یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پول حاصل از فروش زمین صدا و سیما حق مردم لارستان است

فرماندار ویژه لارستان گفت: با کمک نماینده مردم پیگیری کرده ایم که پول حاصل از فروش زمین صدا و سیما لار که در اختیار صدا و سیما کشور قرار گرفته…

فرماندار ویژه لارستان گفت: با کمک نماینده مردم پیگیری کرده ایم که پول حاصل از فروش زمین صدا و سیما لار که در اختیار صدا و سیما کشور قرار گرفته دوباره به لارستان بازگردد و این کار نیازمند یک همت همه جانبه بین مسئولین و مردم است زیرا این پول حق مردم لارستان بوده و باید برای آنها هزینه شود.

به گزارش میلاد لارستان در صبح روز ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز خبرنگار جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از مسئولان در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

فرماندار ویژه لارستان در این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه کار خبرنگار امیدآفرینی و بصیرت افزایی است، اظهار داشت: بزرگترین حادثه تاریخ بشریت واقعه عاشورا و بزرگترین خبرنگار حضرت زینب (س) بوده است زیرا ایشان اجازه انحراف در قیام اباعبدالله (ع) را ندادند.

داریوش دهقان با اشاره به اینکه خبرنگاران سطح لارستان به دنبال ایجاد امید هستند و اگر نقدی نیز داشته اند طبیعی است و این اتفاق خوبی است که نقطه ضعف یک مسئول و خواست مردم بیان شود تا مشکلات حل شود، افزود: در زمان جنگ اگر روایات خبرنگاران نبود و فیلم های آن زمان موجود نبود الان هیچ چیز از زمان جنگ برای ما باقی نمی ماند.

نماینده عالی دولت در لارستان با اذعان به اینکه خبرنگاران در آن زمان جان خود را کف دست خود گذاشته و حتی جلوتر از رزمندگان می رفتند تا در مورد جنگ مسائل جنگ را بیان کنند، تصریح کرد: این اتفاقات رخ داده تا امروز ما قهرمانان واقعی انقلاب را بشناسیم و بدانیم زندگی و امنیت خود را مدیون چه کسانی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز امنیت ما به قدری زیاد است که اگر ترور شخصیتی در کشور نیز رخ دهد باز هم کشور دچار بحران نمی شود، ادامه داد: خبرنگاری کار بزرگ و مهمی است که قطعا تاثیرگذار خواهد بود و حال اگر این کار برای رضای خدا نیز صورت پذیرد اثر آن بیشتر نیز می شود.

دهقان با تأکید بر اینکه سعی می کنم با تمام وجود در خدمت مردم لارستان باشم زیرا مردم لارستان مردمی قدرشناس و مظلوم هستند که انسان را وادار به تلاش می کنند، عنوان کرد: فرهنگ مردم لارستان است که مردمی قدرشناس هستند بگونه ای که هنوز قدمی برای آنها برداشته نشده از مسئول مربوطه تشکر می کنند.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه آن نگاهی که باید به مردم لارستان شود صورت نپذیرفته است و حق این مردم بالاتر از اینهاست، بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز برای لارستان احترام خاصی قائل بودند که در سالروز فوت سید عبدالحسین لاری به لار سفر کردند و این نشان می‌دهد که می‌خواستند تا نگاه مسئولین نظام را به این شهرستان معطوف کند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه لارستان دارای ظرفیت هایی است که در کشور بی نظیر است و باید با همکاری یکدیگر این ظرفیت ها را احیا کنیم، گفت: یکی از این ظرفیت ها وجود خیرینی است که این سرزمین را به سرزمین ظرفیت ها تبدیل کرده است.

دهقان با تأکید بر اینکه در لارستان خیرین احساسی کار خیر نمی کنند بلکه از روی عقل و فهم این کار را انجام میدهند و به شهر خود تعلق خاطر دارند، افزود: اندیشه‌ها در کار خیر در لارستان تغییر پیدا کرده است و وظیفه ماست تا در کنار خیرین باشیم و باید بگونه ای عمل کنیم که در سالهای آینده مردم و مسئولین از خیرین تجلیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ تجلیل از خیرین در لارستان احیا شود، تصریح کرد: لارستان دارای یک تمدن غنی است که در کتاب ها به آن اشاره شده و باید آن را احیا کرد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه با همکاری دکتر بروجردی نماینده نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم و پیشنهاد شده تا در کتب درسی مدارس، حوزه ها و دانشگاه مطالبی در مورد سید عبدالحسین لاری نیز آورده شود، خاطر نشان کرد: سید عبدالحسین لاری به دنبال مبارزه با استبداد، استکبار و استعمار بوده که نتیجه آن ایجاد حکومت اسلامی در منطقه بوده است.

 

پیشنهاد نامگذاری روز وفات سید عبدالحسین لاری بعنوان روز تمدن اسلامی

وی با اذعان به اینکه همچنین از طرف استاندار فارس پیشنهاد شده روز وفات سید عبدالحسین لاری بعنوان روز تمدن اسلامی در تقویم گنجانده شود، عنوان کرد: با فرهنگ و تمدن سازی می توان کارهای بزرگی را صورت داد.

دهقان مدیران لارستان را در حوزه اجرایی، امنیتی و اطلاعاتی جزو مدیران سرآمد کشور معرفی کرد و یادآور شد: باید از پیشکسوتان عرصه خدمت لارستان توسط ادارات و رسانه ها تجلیل شود تا مردم قهرمانان شهر خود را بشناسند و اگر این اتفاقات رخ ندهد رفاه طلبی صورت خواهد گرفت و ارزش ها تغییر خواهد کرد.

 

اخذ بودجه مناسب جهت ساخت استخر سرپوشیده شهرقدیم لار

این مسئول با اعلام این خبر که در منطقه لارستان بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال انجام یا افتتاح شده است که از مهم ترین این پروژه ها می توان به توسعه آبرسانی به بخش بیرم، نزدیک به نهایی شدن مجوز واردات از گمرک لارستان، اخذ مصوبه فروش زمین هلال احمر به شرکت عمران هلال احمر و هزینه‌کِرد آن در جهت تکمیل ساختمان هلال احمر نام برد، تصریح کرد: کلنگ زنی پایگاه چند منظوره هلال احمر بزودی در محل صحرای نیمه، اخذ بودجه مناسب جهت ساخت استخر سرپوشیده شهرقدیم که در مرحله مناقصه قرار دارد، کلنگ زنی کشتارگاه دام که صورت پذیرفته و غیره از دیگر پروژه‌های تعریف شده است.

 

مشکل راه‌اندازی مجدد کشتارگاه طیور برطرف شده است

وی عنوان کرد: در کنار این موارد پروژه های اقتصادی دیگری نیز برای لارستان در حال انجام است که از آن جمله می توان؛ حل مشکل راه‌اندازی مجدد کشتارگاه طیور، ایجاد سایت صادراتی سردخانه مواد غذایی، کلنگ زنی تولید دستکش لاتکس، راه اندازی مجدد کارخانه پروفیل حدید که بزودی صورت خواهد گرفت و غیره اشاره کرد.

فرماندار ویژه لارستان با ابراز امیدواری نسبت در هفته دولت کارخانه تولیدی «good day» و کارخانه قیر در لارستان کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لار دچار مشکلات اداری شده بود که با کمک نماینده مردم، استاندار و دکتر افکاری مسائل اداری آن حل شده و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع شود.

 

اختصاص مبلغ ۶۲۵ میلیارد تومان به جاده جهرم لار بندرعباس

دهقان با بیان اینکه جاده لار به جهرم و بندرعباس، تمام خطوط آن به مناقصه رفته و پیمانکاران در حال انجام کار هستند، گفت: یک اتفاق مثبت برای این جاده که صورت پذیرفت جداسازی بودجه این پروژه از اداره کل راه و شهرسازی فارس بود که باعث شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان سهمیه خود را براحتی اخذ کرده و برنامه ریزی بهتری کند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه از سفر رییس جمهور شهید رییسی مبلغ ۶۲۵ میلیارد تومان به جاده جهرم لار بندرعباس اختصاص یافت که رقم خوبی است، افزود : از جاده لار به بستک ۱۰ کیلومتر آن افتتاح شده و قطعه دوم آن به مناقصه رفته و پیمانکار مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات را نمی توان رسانه ای کرد یا اینکه در آینده شاهد نتیجه آن خواهیم بود، تصریح کرد: با همدلی در مجموعه لارستان سعی کرده‌ایم برخی کارهای غیرممکن یا سخت را به نتیجه برسانیم مثلا ایجاد کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره آموزش و پرورش و آموزش رانندگی در بخش بنارویه و همچنین نمایندگی آموزش و پرورش صحرای باغ یا دادگاه صحرای باغ یکی از این اتفاقات مهم بوده است چراکه ایجاد یک ساختار اداری بسیار کار مشکلی است اما با همدلی و همیاری می توان آن را به نتیجه رساند.

 

باید پروازها از فرودگاه لار در مقاصد داخلی و خارجی افزایش یابد

دهقان با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته دو پرواز اربعین برای لارستان در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: حتی ما پیشنهاد دادیم با توجه به غنای مذهبی شهرستان در طول سال پرواز نجف و مشهد از فرودگاه لار صورت پذیرد که طبق قول ها قرار است پرواز به مشهد به دو پرواز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: معتقدیم حتی اگر هر روز پرواز به تهران داشته باشیم مردم استقبال خواهند کرد و باید پروازها از فرودگاه لار در مقاصد داخلی و خارجی افزایش یابد.

 

میادین شهر لار نیاز به زیباسازی دارد

فرماندار ویژه لارستان گریزی به موضوع اتباع خارجی زد و با تأکید بر اینکه موضوع مهمی است و حل آن به یک همت جمعی نیاز است و باید مردم نیز بر اساس قانون رفتار کنند تا این مسئله نیز حل شود، اظهار کرد: باید قانونی برای اتباع خارجی وضع شود و همه پایبند آن باشند تا مسائل حل و فصل شود.

دهقان بیان کرد: بنا به پیشنهاد استاندار فارس قانون کفالت اتباع قرار است در دو شهرستان استان بعنوان پایلوت اجرایی شود و ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم بعنوان سومین شهرستان برای اجرایی سازی این قانون باشیم.

وی ادامه داد: شهر لار یکی از زیباترین شهرستان های فارس است که باید با صرف هزینه به افزایش این زیبایی افزود مثلا می‌توان با استفاده از شرکت های متخصص توسط شهرداری نسبت به زیباسازی بیشتر شهر بالاخص میادین آن قدم برداشت.

 

دفتر خبری لارستان از ماه آینده مجدداً شروع بکار می‌کند

این مسئول با اشاره به اینکه دفتر خبری لارستان بخشی از مشکلات مربوط به شهرستان و بخشی مربوط به استان بوده اما با پیگیری های صورت گرفته از ماه جدید دوباره دفتر خبری صدا و سیما شروع بکار خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد: بزودی مجوز بکارگیری نیروها نیز صادر شود.

 

 پول حاصل از فروش زمین صدا و سیما حق مردم لارستان است

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه برای خبرگزاری ایرنا نیز پیگیری ها صورت پذیرفته تا امتیاز آن در لار باقی مانده و مجدد با حضور نیرو فعالیت این دفتر ادامه یابد، عنوان کرد: با کمک نماینده مردم پیگیری کرده ایم که پول حاصل از فروش زمین صدا و سیما لار که در اختیار صدا و سیما کشور قرار گرفته دوباره به لارستان بازگردد و این کار نیازمند یک همت همه جانبه بین مسئولین و مردم است زیرا این پول حق مردم لارستان بوده و باید برای آنها هزینه شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین