دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پیش‌بینی ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم

معاون سیاسی فرماندار ویژه لارستان و سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه گفت: هیات های اجرایی انتخابات در پنج شهرستان حوزه انتخابیه با تشکیل مجموعا ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار…

معاون سیاسی فرماندار ویژه لارستان و سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه گفت: هیات های اجرایی انتخابات در پنج شهرستان حوزه انتخابیه با تشکیل مجموعا ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور را دارند و با کمک شهرداران و دهیاران، برای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در چهار محور مشارکت قوی، رقابت واقعی، امنیت و سلامت تلاش می کنند.

به گزارش میلاد لارستان، جلسه ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران پنج شهرستان و داوطلبان تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

 

کاندیدها باید از دادن وعده هایی که غیر قابل عمل هستند پرهیز نمایند

در این جلسه امام جمعه لار در سخنانی با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی شوری به اختیار یا به اجبار دنیا به سمت نظام لیبرال دموکراسی رفته است اما در مقابل این شیوه حاکمیتی نظام حاکمیتی دیگری در جمهوری اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت که نام آن مردم سالاری دینی است که ماهیت دینی و الهی دارد، اظهار داشت: نظام سلطه نگران این است که در دنیا این شیوه بر پایه حاکمیت الهی و دینی غلبه نماید و این وظیفه همه است که به دنبال حاکمیت الهی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خرم با بیان اینکه در شیوه لیبرال دموکراسی هدف مهم است و کاندیدها به هر وسیله ای متوسل می شوند تا به هدف خود برسند اما در مردم سالاری دینی انتخاب بر پایه دین و معارف الهی صورت می گیرد و در آن الگو سازی انجام می شود، افزود : گاهی ممکن است بخاطر حفظ حریم مردم سالاری دینی مجبوریم از هر ابزاری برای رسیدن به هدفمان استفاده ننماییم.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق ما باید تجلی اخلاق دینی باشد، تصریح کرد: حال در این عرصه هیئت های نظارت و اجرایی نقش بسیار مهمی دارند زیرا رای مردم امانت و حق الناس است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه بنا به فرمایش رهبری انتخابات باید متین و سالم برگزار شود که این اتفاق وظیفه هیئت نظارت و اجرایی است، ادامه داد: از طرفی مردم رکن اصلی انتخابات و انتخابات رکن اصلی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه لار با طرح این موضوع که انتخابات باعث امنیت ملی ما خواهد شد زیرا در جاهایی که مردم در انتخابات حضور ندارند انقلاب صورت می گیرد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نسبت به کاندیدها وظایفی را مشخص نموده اند.

وی خطاب به کاندیداها با تأکید بر اینکه نباید ذهنیت مردم تخریب شود، عنوان کرد: ایجاد سوال و ابهام در ذهن مردم اشکال دارد و باید با وحدت و یکپارچگی در کنار مردم ایستاد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه باید کاندیدها کوچک کردن رقبای خود را کنار بگذارند و موازین اخلاقی را رعایت نمایند، ادامه داد: در منطقه لارستان نیز با توجه به وسعت و سلایق مختلف باید شیوه به سمتی باشد که همبستگی ها افزایش یابد و از نزاع های سیاسی دوری کرد و کاندیدها باید از دادن وعده هایی که غیر قابل عمل هستند پرهیز نمایند زیرا همین عمل نکردن به وعده ها باعث دوری مردم از نظام اسلامی می شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه باید با ارائه برنامه بدنبال جذب رای بود زیرا مطالبه نسل امروز با مطالبه نسل قبل متفاوت است و به دنبال برنامه کاندیدها هستند، اضافه کرد: کاندیدها باید دقت کرده و از بین المال سو استفاده ننمایند و حقوق شهروندی را رعایت نمایند. رهبری همچنین می فرمایند کاندیدها از مکر و فریب دوری گزیده و تقوی پیشه کنند.

 

زمان یک هفته ای تعیین شده برای تبلیغات کافی نیست

در ادامه جلسه، فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی گفت: داوطلبان باید سعی کنند رفتارها و صحبت‌های خود را در جهت تقویت انقلاب و نظام تنظیم کنند.

داریوش دهقان افزود: تمام هیات های اجرایی انتخابات در هر پنج شهرستان حوزه انتخابیه در تلاش هستند که انتخابات به نحو احسن و بدون هرگونه جانبداری برگزار شود.

دهقان بیان کرد:صندوق های سیار مشخص است که چه زمانی و در چه مکانی حضور خواهند داشت و در انتها کجا شمارش خواهند شد؛داوطلبان برای حضور نماینده خود در این نوع صندوق ها باید کتبا درخواست دهند.

فرماندار ویژه لارستان گفت: قانون دست ما را بسته است و اجازه نداریم از داوطلبی که در منازل و به صورت غیررسمی تبلیغات می کند جلوگیری کنیم.

دهقان ادامه داد: البته زمان یک هفته ای تعیین شده برای تبلیغات نیز کافی نیست و همین جا از داوطلبان انتخابات مجلس درخواست می شود پس از ورود به مجلس، قانون انتخابات را اصلاح کنند.

وی عنوان کرد: همانطور که مردم بسیار خوبی داریم، مسئولان خوب و دلسوزی نیز داریم؛ اما برخی قوانین هستند که اجازه حل برخی مشکلات را نمی دهد و مجلس باید آنها را اصلاح کند.

دهقان گفت:یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند و سخنان رهبری در تاریخ ششم خردادماه سال ۱۴۰۰ مبنی بر تفکیک قوا باید مد نظر نمایندگان فعلی و آینده قرار گیرد.

 

استفاده از نمادهای خاص در شعب اخذ رای را تخلف است

دیگر سخنران این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر نمازی رییس شورای نگهبان لارستان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته شهرستان لارستان و حوزه انتخابیه از بهترین شهرستان ها در بحث برگزاری انتخابات بوده است که در آن مسائل قانونی و همدلی و وحدت به خوبی رعایت شده است، گفت: در ماده ۸۲ و ۸۳ به جرائم و تخلفات انتخاباتی پرداخته شده که در آن به ده مورد حساس که در قانون آمده اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه مورد اول ایجاد تفرقه دینی و قومیتی در تبلیغات است که باید رعایت شود، افزود : مورد دیگر تهدید یا تطمیع در امر انتخابات می باشد تا افراد به نامزد خاصی رای دهند.

نمازی با اذعان به اینکه مورد حساس دیگر تبانی در انتخابات به روش کناره گیری برخی نامزدها با هدف کسب منفعت است، ادامه داد: دیگر مورد توهین یا تهدید به اعضای اجرایی و ناظران انتخاباتی است که کاندیدها باید رعایت نمایند تا دچار تخلف نشوند.

رییس شورای نگهبان لارستان با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی مواقع دیده شده که نماینده کاندیدها به نماینده هیئت نظارت یا هیئت اجرایی توهین نموده اند اما نمایندگان می توانند شکایات خود را به این افراد ارائه کنند، خاطر نشان کرد: هدایت مردم در روز انتخابات برای رای دهی به کاندید خاص می باشد که بعضاً ممکن است در روز انتخابات افرادی در اطراف حوزه های انتخابیه به تبلیغ کاندیدا بپردازند.

وی استفاده از نمادهای خاص در شعب اخذ رای را تخلف دانست و یادآور شد: اعلام یا القا انصراف یا پیروزی یک نامزد بدون رعایت تشریفات قانونی نیز از تخلفات انتخاباتی است.

این مسوول با بیان اینکه اعلام نتایج پیش از رعایت تشریفات قانونی از دیگر تخلفات محسوب می‌شود ، عنوان کرد: آخرین مورد ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان یا اعضای شعب می باشد که از موارد تخلف انتخاباتی قلمداد می شود.

نمازی با طرح این تقاضا که اگر ستاد کاندیدها شکایتی دارند به صورت مستند ارایه دهند تا هیئت نظارت آنها را بررسی نماید، اضافه کرد: امیدواریم با حضور در انتخابات موجب اقتدار جمهوری اسلامی شویم.

 

پیش‌بینی ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم

در ادامه جلسه معاون سیاسی فرماندار ویژه لارستان و سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه گفت: هیات های اجرایی انتخابات در پنج شهرستان حوزه انتخابیه با تشکیل مجموعا ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور را دارند و با کمک شهرداران و دهیاران، برای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در چهار محور مشارکت قوی، رقابت واقعی، امنیت و سلامت تلاش می کنند.

احمد علمدار اضافه کرد: هرچند همه داوطلبان بر قوانین اشراف کامل دارند، اما چند نکته ضروری است. تبلیغات ساعت صفر بامداد سوم اسفندماه شروع می شود و تا ساعت ۸ صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امکان نصب پوسترهای تبلیغاتی صرفا در مکان های مشخص شده توسط هیات های اجرایی انتخابات فراهم خواهد بود و ابعاد آن حداکثر باید ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر باشد.

علمدار اضافه کرد: هر داوطلب می تواند تنها یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و یک ستاد انتخاباتی فرعی در هر شهر یا روستا دایر نماید. دیگر مواد آیین نامه نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته و لازم است آن را رعایت کنند.

او تعداد شعب مرکز هر شهرستان را نیز اعلام کرد و گفت: شهر لار ۴۴ شعبه شامل ۴۲ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، گراش ۲۳ شعبه شامل ۲۱ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، اوز هفت شعبه شامل پنج شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، جویم هفت شعبه که همگی ثابت هستند و خنج ۱۳ شعبه شامل ۱۲ شعبه ثابت و یک شعبه سیار دارند.

 

اعضای ستادها نسبت به اشراف بر قوانین تلاش کنند

در این جلسه فرماندار خنج هم در سخنانی با اشاره به اینکه باید محور و رویکرد انتخابات باید عمل به قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، گفت : تمام نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند قابل احترام بوده اما آنچیزی که برای ما مهم است عمل به قانون می باشد.

اسفندیاری با بیان اینکه همه شهرستان ها آمادگی دارند تا با بهره گیری از امکانات در اختیار در جهت تبلیغات عادلانه قدم بردارند، افزود: لارستان بزرگ مهد اخلاق مداری و در آن رعایت اصول انسانی زبانزد بوده و در منطقه وحدت، انسجام و همدلی یادگار علمای تشیع و تسنن است.

وی با تأکید بر اینکه حتما نامزدها نیز در تبلیغات خود بحث وحدت را در نظر داشته باشند و حتی اعضای ستادها نیز نسبت به اشراف بر قوانین تلاش نمایند، تصریح کرد: قطعا لارستان با توجه به اینکه یکی از بهترین حوزه ها در بحث سلامت انتخابات بوده است امیدوار هستیم این موضوع مجددا تکرار گردد و باید کاری کرد که فرمایش رهبری در خصوص مشارکت حداکثری به سرانجام رسد تا نتیجه آن ایجاد امید در دل مسئولین و ناامیدی در دل دشمنان باشد.

 

کاندیداها باید به مسائل عرفی و شرعی انتخابات واقف باشند

در این جلسه رییس دادگستری لارستان نیز با بیان اینکه هدف مشترک همه ما مشارکت حداکثری در انتخابات است و کاندیدها باید به مسائل عرفی و شرعی انتخابات واقف باشند و خود را نسبت به رعایت موارد مسر بدانند، اظهار داشت: در قانون تخلفات و مواردی جهت رعایت کردن قبل، حین و بعد از انتخابات پیش بینی شده است که باید به آنها پرداخت.

روان بین با اشاره به اینکه ذکر این نکته ضروری است که در قانون جدید اگر در ستاد انتخاباتی کاندیدی، توسط شخص یا هواداری جرمی رخ بدهد مسئولیت کیفری آن علاوه بر آن شخص یا هوادار شامل کاندید نیز شده و کاندیدا نیز مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد و کاندیدها در این منطقه افراد قانون مندی هستند خوشبختانه در گذشته با مشکلی روبرو نشده ایم‌ اما اگر احیانا موردی دیده شد تلاش خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

 

 در شهرستان های لارستان و جویم تعداد ۱۲۸ صندوق اخذ رای داریم

فرمانده نیروی انتظامی لارستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این پیام را به ما می دهد که مردم با وجود گلایه های خود از مسئولین، توقع دارند تا مسئولین در حوزه های مختلف به دنبال حل مشکل آنها باشند، گفت : حضور مردم و کاندیدها در بحث انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد و تقویت کاندیدها مشارکت مردم را نیز در پی خواهد داشت.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۱۵ هزار کاندید تأیید صلاحیت شده اند، افزود: در شهرستان های لارستان و جویم تعداد ۱۲۸ صندوق اخذ رای داریم که ۱۰۶ مورد آن در شهرستان لارستان و ۲۲ صندوق در شهرستان جویم مستقر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید زیر لوای قانون عمل کنیم، عنوان کرد: اگر مردم مشارکت بیشتری داشته باشند دستگاه دیپلماسی تقویت خواهد شد.

این مسوول با اذعان به اینکه وظیفه کاندیدها این است که افراد خود را به رعایت قانون و برقراری نظم دعوت نمایند، اضافه کرد: اخلاق، رفتار و منش مردم در منطقه لارستان باعث شده تا مسئولیت مسئولین در قبال مردم افزایش یابد.

 

یک کاندید باید با تحرک، انگیزه و ارائه برنامه موجب تحرک در بین مردم شود

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنانی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مشت پر دولت و حاکمیت در مقابل دشمن خواهد بود و این مورد از مولفه های حاکمیت قلمداد می گردد، اظهار داشت: ما تهدیدی از بیرون مرزها آنچنان نداریم و به مرحله بازدارندگی رسیده ایم‌ و در حال حاضر با یک مشارکت حداکثری مولفه قدرت در داخل کشور نیز کامل خواهد شد و این مورد لازمی است.

سرهنگ افسری با تأکید بر اینکه قطعا دشمن نیز بدنبال مشارکت کم مردم و ایجاد دو قطبی در بین مردم می باشد‌، افزود: دشمن با بزرگ کردن بحث اقتصاد بدنبال عدم مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اینکه باید حاکمیت، تبلیغات، صدا و سیما و از طرفی دیگر خود نامزدها و کاندیدها بدنبال مشارکت حداکثری مردم باشند، ادامه داد: باید در بین مردم بر اساس قانون تحرک ایجاد شود.

این مسوول با بیان اینکه یک کاندید باید با تحرک، انگیزه و ارائه برنامه موجب تحرک در بین مردم شود زیرا ولی امر ما رهبر معظم انقلاب به مشارکت در انتخابات دعوت نموده اند، تصریح کرد: در بحث سلامت انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد و مردم این را درک نموده اند که انتخابات در آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه لارستان اضافه کرد: حتما قانون با متخلفین برخورد خواهد کرد و اجازه ایجاد دو قطبی های کاذب نخواهیم داد تا امنیت مردم خدشه دار نشود. ما وقتی یک مقدمه خوب بچینیم قطعا با یک نتیجه خوب نیز روبرو خواهیم شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیش‌بینی ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم”

  1. حسام گفت:

    کلا از لار چند کاندیدا داریم ؟؟؟؟ فقط خود شهر لار

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین