شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

املاک و زمین‌های رهاشده یکی از معضلات شهر لار

  املاک متروکه و زمین‌های رها شده در سطح شهر لار باعث شکل‌گیری فضایی نازیبا آنهم در مراکز اصلی و پرتردد شهر شده است. به گزارش میلاد لارستان، املاک متروکه…

 

املاک متروکه و زمین‌های رها شده در سطح شهر لار باعث شکل‌گیری فضایی نازیبا آنهم در مراکز اصلی و پرتردد شهر شده است.

به گزارش میلاد لارستان، املاک متروکه و زمین‌های رهاشده در سطح شهر که اغلب آن در مرکز اصلی و پرتردد شهر قرار دارد، به دلائل مختلف از جمله؛ نازیبا شدن چهره شهر، ناامنی، ایجاد آلودگی محیطی و بهداشتی و غیره به یکی از معضلات شهری تبدیل شده است.

لازم است مدیران شهری اعم از شهرداری و شورای شهر لار، با حضور میدانی در سطح شهر، نسبت به شناسایی این زمین‌ها و تعیین تکلیف آن اقدام کنند.

میزان این زمین ها و املاک متروکه در سطح شهر لار بالا بوده و متاسفانه مکانی برای انباشت پس مانده ها و جانوران موذی شده اند.

رسیدگی و نظافت و پاکسازی این اماکن، کار ماموران خدمات شهرداری را سخت و دو چندان می‌کند.

شاید مهمترین محلی که بیش از هر نقطه‌ای چهره شهر را مخدوش کرده است و به طور جدی در راستای تغییر نمای آن اقدام کرد، مسیر حدفاصل میادین آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) -میدان حوزه علمیه- تا میدان امام خمینی(ره) و همچنین میدان حوزه علمیه تا چهارراه شهید باقرپوریان است.

در راستای رعایت موازین شهرسازی، بناهای مخروبه و نامناسب که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی پاکیزگی، زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ‌های لازم، ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها برای آن اجرا می‌شود.

پس بر اساس ماده ۱۱۰ قانون، شهرداری موظف است نسبت به بناهای بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و منجر به آلودگی شده است، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک، می‌بایست ظرف مدت ۲ ماه نسبت به دیوارکشی، مرمت یا ایجاد نرده منطبق با نقشه مصوب شهرداری اقدام کند و در صورت مراجعه‌نکردن مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشی ملک کند.

در این خصوص لازم است، شهروندان نیز با شهرداری همکاری و نسبت به برطرف کردن معضلات یاد شده اقدام کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین