پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نشست فرمانداران 7 شهرستان جنوب فارس در لارستان

نشست فرمانداران شهرستان های؛ لارستان، لامرد ، مهر، خنج، گراش، اوز و جویم به میزبانی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، جلسه ستاد انتخابات شهرستان های جنوب…

نشست فرمانداران شهرستان های؛ لارستان، لامرد ، مهر، خنج، گراش، اوز و جویم به میزبانی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، جلسه ستاد انتخابات شهرستان های جنوب استان فارس با حضور دکتر رضایی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس و فرمانداران شهرستان های لارستان، لامرد، مهر، خنج، گراش، اوز و جویم به میزبانی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان اینکه در نظام اسلامی، چشم‌انداز ۴ ساله مملکت در حوزه مجلس و خبرگان مشخص می‌شود، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، «و تواصوا بالحق»، تشویق مردم برای حضور در صحنه است که شاید مهمترین موضوع آن همین شرکت مردم در انتخابات باشد.

محمد رضایی با ابراز خرسندی از میزبانی شایسته فرمانداری ویژه لارستان در برگزاری جلسه و با تقدیر از فرمانداران شهرستان‌های جنوبی فارس، افزود: شرایط کنونی بسیار حساس است و انتخابات مهمترین آوردگاه نظام در اتفاقات پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر جبهه مقاومت در سطح منطقه و جهان توانسته خود را به عنوان یک قدرت جدید نشان دهد و طی مدت اخیر برای نخستین‌بار ناو نظامی آمریکا توسط انصارالله یمن مورد اصابت قرار گرفت، افزود: وقتی یک هژمونی یک ابرقدرت بر زمین ریخته می‌شود و جریان مقاومت را تهدید و سپس در عمل اجرا می‌کند، به معنی ظهور یک ابرقدرت جدید است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اشاره به اینکه یمن توانسته در تحولات به خوبی اثرگذار باشد و امروز نقش یمن بسیار پررنگ است، تصریح کرد: ۴۰ درصد از منابع انرژی جهان از تنگه باب‌المندب عبور می‌کند و یمن گلوی اروپا را فشار می‌دهد و باید بدانیم انصارالله بازوی انقلاب اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اذعان به اینکه برنامه‌ریزی دشمن کاهش مشارکت عمومی در انتخابات و کاهش سطح امنیت است، خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت شورای محلات، امام جماعت مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، معتمدین و غیره سطح مشارکت اهالی محله را افزایش داد.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب شخص برای ما ملاک نیست و تصمیم‌گیرنده، مردم هستند و تصمیم آنها برای ما قابل احترام است، ادامه داد: باید بخشداران، دهیاران، معتمدین، پایگاه‌های مقاومت، امام جماعت مسجد روستا و غیره در راستای افزایش مشارکت در انتخابات همفکری شود.

رضایی با بیان اینکه می‌بایست با گردآوری جریان‌های سیاسی پذیرفته در نظام و تشریح وضعیت کلی برای آنان، در راستای افزایش مشارکت عمومی تلاش کرد، افزود: باید برای دانش‌آموزان چهارم متوسطه جشن رأی اولی‌ها بعنوان یک تکلیف سیاسی برای تمام مدارس با حضور اولیاء دانش‌آموز در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اشاره به نقش بازاریان و کسبه در رونق‌بخشی به انتخابات، اضافه کرد: باید فرمانداران جنوب فارس با همفکری در برگزاری انتخابات پرشور و با استفاده از ظرفیت برادارن تسنن و تشیع اقدام کنند.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه مجموع شعبات حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره گذشته انتخابات ۲۰۵  شعبه بوده و که امسال به ۲۲۲ شعبه افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در سطح شهرستان لارستان در دوره قبل ۹۷ شعبه اخذ رأی داشته‌ایم که در انتخابات امسال به ۱۰۶ شعبه افزایش پیدا کرده است.

داریوش دهقان با اشاره به اینکه مشارکت در دوره گذشته در کل حوزه انتخابیه ۴۳ درصد و در شهرستان لارستان ۴۴ درصد بوده است، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم ۵۳ درصد مشارکت داشته‌اند.

وی با اذعان به اینکه بازدیدهای لازم از شعبات حساس و مهم برای برقراری امنیت و مقابله با تخلفات انتخاباتی صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام نیروهای شعبات اعم از اعضای هیأت اجرایی، نمایندگان فرماندار و غیره انتخاب شده‌اند.

نماینده عالی دولت در لارستان از اختصاص دو شعبه مجزا برای رأی‌اولی‌های بانوان و آقایان خبر داد و یادآور شد: در سر شعبات از همه گروههای سیاسی، ورزشی، هنری و غیره استفاده شده است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه از افراد بالای ۵۵ سال در شعبات استفاده نشده است و سعی شده بیش‌تر افراد زیر ۵۰ سال بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: دهه فجر امسال در لارستان در دو دهه برگزار می‌شود که با تقسیم‌بندی مدیران، با ارائه گزارش خدمات دولت به مردم می‌رسانند و از طرفی خواسته‌های مردم جمع‌آوری و حل می‌کنند یا در قالب کارگروه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اذعان به اینکه برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر برای تمام روستاها و مدارس پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برگزاری جشنواره بومی‌محلی، صنعتگران، کارگران، بازاریان و غیره برگزار می‌شود.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم اضافه کرد: آمادگی لازم در برگزاری انتخابات وجود دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین