دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

روزی به نام لارستان؛ جشنی با عنوان «تجلی‌همدلی»

به مناسبت سالروز سفر رهبری و نامگذاری این روز به نام روز لارستان، جشن تجلی وحدت در لار با حضور مردم جنوب فارس برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، سالروز…

به مناسبت سالروز سفر رهبری و نامگذاری این روز به نام روز لارستان، جشن تجلی وحدت در لار با حضور مردم جنوب فارس برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به شهر لار (۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷)، به نام روز لارستان نامگذاری شده و به رسم هر ساله مراسمی با عنوان جشن همدلی در لارستان با حضور مردم  از شهرستان های جنوبی استان فارس “لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، لامرد، مهر، گله دار” و شهرستان های استان هرمزگان “بندر عباس، بستک و میناب با اجرای برنامه های متنوع برگزار و در کنار محل برگزاری نمایشگاهی با ده‌ها غرفه از محصولات خانگی در پارک ملت شهر لار برپا شد.

در این مراسم، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه در تاریخ ملت ها روزهایی هست که کمرنگ نشده و از یاد نمیرود و بدون تردید در منطقه لارستان بزرگ ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به این منطقه از چنین روزهایی است، اظهار داشت: روزی که رهبری تشریف آوردند ایشان فرمودند من این سفر را گل روی آقای ایت اللهی انجام دادم و مردم شریف لارستان از شیعه و سنی در واقع افتخارشان وجود چنین چهره های ماندگاری است که اگر امروز لارستان در منطقه، ایران و در جهان پر آوازه است از برکت وجود این مردان بزرگ است.

علاءالدین بروجردی با بیان اینکه امسال صدمین سالگرد رحلت سید عبدالحسین لاری است، افزود: مردم ایران می دانند در اتاق شخصی مقام معظم رهبری تنها عکسی که زینت بخش است تصویر ایشان است.

وی با اذعان به اینکه در تاریخ این ملت در مبارزه با نیروی انگلیس، سید عبدالحسین لاری نقش پر رنگی داشته است، تصریح کرد: ماموریت حضور سیدعبدالحسین لاری و هجرت ایشان به لارستان یک ماموریت الهی بود که در مقابله با دشمن یک جنگ ترکیبی به راه انداختند و کالاهای انگلیسی را تحریم اقتصادی کرده و در واقع بصیرت آفرینی و روشنگری در بین مردم کردند.

نماینده منتخب مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سید عبدالحسین لاری ده ها هزار نفر از عشایر قشقایی به ریاست صولت الدوله یک حرکت انقلابی به راه انداختند، خاطر نشان کرد: اینکه رهبری در مورد سید عبدالحسین لاری می فرمایند ایشان یک روحانی بی نظیر بوده بخاطر همین حرکت های انقلابی است.

وی با بیان اینکه نظریه فقهی ایشان است که جهاد از گهواره تا سنگ لحد ادامه خواهد داشت، ادامه داد: در گذشته انگلیس و آمریکا بر کشور با حضور در ایران بر کشور استعمار داشته و در حالیکه مکلف به عزت داشتن هستیم اما آن زمان از خود عزتی نداشتیم.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه در جغرافیای سیاسی دنیا هیچ کشوری جرات حرکتی علیه آمریکا ندارند اما بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی برادران سپاهی ما عین الاسد را به عنوان مهم ترین پایگاه آمریکا هدف قرار داده و نیروی دریایی سپاه نیروهای آمریکایی را به اسارت گرفتند که این کارها نشانه ابرقدرتی است، عنوان کرد: ابرقدرتی این نیست که دارای بمب اتم باشیم همانگونه در پاکستان به عنوان یک کشور عظیم اسلامی داشتن بمب اتم نتوانست هیچ کمکی به این کشور کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مشاهده می شود که در کشور مشکل اقتصادی است بخاطر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است که به ما تحمیل شده اما تردید نباید کرد کشوری که در جنگ نظامی موفق شد پیروز شود در جریان اقتصادی نیز پیروز خواهد شد، اضافه کرد: ما به کمک مردم قبل از شروع مجلس پروژه های متعددی را با حضور سرمایه گذاران در منطقه آغاز خواهیم کرد و به سرمایه گذاران نیز گفتیم که به تمام حوزه انتخابیه نگاه کنند و به دنبال یک نگاه عدالت محورانه هستیم.

 

در این مراسم شیخ صالح انصاری، مدیر مدارس علوم دینی شهرستان اوز نیز یکی از دستاوردهای مهم سفر مقام معظم رهبری به این منطقه را تثبیت اخوت، برادری و همدلی دانست و گفت: با توجه به آیات قرآن کریم همدلی شرط دشمن زدایی و عداوت زدایی است و نتیجه آن اخوت ایمانی است.

وی با اشاره به اینکه پرودگار متعال نعمت برادری و الفت را یک نعمت عظیم میدانند و این برادری شرط بهره بردن از نعمات پروردگار است و نتیجه آن مورد رحم پروردگار قرار گرفتن است، افزود: حال وظیفه ما حفظ این همدلی از طریق حفظ حرمت هاست.

انصاری با اذعان به اینکه در سوره مبارکه همزه از جهنم به عنوان آسیاب آتشین نام برده می شود و حال کسانی که حرمت و دل مردم را می شکنند در این آسیاب آتشین و جهنم کوبیده شده و دلهای آنان در آنجا خواهد سوخت، تصریح کرد: شخصیت و دل مردم بسیار مهم است و باید این همدلی و این هدیه عظیم را پاس داشت تا از طریق آن بتوانیم سعادتمند شده و در مقابل دشمن بایستیم.

 

در این مراسم جمشید جعفرپور نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دو حادثه در صدمین سالگرد درگذشت مجاهد بزرگ سید عبدالحسین لاری و سالگرد تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به منطقه لارستان نشانه گذشته پر افتخار این سرزمین است که ما را به تمرکز بر این گذشته وادار می‌کند، اظهار کرد: حال باید به فکر استفاده از این نعمت ها برای آینده خود باشیم و این قاعدتا نیازمند مدیریتی با همراهی و همکاری مدیران منطقه صورت پذیرد تا با طرح و برنامه در پی ارتقا عمرانی و توسعه ای باشیم.

وی افزود: در کشور ما اینجور رقم خورده که ارتقا اداری جلوتر از ارتقا زیرساختی و عمرانی است اما در عمل توسعه بدنبال ارتقا رخ خواهد داد. باید با همدلی، همگامی و هم رایی در منطقه به دنبال نقش آفرینی های بهتر در کشور بود.

 

همچنین معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در این مراسم با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام مثال زدنی در این منطقه حکمفرماست که باید یک الگو برای استان و کشور باشد، اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری، استان فارس مدال های متفاوتی را کسب کرد و اولین مدال نام گذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بود و عناوین دیگری مانند استان در قله، دیار فرزانگان و دارالعلمی در دارالعلم از زبان ایشان برای استان فارس بیان شد که اینها راهبردی است که باید مورد صیانت قرار بگیرد.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه امروز استان فارس رتبه اول محصولات باغی و رتبه دوم محصولات کشاورزی در کشور را داراست، افزود : استان فارس در حوزه دانشگاهی جزو موفق ترین استان ها در کشور است و در بحث حمل و نقل بیش از ۲۱ هزارکیلومتر طول پیمایش جاده ای در این استان فراهم است و همچنان در پی توسعه حمل و نقل بصورت جاده ای، ریلی و هوایی هستیم.

این مسئول با اذعان به اینکه در موضوع پروژه آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در استان فارس نیز در حال انجام است، خاطر نشان کرد: در بحث نهضت آبخیزداری و الکترونیک استان فارس جزو استان های شاخص است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه استان فارس قطب بزرگ داروی کشور است، یادآور شد: مناطق اقتصادی چهارگانه و پسکرانه های دریا جزو مهم ترین مسائل استان فارس است.

وی با اذعان به اینکه بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استان فارس واقع شده است، بیان کرد: استان فارس در بیمارستان پیوند بالاترین آمار موفق پیوند کلیه و کبد در جهان را داراست.

فرخ‌زاده با بیان اینکه از این جایگاه به رهبر عزیزمان عرض می کنم که اگر ایشان فرمایشی برای استان فارس داشتند که این استان قله قرار بگیرد، تأکید کرد:  ما تلاش خود را در این جهت در حال انجام هستیم و مصداق این اتفاق بخشی از آماری است که بیان شد.

معاون گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه در استان فارس همه مردم همصدا و هم دل حتما وظایف سربازی خود را صورت خواهیم داد، افزود: اتحاد ، انسجام، تلاش مضاعف، کار اثر بخش و دشمن شناسی وظیفه ماست که به هیچ عنوان نباید از آنها غفلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما مکلفیم که آنچه که می توانیم را با تمام وجود انجام دهیم، اضافه کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی وظایف مسئولین، نخبگان و تاثیرگذاران جامعه به گونه است که حق یک اشتباه را نداند.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم موسوی هم در سخنانی با اشاره به اینکه تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به منطقه لارستان بزرگ دارای یک ویژگی و اهمیت خاص دارد و به آن با بررسی سفرهای رهبری می توان داشت یافت، گفت: نحوه سفر رهبری به این صورت است که یک شورای نظارتی سفرهای رهبری را را مدیریت می نمایند و معمولا ایشان به مراکز استان ها بیشتر سفر می کنند مگر اینکه شهرستانی دارای ویژگی های خاص باشد.

امام جمعه لار با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به منطقه لارستان می تواند بدلیل ویژگی هایی بوده که در این منطقه وجود دارد، افزود : یکی از ویژگی ها حضور مردم انقلابی و ولایت مدار در این منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه لارستان بزرگ اگر لارستان بزرگ شد بخاطر مردم فهیم و انقلابی است که گوهر این منطقه هستند، تصریح کرد: زمانی که مردم منطقه به سامرا خدمت میرزای شیرازی رفتند گفتند که ما یک عالم با دو ویژگی شجاعت و مبارز بودن نیاز داریم و ملتی که بدنبال چنین عالمی است نشانه فکر بالا، اعتقادات دینی و روحیه ظلم ستیزی مردم این خطه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه این ویژگی در مردم منطقه لارستان تا بحال نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: سفر مقام معظم رهبری به لارستان تکریم و تجلیل مرحوم سید عبدالحسین لاری بوده است.

وی با بیان اینکه میرزای شیرازی در مورد سید عبدالحسین لاری به کاروانی که نزد ایشان رفتند گفته اند که شما نجف را با خود می برید، عنوان کرد: دلیل دیگر تقدیر از سید عبدالعلی آیت اللهی بوده است‌ و ما باید در این جلسات شأن و عظمت فقیهان بزرگ منطقه را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به اینکه اینقدر خدمات سیدعبدالحسین لاری در منطقه تاثیرگذار بود که میرزای شیراز پس از مدتی از حضور ایشان طی نامه از خدماتشان تقدیر می کنند‌، بیان کرد: از خدمات سید عبدالحسین لاری در منطقه لارستان که با اهمیت می باشد می توان به تأسیس حوزه علمیه در لار و شهرهای اطراف، کادرسازی جهت اقدامات مختلف، احیای احکام اسلام از جمله امر به معروف، اقامه نماز جمعه و منصوب کردن ائمه جمعه در شهرهای مختلف، اجرای احکام الهی در رابطه با یهودیانی که از دین خارج شده بودند، جلوگیری از فعالیت های افراد وابسته به انگلیس در منطقه و مبارزه با فرقه شیخیه اشاره کرد.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه سید به توجه دادن مردم به اجتماعات سیاسی و عبادی همچون نماز جمعه بسیار توجه داشتند، گفت: سید عبدالحسین لاری مبارزات سیاسی مهمی داشت و استمرار این خط عزت یک موضوع با اهمیت است که تا بحال ادامه دارد.

وی نظریه ولایت فقیه را یک اصل دانست که در منابع دینی موجود بوده و امام(ره) این اصل را اجرایی کرده و در حال حاضر رهبری کشتی انقلاب را به سمت آرمان های نظام اسلامی پیش می برد، اضافه کرد: همه هدف دشمن این است که مردم را علیه این نظام اسلامی و آرمان انقلابی قرار دهد که نقشه های دشمنان دروغی بیش نیست و مردم ایران به این نقشه ها آگاه هستند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین