شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی فارس:

5 موزه جدید تا پایان امسال در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

میلاد لارستان: معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود ۵ موزه تخصصی جدید در فارس راه‌اندازی می‌‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود ۵ موزه تخصصی جدید در فارس راه‌اندازی می‌‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امین قاسمی اظهار داشت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود ۵ موزه تخصصی جدید در فارس راه‌اندازی می‌‌شود.

وی افزود: هم اینک عملیات اجرایی موزه‌های تخصصی نورآباد ممسنی، مرکز سعدی‌شناسی در شیراز، موزه پاسارگاد، باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای در حال انجام است که پیشرفت مناسبی هم دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم سه موزه پاسارگاد، مرکز سعدی‌شناسی و نورآباد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز یک موزه‌های منطقه‌ای و باغ مشاهیر در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه اولویت امسال تکمیل و ساخت موزه‌های تخصصی استان است، افزود: عملیات اجرایی موزه‌های بوانات و آباده نیز در حال انجام است و همچنین ساخت بازارچه صنایع دستی شیراز نیز به زودی آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: علاوه بر عملیات ساخت موزه‌های تخصصی فارس، تکمیل پروژه‌های عمرانی در مناطق گردشگری آبشار مارگون و بهشت گمشده نیز امسال از سر گرفته می‌شود و امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

قاسمی به حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری استان شامل ساخت هتل در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، نمایشگاه بین‌المللی فارس، محورهای جمهوری و حسینی الهاشمی ( شیراز-سپیدان) همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری است که ارزش این بسته‌ها به بیش از ۸ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان می‌رسد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین