهن بودن این دیار، تاریخ غنی لارستان، داشتن فرودگاه بین المللی و نوآوری هایی که در تاریخ لارستان دیده می شود می تواند آثار مثبتی برای هوشمندسازی این شهر باشد.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد: حال برای هوشمندسازی نیاز به ایجاد کانون سیاست گذاری و اندیشه، ایجاد ستاد اجرایی هوشمندسازی، ایجاد شبکه پشتیبانی مردمی و شناسایی ظرفیت ها و اولویت بندی آنهاست. باید بدنبال این بود تا همه لار را به حساب بیاورند و در واقع این شهر دیده شود.

وی بیان داشت : با برنامه ریزی های کوتاه‌مدت و بلندمدت باید سند راهبردی برای این شهر تعریف کرد. مثلا می توان گردشگری درمانی، اقتصاد دیجیتال و ایجاد قطب هوش مصنوعی را در اولویت قرار داد

حسن‌زاده اضافه کرد: یکی از مکان هایی که می تواند تقویت کننده این اتفاقات باشد دانشگاه این شهر است. نتیجه این اتفاقات می تواند لار را بعنوان یک شهر هوشمند پایدار معرفی کند

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سند راهبردی شهر لار با نگاه تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی تدوین شود”

  1. ناشناس گفت:

    امید واریم پی گیری شود توسط مسولان امر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین