یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

گردهمایی خبرنگاران لارستان، گراش و اوز

به مناسبت روز خبرنگار همایش «مطالبات فعالان رسانه جنوب فارس از دولت چهاردهم» در اوز با حضور خبرنگاران لارستان، گراش و اوز برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، خانه مطبوعات،…

به مناسبت روز خبرنگار همایش «مطالبات فعالان رسانه جنوب فارس از دولت چهاردهم» در اوز با حضور خبرنگاران لارستان، گراش و اوز برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، خانه مطبوعات، رسانه های شهرستان اوز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز خبرنگار، همایشی با عنوان «مطالبات فعالان رسانه جنوب استان فارس از دولت» با حضور اصحاب رسانه و خبرنگارانی از شهرستانهای لارستان، گراش و اوز در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد اوز برگزار کرد،

در این همایش مطالبات و مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه و هم اندیشی در خصوص ساماندهی و هماهنگی خبرهای پنج شهرستان فارس بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در این نشست را می‌خوانیم:

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز روز خبرنگار را تبریک گفت و از برگزارکنندگان نخستین جشنواره مطبوعات شهرستان اوز تقدیر و تشکر کرد.

وی نسبت به اهمیت تیترنویسی و جذاب‌تر کردن آن تأکید کرد.

 

احمد خضری رئیس خانه مطبوعات شهرستان اوز خواستار تشکیل خانه مطبوعات و تشکل‌های صنفی در شهرستان‌ها شد و مهمترین دغدغه خبرنگاران موضوعاتی نظیر؛ امنیت شغلی، بیمه، امور رفاهی و غیره برشمرد و راهکار پیگیری و این مشکلات را از طریق تشکل‌های صنفی عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن بیان تاریخچه‌ای از رسانه‌های اوز، عملکرد خانه مطبوعات شهرستان اوز را از بدو تأسیس تاکنون تشریح کرد و افزود: تاکنون ۲۸ نشست مطبوعاتی با مسئولان برگزار شده که در بسیاری موارد راهگشا بوده است.

 

ابراهیم احمدی مدیر سایت خبری پسین اوز برگزاری نشست خبری از سوی دکتر پزشکیان رئیس جمهور چهاردهم را مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تأخیر در عدم انتخاب سخنگوی دولت برای پاسخگویی به شبهات در انتصابات و انتخاب گزینه‌های وزارتخانه یکی از انتقادات به دولت جدید است.

وی پیشنهاد برگزاری نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار به منظور شفاف‌سازی و احترام به افکار عمومی را مطرح کرد.

 

شریف بازرگان مدیر سایت موزه مردم‌شناسی اوز درخواست رفع فیلترینگ به منظور کاهش مشکلات پیش‌روی خبرنگاران در تهیه اخبار را مطرح کرد و گفت: از دغدغه‌های خبرنگاران، آسودگی خاطر اصحاب رسانه برای طرح انتقادات است.

وی افزود: توجه به مسائل اقتصادی و کاهش تورم مهم‌ترین درخواست مردم از دولت جدید است.

 

فرهاد ابراهیم‌پور مدیر پایگاه خبری ستاره اوز نیز داشتن یک تشکل رسانه‌ای مشترک پنج شهرستان لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم برای یک صدایی در طرح مطالبات را ضروری دانست و عنوان کرد: دولت جدید باید در راستای ایجاد وفاق ملی تلاش کند.

وی خواستار گماردن افرادی کارآمد برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و فناوری ارتباطات شد و ادامه داد: با وجود اختصاص بیشترین بودجه به سازمان صداوسیما، عملکرد آن قابل انتقاد است چراکه بازخورد و اثرگذاری روانی و آموزشی لازم برای جامعه را ندارد.

ابراهیم‌پور، توجه به مسکن و معیشت اصحاب رسانه را مهم برشمرد و تصریح کرد: گرانی کاغذ موجب ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از روزنامه‌ها شده و می‌بایست از سوی دولت برای رسانه‌ها یارانه اختصاص پیدا کند.

مدیر پایگاه خبری ستاره اوز خواستار تقویت رسانه‌های مردمی شد.

 

فتحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش هم در سخنانی رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانست و گفت: تحقق مردم‌سالاری و توسعه بدون رسانه‌های آزاد و پرسش‌گر امکان‌پذیر نیست.

 

عبدالعزیز خضری مدیر سایت خبری پیام دانش اوز از پایگاه های خبری آفتاب لارستان و هفت برکه گراش بخاطر جسارت در انتشار اخبار تمجید کرد و گفت: نیاز به همگرایی بین رسانه‌های منطقه احساس می‌شود و نیاز است از طریق رسانه خواسته‌های مردم به مسئولین قالب شود.

وی بی‌حرمتی و بی‌اعتنایی مسئولان به رسانه را موجب دوری از مسئولان دانست و تصریح کرد: صداوسیما باید به این باور برسد که نیاز است همسو با خواسته اکثریت در رسانه‌های محلی توجه کند.

خضری با تأکید بر اینکه مسئولی که نمی‌خواهد با رسانه کار کند و پاسخگوی مردم باشد، باید مورد نقد جدی قرار گیرد، ادامه داد: باید مطالبه گری از دولت چهاردهم در رسانه‌های منطقه صورت گیرد.

 

امید کریمی خشنود مدیر کانال خبری بنارویه قدرت و تأثیرگذاری رسانه را در عصر کنونی بسیار زیاد دانست و گفت: مسئولان می‌بایست پاسخگوی رسانه‌ها و افکار عمومی باشند‌.

وی یکی از شاخص‌های موفقیت دولت جدید را پاسخگویی بالاترین تا پایین‌ترین رده مسئولان به مردم و رسانه‌ها برشمرد و افزود: متأسفانه با رواج استفاده از فیلترشکن‌ها به دلیل فیلترینگ، دسترسی قشر نوجوان و دانش‌آموزان به محتواهای غیرسالم و سایت های مستهجن بیشتر شده است.

مدیر کانال خبری بنارویه با بیان اینکه فضای مجازی بدلیل دسترسی راحت، حاشیه امن برای هیچ فردی باقی نگذاشته است، عنوان کرد: از دیدگاه من این موضوع یک حُسن محسوب می‌شود و پاسخگوکردن افراد در قبال کارهایشان را سبب شده است.

این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: فعالیت افراد رسانه‌نماها و غیرمجاز باید قانون‌مند شود.

 

حسن فراست خبرنگار خبرگزاری فارس و میلاد لارستان نیز در جملاتی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست، با بیان اینکه برای مطالبه از دولت جدید باید برنامه‌ریزی داشت، اظهار کرد: هماهنگی اصحاب رسانه در طرح مطالبات مشترک بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های فعال در لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم می‌توانند جریان‌ساز باشند، افزود: متأسفانه بسیاری از رسانه‌های فعال در منطقه دچار روزمرگی و کم‌کاری شده‌اند.

خبرنگار فارس با ابراز نگرانی از اقبال کم قشر جدید برای ورود به عرصه خبرنگاری و افزایش سن افراد فعال در این عرصه در لارستان بزرگ، ادامه داد: باید متولیان فرهنگی در راستای برگزاری کارگاههای آموزشی خبرنگاری تلاش بیشتری از خود بخرج دهند.

 

محمد خواجه‌پور مدیر سایت خبری هفت برکه گراش نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تیتر در تهیه خبر نقش قلاب را دارد، اظهار داشت: خبرنگاران باید در تنظیم خبر به نکات ویرایشی، تمرکز به خواسته‌های مخاطب و غیره توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ذائقه مردم و مخاطبان تغییر یافته و رسانه‌ها می‌بایست متناسب با خواست مخاطب اخبار تهیه و منتشر کنند، افزود: می‌توان برای تقویت رسانه‌ها، از خلاقیت جوانان و نوجوانان در فضای مجازی بهره‌ گرفت.

این فعال رسانه‌ای با اذعان به اینکه چالش رسانه‌ها با دولت نیست بلکه با شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: رسانه‌های محلی باید پیوند بین افراد را زیاد کنند.

خواجه‌پور با تأکید بر اینکه در رسانه‌ها باید به مقوله‌های سلامت، بازار و سبک زندگی توجه بیشتری شود، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید به لحاظ مالی خود را قوی کنند تا در فعالیت خود استقلال داشته باشند.

این داور نخستین جشنواره مطبوعات شهرستان اوز این پیشنهاد را مطرح کرد که؛ در برگزاری جشنواره، می‌بایست علاوه بر مقوله نوشتاری، بخش‌های عکس و ویدئو نیز گنجانده شود.

 

مسعود غفوری یکی دیگر از داوران نخستین جشنواره مطبوعات اوز با اشاره به اینکه ۳۱ اثر از رسانه‌های مختلف این شهرستان به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: اغلب آثار دریافتی در موضوعات خبر و یادداشت بوده و مقدار کمی مصاحبه و گزارش ارسال شده است.

وی با برشمردن شاخصه‌های تعیین آثار برتر، افزود: سوژه‌یابی و خلاقیت، توجه به عناصر خبری، توجه به ارزش‌های خبری، رعایت اصول قالب خبرنویسی، نگارش صحیح و غیره در تعیین آثار برگزیده اثرگذار بوده است.

 

در این نشست، از محمدصدیق پیرزاد و محمد محمودی از پیشکسوتان خبرنگاری شهرستان اوز تجلیل شد.

 

در پایان از نفرات برگزیده نخستین جشنواره مطبوعات شهرستان اوز در بخش‌های مختلف به ترتیب زیر تجلیل شد:

در بخش یادداشت: انتخاب دکتر پزشکیان، فرصتی برای شنیدن دیدگاه‌های مختلف – ابراهیم احمدی

خبر : روایت‌ افسانه‌های ایرانی از اوز تا تهران – الهه مرادی

در بخش مصاحبه، گزارش و مقاله به دلیل کم بودن آثار ارسالی، صرفا آثار به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش گزارش: فرهاد ابراهیم‌پور برای گزارش هزینه زندگی در دبی

در بخش مصاحبه : امیررضا رضایی برای مصاحبه با عضو معترض شورا

مقاله: ماجرای سرای طهماسبی اوز چیست؟ – احمد خضری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین