شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شهروندان لاری قبل از خرید زمین، از ادارات مربوطه استعلام بگیرند

اداره کل راه و شهرسازی لارستان با صدور اطلاعیه از شهروندان خواست قبل از خرید زمین، از ادارات مربوطه استعلام بگیرند. طی روزهای اخیر برای چندمین بار در سال جاری،…

اداره کل راه و شهرسازی لارستان با صدور اطلاعیه از شهروندان خواست قبل از خرید زمین، از ادارات مربوطه استعلام بگیرند.

طی روزهای اخیر برای چندمین بار در سال جاری، افرادی سودجو در نقاط مختلف خارج از محدوده و در حریم شهر لار به صورت گسترده اقدام به تفکیک اراضی بدون طی مراحل قانونی و قبل از اخذ مجوز از مراجع مصرح در قانون نموده و قطعات تفکیک شده را پس از انتشار آگهی به صورت گسترده در فضای مجازی به فروش رساندند.

این افراد با انجام تغییر کاربرى غیر مجاز، تهیه نقشه تفکیکى خودسرانه، قطعه بندى و فروش اراضى خارج از محدوده شهر لار که عموما کشاورزى بوده ضمن اغفال مردم و مشتریان در عملی که از اساس خلاف قانون و مقررات بوده این اراضى را به اشخاص واگذار کرده که با کلاهبردارى شبه قانونى باعث ایجاد تعهدات خارج از بستر قانونى، بروز مسائل و مشکلات اجتماعى و حاشیه نشینى مى گردند.

لازم به ذکر است براساس مفاد قانون حفظ کاربرى اراضى زراعى و باغها و اصلاحیه آن، قانون جلوگیرى از خرد شدن اراضى کشاورزى، قانون منع فروش و واگذارى اراضى فاقد کاربرى مسکونى هر گونه تفکیک و فروش اراضى (کشاورزى) خارج از محدوده شهرها در قالب کاربرى مسکونى و… ممنوع بود و براساس قوانین پیش گفته شده و همچنین قانون تعاریف محدوده و حریم شهر و روستا و شهرک و نحوه تعیین آن و ماده ١٠٠ قانون شهردارى ها توسط سازمان جهادکشاورزى و شهردارى ها می بایست با متخلفین برخورد شود.

لذا به اطلاع عموم مردم شریف می رساند قبل از خرید هرگونه زمین، از مراجع مربوطه( شهرداری، راه و شهرسازی، ثبت اسناد، منابع طبیعی و…) استعلام نمایند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند و از بروز مشکلات عدیده آتی جلوگیری شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین