یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

موزه مردم شناسی اوز بار دیگر، در بین موزه های برتر ایران

موزه مردم شناسی اوز بار دیگر، در بین موزه های برتر ایران قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری موزه مردم‌شناسی اوز، در آئین معرفی موزه…

موزه مردم شناسی اوز بار دیگر، در بین موزه های برتر ایران قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری موزه مردم‌شناسی اوز، در آئین معرفی موزه های برتر، از سوی ایکوم ایران، موزه مردم شناسی اوز به واسطه فعالیت های چشمگیر خود در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در شاخص «خلاقیت و نوآوری» حائز رتبه شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

مراسم معرفی موزه های برتر ایران در خانه هنرمندان تهران مورخ ۳۰ اردیبهشت با حضور بزرگانی همچون عبدالمجید ارفعی (زبان شناس شهیر ایران)، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران و سیدمحمد بهشتی رئیس سابق ایکوم ایران، اساتید دانشگاه و تعداد بسیار زیادی از موزه داران ایران برگزار شد.

مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید توسط رضا محمدی از موزه شهر لطیفی آغاز شد و پس از اجرای سرود ملی ایران، کلیپ هایی از مسئولین ایکوم جهان برای حضار پخش گردید.

در ادامه علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، سخنانی در مورد لزوم حفظ آثار باستانی و اشیای موزه ای و ارزش و قدمت اشیا و گذشته آنان بیان نمود.

سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران، ضمن خوش آمد گویی بیان داشت: موزه ها با برقراری ارتباط موثر با مردم و جامعه، اهمیت پیدا می کنند و این خود یک حرکت بوده که چه در حال و چه در آینده تاثیرات خود را به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: موزه هایی هستند که با روش های دیگر به جمع موزه های ایکوم اضافه و خود را نمایان می کنند، مانند موزه کشاورزی، موزه کامپیوتر و موزه مدرسه.

در ادامه از تمبر طلای پروین اعتصامی به مناسبت سالروز ایکوم که توسط موزه تمبر و نقره به ایکوم ایران اهدا شده بود، رونمایی شد.

سید محمد بهشتی رئیس سابق ایکوم ایران، در رابطه با شعار امسال ایکوم با عنوان «موزه ها برای آموزش و پژوهش» سخنرانی نمود و بیان داشت که اشخاص با ورود به مکان موزه و پس از خارج شدن از آن، بایستی فرق بسیاری داشته باشند.

علیرضا قلی نژاد پیربازاری عضو هیئت اجرایی ایکوم ایران، بعد از توضیحات مختصری در مورد آئین موزه برتر، بیانیه سال ۱۴۰۳ ایکوم را برای حضار قرائت نمود و در پایان از مجموعه همکاران خود در ایکوم و داوران این جشنواره تشکر نمود.

در ادامه از عبدالمجید ارفعی، شهاب الدین ارفعی ( عضو ایکوم ایران) و‌افراد دیگر دعوت شد تا به روی جایگاه رفته و لوح تقدیر خود را دریافت کنند. آنگاه به معرفی موزه های برتر پرداخته شد.

موزه مردم شناسی اوز مانند هر ساله، با تلاش و پشتکار مدیریت، کارکنان، هیئت امنا و یاران موزه، پرچم دار شهرستان اوز بود. موزه مردم شناسی اوز با حمایت های معنوی و مادی مردم فرهنگ دوست توانست باز امسال نیز بدرخشد. امسال این درخشش در شاخص «خلاقیت و نوآوری » بود.

لازم به ذکر است که‌ مسئولین موزه عروسک های اوز و موزه قران لطیفی نیز در این جشنواره حضور داشتند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین