پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

عالم اهل سنت: شرکت در انتخابات یک ضرورت است

  مدیر مجتمع دینی شهرستان اوز گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تأثیر مستقیمی در سرنوشت کشور دارد و این یک ضرورت است که باید به آن عمل…

 

مدیر مجتمع دینی شهرستان اوز گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تأثیر مستقیمی در سرنوشت کشور دارد و این یک ضرورت است که باید به آن عمل شود.

به گزارش میلاد لارستان، شیخ صالح انصاری در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخابات یک ضرورت برای جامعه است، انتخاب نخبگان برای مدیریت کشور در کنار شرکت در انتخابات ضرورت بسیاری داد. اگر افرادی که انتخاب می شوند هم متخصص و هم متعهد باشند در سرنوشت کشور و هم اعتماد مردم به مسئولین مؤثر است.

وی درخصوص حکم شرعی انتخابات در مذهب اهل سنت گفت: حکم شرعی در مذهب اهل سنت بر این اساس است که امر اجتماعی که منجر به انتخاب فرد اصلح شود یک ضرورت و فریضه است.

مدیر مجتمع دینی شهرستان اوز با اشاره به نقش مستقیم انتخابات در سرنوشت کشور تصریح کرد: باید به این مسئله اینگونه نگاه کرد که رأی ما چه تأثیر بر وضعیت کشور دارد؟ رأی ما می تواند مستقیمأ بر وضعیت کشور اثر بگذارد در چنین صورتی قهر کردن با صندوق رأی و بی تفاوتی جایز نیست.

این عالم اهل سنت افزود: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند به معنای شکاف در میان جامعه، شکاف میان مردم و مسئولین، شکاف میان مردم و حکومت است، دشمن بر این مسئله متمرکز است و مردم باید آگاه باشند.

دبیر ائمه جماعت اهل سنت جنوب فارس سرکت در انتخابات را یکی از جلوه های وحدت دانست و خاطرنشان کرد: وحدت یک ضرورت است و یکی از جلوه های وحدت و همبستگی میان مردم انتخابات است، شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح می تواند وحدت میان مردم را بیشتر کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین