یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

گردهمایی لارستانی‌ها در روز لارستان+تصاویر

در شامگاه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به لارستان و همچنین روز لارستان، ویژه برنامه جشنی با حضور گسترده مردم در پارک شهر لار…

در شامگاه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به لارستان و همچنین روز لارستان، ویژه برنامه جشنی با حضور گسترده مردم در پارک شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، ویژه برنامه تجلی همدلی و جشن روز لارستان، گرامیداشت ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به منطقه لارستان بزرگ، با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان، دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش ، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه اهل‌سنت خنح، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، روحانیون و علمای شیعه و سنی، اعضا شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراها، بسیجیان و آحاد مردم منطقه لارستان بزرگ در پارک شهر لار برگزار شد.

در این جلسه صمیمانه فرماندار ویژه لارستان ضمن استقبال از حضور گسترده مردم در این ویژه برنامه تجلی همدلی و روز لارستان، در سخنانی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری با لارستان یک رخداد بزرگ، ارزشمند و تاریخی محسوب می‌شود، اظهار داشت: هر چند ۱۹ اردیبهشت‌ماه بنام روز لارستان بزرگ نام‌گذاری شده است، اما به جهت سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این منطقه و با تعمیم برنامه‌ها به کل جنوب استان،‌ این ایام را همچون سال های قبل، از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهرستان های جنوب استان جشن گرفته شد.

داریوش دهقان با تأکید بر اینکه در این ایام، مراسم مختلفی در منطقه لارستان بزرگ برگزار گردید، افزود: هدف از اجرای این برنامه ها به منظور بزرگداشت سفر معنوی رهبر معظم انقلاب، انسجام و وحدت بیشتر، نشان دادن سخاوتمندی مردم، توسعه شهرستانهای جنوب استان فارس با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه و محوریت قراردادن علمای بزرگوار این خطه بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی خود به لارستان بزرگ و دیدار با علمای شیعه و سنی اهمیت حفظ وحدت در تمام عرصه‌ها را نشان دادند، تصریح کرد: سالروز سفر مقام معظم رهبری به لارستان بهانه‌ای برای ارتقاء وحدت است.

این مسئول با اشاره به اینکه منطقه لارستان بزرگ دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که می‌بایست از آن حداکثر استفاده شود، خاطر نشان کرد: دشمن با هر ترفندی بدنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، شیعه و سنی، شهرها و روستا است، که بایستی مواظب باشیم و نقشه های شوم دشمن را در نطفه خفه کنیم.

وی مردم لارستان بزرگ را مردمانی بافرهنگ، اصیل، نیک‌اندیش و با تاریخ چند هزار ساله معرفی کرد و ادامه داد: باید با حذف منیت‌ها همه در کنار هم جمع شویم و نقاط مشترک را برجسته‌تر کنیم.

دهقان گفت: منطقه لارستان بزرگ از گذشته های دور دارای ظرفیت های بسیار فراوانی برای حرکت در مسیر پیشرفت بوده و بایستی امروز و با تمام توان موانع پیش روی منطقه مورد شناسایی قرار بگیرد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

داریوش دهقان تصریح کرد: انرژی، تاجر پروری، خیرپروری، دسترسی به دریا، وجود فرودگاه های بین‌المللی، نمایندگی وزارت خارجه و مشترکات فرهنگی از جمله ظرفیت های بی نظیر این منطقه است.

نماینده عالی دولت در لارستان با اذعان به اینکه منطقه جنوب فارس و لارستان بزرگ دارای ظرفیت های بی نظیری است که اگر این ظرفیت ها کنار هم قرار گیرد و به درستی بهره برداری شود کشور را نجات خواهد داد، تصریح کرد: یکی از ظرفیت های کوچک، حلوای مسقطی لاری است که اگر این سوغات علمی تر شود و نظر مسئولین کشوری را جلب کند، می تواند اتفاقات بسیار مهمی را رقم زده و بسیاری از برندها را در حوزه شیرینیجات کنار بزند.

این مسوول با تأکید بر اینکه حلوامسقطی در لارستان بعنوان یک فرهنگ و فهم قلمداد می شود که بر اساس پژوهش ها از قبل از اسلام در منطقه لارستان تولید می شده است، ادامه داد: دیگر ظرفیت این منطقه منابع انسانی و منابع اقتصادی مردم لارستان است که در حوزه خلیج فارس حضور دارند.

وی در پایان با یادآوری این موضوع که ظرفیت بزرگ دیگر خیرین منطقه هستند که یک نمونه بی نظیر به حساب می آیند زیرا حاضر می شوند بخاطر فرهنگ خود دسترنج خود را در کار خیر صرف کنند، عنوان کرد: مردم منطقه لارستان بزرگ دارای فکر اقتصادی قوی و باز هستند و فکر اقتصادی در لارستان بصورت عملی است که اگر بستر دانشگاهی و علمی برای آن تعریف شود می تواند برای جامعه نیز مفید باشد.

در این مراسم همچنین امام جمعه لارستان، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش ، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ افسری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و شیخ ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج به ایراد سخن پرداختند.

پخش کلیپ سفر مقام معظم رهبری به لارستان و اجرای گروه سرود مصباح الهدی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همزمان با روز لارستان بزرگ بمناسبت سالروز ورود و سفرتاریخی مقام معظم رهبری به منطقه لارستان بزرگ، برنامه های متنوع در حوزه ها و بخش های مختلف ورزشی، هنری، دینی و فرهنگی با محوریت لارستان و همکاری همه شهرستان های جنوب استان فارس و مردم و مسئولان مناطق برگزار و یا در حال برگزاری است.

گفتنی است؛  برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه توانمندیها، دستاوردها و تولیدات داخلی و صنایع دستی روستاها و بخش های مختلف شهرستان های جنوب فارس در شهر لار، برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی از جمله مسابقات فوتسال، تنیس روی میز، تور دوچرخه سواری، رونمایی از آثار نویسندگان و نخبگان شهرستان های جنوب در لار، برگزاری مراسم گلستان خوانی در شهر خنج، برنامه گرامیداشت آیین های ماه مبارک رمضان در اوز، رژه باشکوه موتوری و خودرویی بمناسبت سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به شهر لار، گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در همه شهرستان ها و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه نکوداشت آن سفر تاریخی و پربار در شهرها و بخش های مختلف از جمله برنامه های ویژه روز لارستان بزرگ بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین