دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نخستین نشست شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های مساجد جنوب فارس تشکیل شد

  اولین نشست هم اندیشی تشکیل شورای راهبری کانون‌های فرهنگی و هنری اهل سنت در جنوب فارس با حضور علمای برجسته اهل تسنن برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به…

 

اولین نشست هم اندیشی تشکیل شورای راهبری کانون‌های فرهنگی و هنری اهل سنت در جنوب فارس با حضور علمای برجسته اهل تسنن برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری شبستان، با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون‌محور در مناطق اهل سنت در جهت گسترش عدالت فرهنگی اولین نشست هم اندیشی در خصوص تشکیل شورای راهبری کانون‌های فرهنگی و هنری اهل سنت در جنوب فارس با حضور علمای برجسته اهل تسنن برگزار شد.

این جلسه به درخواست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس و با حضور شیخ محمدصالح انصاری خطیب شهیر اهل سنت جنوب کشور و رئیس مجمع دینی شهر اوز، شیخ محمد زمان زمانی امام جمعه شهرستان اوز و شیخ سید احمد هاشمی از اساتید حوزه علمیه اهل سنت جنوب همراه بود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: این نشست با هدف مشورت و رایزنی‌های اولیه در خصوص تشکیل هیئت راهبردی کانون‌های اهل سنت برگزار شد تا ضمن بررسی جوانب مختلف، پیشنهادات و نظرات به ستاد کانون های مساجد کشور ارائه شود.

محمدابراهیم اخوت افزود: هیات راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری اهل سنت یقیناً نقطه قوت و ایستگاه تقویت برادری و اتحاد بین مساجد خواهد شد.

شیخ محمد زمان زمانی امام جمعه شهرستان اوز نیز در سخنانی ضمن تاکید بر یکپارچه شدن مساجد، خواهان حضور تمامی علما صاحب نظر در این زمینه در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی مساجد شد.

در ادامه شیخ محمد صالح انصاری رییس مجمع دینی شهر اوز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حجت الاسلام خداداده، او را از جمله دغدغه مندان مسجدی برشمرد و گفت: مسجد قلب تپنده معنویت و دژ مستحکم الهی در برابر هجوم کفر و الحاد در جهان است.

وی ادامه داد: مساجد تشیع و تسنن باید در جبهه مبارزه با الحاد متحد شده و با هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر به دور از تعصبات مذهبی به سمت گسترش اسلام ناب و ترویج سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) حرکت کنند.

انصاری، با تاکید بر ضرورت مشورت از سایر علما منطقه، گفت: جنوب فارس امکان تشکیل هیات اندیشه ورز و راهبری کانون‌های اهل سنت در کشور را دارد و این امکان فراهم است تا علما اهل سنت در راستای این موضوع به جلسه و گفتگو بنشینند.

شیخ سید احمد هاشمی از اساتید حوزه علمیه اهل سنت جنوب نیز در این نشست گفت: هیئت راهبردی کانون‌های اهل سنت باید به صورت یک تشکیلات منظم دارای اهداف و تشکیلات منظم اداری تبیین شود، تا بتواند ضمن ارتقاء کانون‌های اهل سنت شرایط جهت ارتباط و یکپارچه کردن کانون‌های فرهنگی هنری تشیع و تسنن را فراهم کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین