یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
در گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان با موکب دار عراقی بیان شد:

از شفای مریضان تا حضور خادمین سوئدی و بلژیکی در موکب احباب الحسین(ع) عراق

در مسیر نجف به کربلا عمود ۴۹۵ را که می رسی به موکبی برمی خوری که از سال ۲۰۰۴ میلادی فعالیت خویش را آغاز نموده است. به بیان عراقی ها…

در مسیر نجف به کربلا عمود ۴۹۵ را که می رسی به موکبی برمی خوری که از سال ۲۰۰۴ میلادی فعالیت خویش را آغاز نموده است. به بیان عراقی ها این موکب مانند سایر مواکب این مسیر در (طریق یا حسین(ع) ) قرار گرفته است.  موکب “احباب الحسین(ع)” را مرحوم شیخ محمد جواد محمد حسن که یکی از شاگردان امام خمینی (ره) و درس خوانده در مکتب آن بزرگوار نیز بوده تاسیس کرده است. وی در سال ۲۰۰۸ میلادی دعوت حق را لبیک می گوید و مدیریت این موکب به فرزند ارشدش “احمد محمد جواد” سپرده می شود.

ورودی موکب احباب الحسین(ع) – طریق یا حسین(ع) – عمود ۴۹۵

 

در پیاده روی امسال مسیر عاشقی نجف – کربلا دقایقی دست داد تا خبرنگار میلاد لارستان مصاحبه ای کوتاه با این  موکب دار خوب عراقی داشته باشد. در این مصاحبه خوشبختانه یکی از افراد موکب یک ایرانی الاصل ساکن عراق بود که زحمت ترجمه برخی سوالات را برای ما عهده دار شد.

شناسنامه موکب احباب الحسین(ع)

سید باقر جنابی که عملا مترجم ما است ابتدا در خصوص نحوه حضور خودش در عراق به ما می گوید: در زمان جنگ ایران و عراق، صدام ملعون تعداد ۳ نفر از دایی هایش را به بهانه ارتباط با ایران شهید کرده و معلوم هم نیست که قبر انها کجاست و البته دایی های بنده همگی کوچک بودند. وی می گوید همه خاندان ما را نیز صدام به بهانه ارتباط با ایران در سال ۱۹۸۳ میلادی آواره نموده مرا نیز در لب مرز ایران و عراق رها کردند و در آنجا پیدا شدم. در ایران عملا فارسی را یاد گرفته و می توانم بگویم خاندان ما اصالتا هم ایرانی و از اهالی لرستان هستند. وی می گوید: پس از جنگ و در سال ۲۰۰۹ مجددا به عراق امده و در حال حاضر در این موکب به سر می برم.

مترجم ما سوالاتی را که از مسئول موکب “احباب الحسین(ع) می پرسیم یکی یکی برایمان ترجمه می کند. وی با بیان اینکه در راه خدمت گذاری به زوار اباعبدالله با عشق خدمت می نماییم می گوید: این راه راه امام حسین(ع) بوده و ما جان خود را در این راه فدا می نماییم.

احمد محمد جواد این موکب دار عاشق اباعبدالله الحسین(ع) می گوید: این موکب از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده و در حال حاضر پذیرای زائران اباعبدالله الحسین (ع) می باشد. روزانه در سه وعده غذایی به زایرین خدمت رسانی شده و در زمان اوج فعالیت در حدود ۵۰ نفر در موکب خدمت می کنند.

 

عکس دسته جمعی از اعضای موکب در سال ۲۰۱۲ میلادی

وی با بیان اینکه در نانوایی موکب روزانه حدود ۱۲۰۰۰ قرص نان به زائرین حسینی تقدیم می شود بیان می دارد: این موکب خوشبختانه به مدد حضرت ارباب، برکت هایی داشته است تا این حد که حتی از آردی که برای طباخی نان استفاده می شود نیز به عنوان تبرکی استفاده شده و زائران به عنوان تبرک با خود به دیار خود می برند.

نمایی از نانوایی موکب احباب الحسین(ع) 

وی در خصوص عنایات اهل بیت به این موکب با خوشحالی بیان می دارد: در حدود ۵ سال قبل یکی از زوار اباعبدالله با فرزند مریض خود به موکب آمده و در این جا فرزندش شفا یافته و بعد از آن برای موکب نذری آورد تا در اینجا به زوار تقدیم شود.

کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در حال پخت نان و خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع)

احمد محمد جواد در ادامه به عنوان یکی دیگر از عنایات اباعبدالله الحسین به این موکب می گوید: در ۴ سال پیش، ۳ روز مانده به اربعین، موجودی آرد موکب تمام شد و ما حیران از اینکه چه کنیم و چگونه به زوار خدمت نماییم. محتاج آرد بودیم و پولی هم برایمان نمانده بود. شب خوابیده بودم و هنگامی که بیدار شدم در عین ناباوری ملاحظه کردم ۱۲ کیسه آرد در محل موکب قرار داده شده بود و هیچ کس هم نمی دانست از کجا آمده است.

این موکب دار عراقی یکی دیگر از عنایات اباعبدالله الحسین به موکب احباب الحسین(ع) را اینگونه بیان می دارد: ” در یکی از سالها موجودی پول برای خدمت به زوار تمام شد. بالاجبار مبلغی را فرض کردیم و باید پول را بر می گرداندیم. در موقعی که با پول قرض گرفته شده در حال ادای نذر به زوار حضرت ارباب بودیم سیدی با ریش هایی بلند که از لبنان امده بود نزدمان آمد و عینا همان مبلغ را به عنوان نذری به ما تقدیم کرد و قرض خود را ادا نمودیم.

وی با بیان اینکه برکت این موکب تا جایی است که در ایام شلوغی حضور زوار هر ساله گروه های مسلمانی از سوئد و بلژیک طی یک بازه حدود ۵ روزه به موکب احباب الحسین آمده و در آنجا خدمت می کنند عنوان می دارد: راه امام حسین(ع) و این تبلور اربعین هر ساله پرشور تر تا ظهور مهدی موعود(عج) ان شالله ادامه خواهد داشت.

 

عکس یادگاری- برخی از اعضای موکب احباب الحسین(ع)

در این مصاحبه عکس یادگاری هم از دوستان موکب دارمان آقایان “امیر ابراهیم حیدر، احمد محمد جواب، کاظم محمد جواد، محمد حسن محمد جواد( محمد حسن)، باقر محمد حسن، کاظم حسین، حسین نصیر، جابر الشیخ کاظم، حسام جابر، سید مهرداد حسینی و سید باقر جنابی” گرفتیم….

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین