شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بروجردی؛ رئیس هیأت‌رئيسه سنی مجلس می‌شود

طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‏‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏‌عنوان رئیس سنى مجلس می‌شوند که طبق بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد نماینده منتخب لارستان، خنج،…

طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‏‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏‌عنوان رئیس سنى مجلس می‌شوند که طبق بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد نماینده منتخب لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم این شرایط را داشته باشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با آغاز دور جدید فعالیت‌های رسمی مجلس شورای اسلامی در ابتدا بر اساس قانون داخلی مجلس اقدام به تشکیل هیأت‌رئیسه سنی پارلمان ملی می‌شود تا زمینه لازم برای انتخاب نمایندگان منتخب برای هر یک از ساختارهای خانه ملت در قالب هیأت‌رئیسه اصلی، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان رسمی مجلس در امورات مختلف فراهم شود.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‏‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏‌عنوان رئیس سنى و فرد بعدى به ‏عنوان نایب‌رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌شوند و در جایگاه هیئت‌رئیسه سنی قرار می‌گیرند.

طی این رویه در دوره دوازدهم مجلس طبق بررسی‌های اولیه در برآورد شرایط سنی نمایندگان فعلی منتخب، مسن‌ترین نماینده‌ای که در مجلس دوازدهم حضور دارد علاالدین بروجردی، منتخب مردم در حوزه انتخابیه لار، گراش، اوز، خنج و جویم است. او متولد ۱۳۲۹ از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم وارد مجلس دوازدهم شده که سابقه پنج دوره نمایندگی مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.

بروجردی با سابقه ۱۴ سال ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه مسن‌ترین نماینده مجلس است طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس هیئت‌رئیسه سنی مجلس دوازدهم خواهد بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “بروجردی؛ رئیس هیأت‌رئيسه سنی مجلس می‌شود”

  1. لارستانی. از. تهران گفت:

    بر طبق آمار رسمی آقای بروجردی دراین دوره پیر ترین فرد در مجلس. دوازدهم. است و طبق قانون در روز افتتاح مجلس ریس. سنی مجلس میشوند

    • جواب به لارستانی مقیم تهران گفت:

      اولویت ایشان رفاه معیشتی و تغدیه ای ملت باید باشد بیشتر مشکلات معیشتی ست

  2. آقای بروجردی. ووکالت مردم. لارستان گفت:

    آقای بروجردی از افراد نسل اول انقلاب در سال ۱۳۵۷ هستند که کماکان در حال فعالیتند ایشان حدود بیست سال نماینده مجلس. از شهر. بروجرد بودند واخیرا. به لارستان آمده اند. و نماینده مردم این حوزه شدند و۷۴٫ ساله. هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین